ویژگی هایی که مرلین مونرو را تبدیل به نماد مد کرد

منبع: پلازا

9

1401/8/6

04:01


ویژگی هایی که مرلین مونرو را تبدیل به نماد مد کرد

مرلین مونرو برای قلب مهربانش، زیبایی خیره کننده‌اش، فیلم های سرگرم کننده‌اش و.. به سرعت به شهرت رسید. او زنی با استایلی منحصر به فرد و مخصوص خود بود که همیشه مجلل به نظر می رسید. مرلین مونرو مد آن زمان را به سراسر جهان دیکته می کرد و مسیر زیبایی شناسی را به هر سمت که خودش تمایل داشت، هدایت می کرد. استایل های او حتی در حال حاضر نیز مورد توجه زیادی قرار می گیرد.

مرلین نماد عصر طلایی هالیوود، دختری پر زرق و برق بود و با پوشیدن هر لباسی، ترندی جدید در مد را آغاز می کرد. به عنوان مثال ظاهر ساده او در فیلم The Misfits تبدیل به یک یونیفرم جدید برای تمام آمریکاییان شد؛ شلوار جینی آبی با یک پیراهن یقه سفید. در ادامه این مقاله می توانید چندین استایل امروزی را که از استایل مرلین مونرو الهام گرفته شده است، مشاهده کنید. همچنین برای تماشا و دانلود فیلم های او می توانید به صفحه دانلود فیلم خارجی جدید در وبسایت دی دی فیلم مراجعه کنید.

فهرست عناوین مطلب:

فرش قرمز به سبک مرلین مونرو

مرلین مونرو در زمان فعالیت‌اش بار ها توسط مجله های مختلف به عنوان جذاب ترین زن قرن انتخاب شده است. مو های بلوند مایل به سفید، رژ لب قرمز و اندام بی عیب و نقص او همگی از ویژگی های زیبایی و جذابیت مونرو بوده اند. مونرو علاوه بر این که نماد یک زن زیبا بود، یکی از نماد های مد و فشن نیز بوده است. لباس های جذاب و شب او که از جنس ساتن بود، پیراهن های دکمه دار سفید ساده، شلوار جین آبی تیره و… همگی بر تن مرلین مونرو مد و فشن سال های زمان او را پیش می برد.

فرش قرمز به سبک مرلین مونرو

اگر بخواهیم استایل های مراسم های رسمی و فرش قرمز مرلین را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم از معروفترین استایل او شروع کنیم. لباسی از جنس ساتن ابریشمی به رنگ طلایی، در کنار خز سفیدی که مرلین روی بالای تنه‌ی خود پیچیده بود، او را تبدیل به الهه‌ای جذاب کرده بود. مونرو ملکه لباس های شب بوده است. بعضی از لباس های ساتن درخشان او که به صورت نامتقارن یکی از شانه های او را می پوشاند، به سرعت در سراسر آمریکا مورد توجه و علاقه عموم قرار گرفت.

سبک مرلین مونرو مجلل بوده است؛ اما او چه زمانی که لباس شب مجلل و چه زمانی که یک شلوار جین ساده بر تن داشت، دائما توسط خبرنگاران و منتقدان فعال در زمینه‌ی مد و فشن مورد تحسین قرار می گرفت. از دیگر لباس های شب او می توان به لباس 4.8 میلیون دلاری اش اشاره کرد! لباسی کرم رنگ که با بیش از 2500 کریستال ساخته شد. مونرو این لباس را در سال 1962 در جشن تولد رئیس جمهور آمریکا یعنی جان اف کندی بر تن کرد. سرانجام این لباس در سال 2016 با قیمت 4.8 میلیون دلار فروخته شد.

استایل های شخصی مرلین مونرو چگونه بوده است؟

استایل های مونرو از زمان خودش بسیار جلوتر بوده است و همین امر باعث می شود تا هم اکنون نیز استایل های او مورد توجه قرار بگیرند. جالب است بدانید او حتی قبل از اینکه تبدیل به یکی از بازیگران اصلی هالیوود شود، شروع به کشف سبک خود کرده بود. استایل های خارج از مراسم ها و پشت دوربین او نیز مورد تحسین بسیاری از فعالان مد قرار گرفته است. لباس یقه اسکی ساده با شلوار سفید یکی دیگر استایل های جاودانه آمریکاییان می باشد که هنوز هم مد روز می باشد.

استایل های شخصی مرلین مونرو چگونه بوده است؟

در بسیاری از عکس های مونرو که در خانه اش از او گرفته شده، او با ظاهری جذاب ظاهر شده است. او حتی در فرودگاه نیز با ظاهری چشم نواز ظاهر می شد. به عنوان مثال امروزه ما شلوار های بلند با کفش هایی مخصوص دویدن را برای فرودگاه می پوشیم اما مرلین در دهه 50 لباس‌ای خمره‌ای با شال خز می پوشید.

درست است که او علاقه‌ی زیادی به شال ها و شنل های خز داشت اما به خوبی می دانست چگونه پارچه ای با طرح گل را بر تن کند. همچنین مونرو به طرح ها و استایل های کلاسیک نیز علاقه‌ی بسیار زیادی داشت؛ اما استایل کلاسیک او بیشتر در زمانی بود که دوربینی اطرافش وجود نداشت!

به جزئیات مرلین مونرو توجه کنید!

زمانی که صحبت از مد و فشن مرلین مونرو می شود، نمی توان از اکسسوری ها و جواهراتش به راحتی گذر کرد. یکی از الماس هایی که او بیشتر اوقات بر گردن خود می آویخت، بیش از 24 قیراط بود که توسط Meyer Rosenbaum طراحی و ساخته شده بود. همچنین می توانید از زاویه‌ای دیگر به اهمین استایل مونرو نگاه کنید. عکاسان بسیار مطرح و افسانه‌ای از او عکاسی کرده اند. به عنوان مثال سیسیل بیتون که عکاس رسمی خانواده سلطنتی انگلستان بوده است، از مرلین مونرو تصاویر زیادی را ثبت کرده است.

یکی از عکاسان مطرح دیگر آمریکا به نام ریچارد اودون درباره‌ی مرلین می گوید: ” او ساعت ها رقصید، خواند و با افراد خوش و بش کرد و تلاش کرد که مرلین مونرو باشد و سپس زمانی که مهمانی تمام شد، شب تمام شد و رقصیدن به پایان رسید، او مانند یک بچه در گوشه ای از سالن نشست. من او را بدون لبخند و یا حالت دیگری روی صورتش دیدم و به سمتش رفتم؛ اما نمی خواستم بدون اجازه از او عکس بگیرم. با دوربین به سمتش رفتم اما مرلین نه نگفت…”

علاوه بر استایل و مد، شخصیت مرلین مونرو، فیلم هایش، نگفته ها درباره‌ی مرگ اش، دلایل افسردگی‌اش، خانواده‌اش و… بار ها مورد بحث، انتقاد و بررسی محققان سینما قرار گرفته است. در نهایت همه‌ی ما می دانیم که نورما جین دختری آسیب دیده بود که تلاش می کرد در دنیای هالیوود «مرلین مونرو» را خلق کند تا کمک زیبایی‌اش و محبوبیت‌اش در بین مردم از کاستی های دوران کودکی‌اش بکاهد. اگر علاقمند به مطالعه در زمینه‌ی بیوگرافی بازیگران خارجی و ایرانی هستید، می توانید به وبسایت دی دی فیلم به آدرس didifilm.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو