کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان احیا می شود

منبع: همگردی

210

1401/8/5

23:30


میراث آریا/ براساس اخبار و گزارش های بدست آمده، کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان احیا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در نشست مشترک با استاندار، نماینده وزارت راه و شهرسازی، بانک ملی و جمعی از مسئولین استان که در حوزه معاونت امور حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد، از تلاش برای احیای مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان خبر داد.

علیرضا ایزدی گفت: در این نشست تأکید شد که براساس مصوبات سفر دولت دهم به اصفهان در اواخر دهه هشتاد خورشیدی، مجموعه عظیم ریسباف اصفهان پس از تعطیلی کامل و مدتی بلاتکلیفی باید به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان واگذار شود که متأسفانه بنابر دلایلی این امر در آن زمان انجام نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در همان زمان و براساس توافقات انجام شده، آزادسازی زمین و ساخت و سازهایی بویژه در محور جنوب این مجموعه عظیم تاریخی انجام شد، لکن مفاد توافقات صورت گرفته در خصوص احیا این مجموعه عظیم در سالهای بعد صورت نگرفت.

او افزود: در این نشست تأکید شد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و این اداره کل از آمادگی لازم در خصوص احیای این مجموعه عظیم تاریخی با بیش از 70 هزار مترمربع وسعت و تبدیل آن به موزه به عنوان یکی از بزرگترین موزه های ایران در سطح ملی و بین المللی برخوردار است. لذا در این نشست با حضور استاندار محترم مقرر شد تا هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف مالکیت این مجموعه بزرگ تاریخی اقدام شود و پس از آن اقدامات لازم در خصوص مرمت این مجموعه تاریخی بویژه پس از نزدیک به دو دهه تعطیلی انجام شده و با ایجاد کاربری جدید فرهنگی این مجموعه زیبا و تاریخی مجددا فعال شود.

کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان احیا می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو