آموزش بافت شنل زیبا با ۲ روش مختلف

آموزش بافت شنل زیبا با ۲ روش مختلف


منبع: آرگا

52

1401/8/6

19:08


آموزش بافت شنل در روش های مختلفی قابل اجرا بوده که خانم های علاقه مند به این هنر با یادگیری آن می توانند به منظور داشتن استایلی شیک در فصل های سرد سال مدل خاصی از این لباس بافتنی را با طرح و رنگ دلخواه خود بر اساس سایز و سلیقه ای که دارند به سادگی طبق روشی راحت در منزل ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

یکی از انواع بافتنی های جذاب و شیک که با فرا رسیدن فصل سرما به روی کار آمده و از آن استفاده می شود شنل بوده که در طرح ها و مدل های متنوعی موجود می باشد و می توان گفت این تن پوش زیبا به دلیل ظاهر متفاوتی که دارد طرفداران زیادی دارد و برخی از خانم های هنرمند با استفاده از هنر دست خود به بافتن آن می پردازند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به آموزش بافت شنل با استفاده از دو روش مختلف بپردازیم.

آموزش بافت شنل زیبا و جذاب

آموزش بافت شنل در طرح های شیک

لباس های بافتنی تنوع زیادی داشته که هر فردی با هر سلیقه و اندامی که دارد می تواند لباس مورد علاقه اش را انتخاب و خریداری نماید. شنل یکی از این موارد بوده که ضمن زیبایی فوق العاده ای که دارد در فصل های سرد شما را گرم نگه می دارد و در صورت علاقمندی به این نوع بافتنی می توانید با فراگیری یک روش ساده آموزش بافت شنل مدل دلخواهی از آن را طبق سلیقه و هنر خود ببافید و استفاده نمایید.

بافتنی هنری جذاب و دوست داشتنی بوده که اغلب خانم ها به آن علاقه دارند و سعی می کنند به جای هزینه کردن برای خرید لباس های زمستانی تا جایی که امکان دارد با استفاده از هنر دست خودشان هر نوع لباسی را که دوست دارند مطابق با سلیقه خود ببافند و مورد استفاده قرار دهند. در صورتی که مایل به یادگیری این نوع لباس بافتنی زیبا هستید پیشنهاد می شود تا پایان این مطلب ما را همراهی کرده و با مراحل بافت دو نوع شنل مختلف به صورت گام به گام آشنا شوید.

مراحل بافت شنل زنانه

طریقه بافت شنل زنانه

برای درست کردن این مدل شنل زنانه به وسایلی همچون کاموای بنفش روشن به تعداد ۸ کلاف، کاموای بنفش تیره یک کلاف و میل شماره ۶ و ۹ احتیاج دارید.

مراحل انجام کار

در ابتدا باید قسمت پشت شنل را ببافید که برای این کار باید ۸۶ دانه با میل شماره ۶ سر بیندازید. سپس ۷ سانتی متر به صورت کشباف یک زیر و یک رو ببافید. بعد ۲۶ دانه اول را به شکل دانه برنجی، دو عدد رو، ۸ عدد زیر، دو عدد رو، ۱۲ تا دانه برنجی، دو تا رو، ۸ زیر، دو رو و ۲۶ دانه برنجی ببافید.

پس از این که حدود ده سانتی متر بافتید باید دو رج یک بار یعنی ۳۸ دفعه از دو سمت یک دانه را کور کنید. به بافتن همچنان ادامه بدهید تا زمانی که اندازه بافت به حدود ۵۸ سانتی متر برسد، سپس ۱۲ دانه باقی مانده را به صورت یکجا کور کنید.

در گام بعدی آموزش بافت شنل باید قسمت جلوی شنل را ببافید. برای این کار باید ۵۰ دانه سر بیندازید. سپس به اندازه ۷ سانتی متر، ۱۲ عدد را دانه برنجی، ۳۸ دانه بعدی را به صورت کشباف یک زیر و یک رو درست کنید. پس از آن دانه ها را به این صورت از وسط جلو به طرف پهلو قسمت بندی کنید. بافت را تا ارتفاع ۱۳ سانتی متر ادامه بدهید. بعد دو رج یک مرتبه از یک سمت یک دانه کم کنید. زمانی که ارتفاع بافت به حدود ۵۱ سانتی متر رسید برای قسمت یقه از طرف یقه (۶ + ۴+ ۳) دانه کور کنید. زمانی که سایز بافت به ۵۸ سانتی متر رسید حدود ۱۲ دانه سرشانه را کور کنید. طرف دیگر جلوی کار را به شکل قرینه ببافید.

روش ساده بافت شنل زنانه

برای قسمت آستین شنل باید در ابتدا ۳۸ دانه سر بیندازید و به صورت دانه برنجی ببافید. زمانی که سایز بافت به حدود ۳۷ سانتی متر رسید در ۴ رج از دو سمت یک دانه را کم کنید. بعد ۵ سانتی متر دیگر باید ببافید. مجددا ۴ رج یک دانه از دو سمت کار کم کنید. زمانی که سایز بافت به ۵۸ سانتی متر رسید دانه ها را به صورت شل کور کنید و همانند شکل حدفاصل جلو و پشت کار را بدوزید. سپس از دور یقه پشت و جلو ۶۸ دانه روی میل گرفته و حدود ۷ سانتی متر به صورت دانه برنجی ببافید. در طرف چپ کار ۶ سانتی متر یک بار یک جادکمه ای باز کنید.

قسمت دور گردن شنل را باید به این صورت ببافید که در ابتدا ۱۱۰ دانه با میل شماره ۹ و کاموای بنفش تیره سر انداخته و حدود ۵ سانتی متر به شکل کشباف ببافید. سپس ۵ سانتی متر با استفاده از کاموای بنفش روشن ببافید. پیش از دوخت دو سر دور گردنی یک پیچ به بافت بدهید و بعد شکاف آن را دوخت بزنید.

روش آسان بافت شنل

روش دوم بافتن شنل

برای بافتن این طرح شنل آستین دار به میل گرد ۱۵ میلی متری و ۳ عدد دکمه و کاموا احتیاج دارید. این مدل شنل برای سایز کوچک یا متوسط مناسب می باشد. برای آغاز کار باید ۱۰۷ دانه سر بیندازید. سپس یک ردیف از پشت شنل به طرف رو ببافید و بعد به صورت کشباف کار را ببافید.

سپس ۴ دانه اول و آخری را به جای لبه شنل در نظر گرفته و بایستی همواره به طرف زیر ببافید. کشباف را سه دانه زیر و سه دانه به طرف رو ببافید و با سه دانه زیر به پایان برسانید. بافت کشباف را همانطور ادامه داده تا سایز آن به حدود ۲۰ سانتی متر برسد.

آموزش درست کردن شنل

حال با قسمت روی کار به بافتن ادامه بدهید. ۴ دانه اول و آخر را همیشه به طرف زیر ببافید. از طرف زیر سه دانه یکی کرده و یک ژوته بزنید. سه دانه از طرف رو ببافید، حد فاصل میان دانه ها را در ۴۸ دانه تکرار نمایید. یک ژوته ببافید و بعد از زیر سه تا یکی کنید و یک ژوته بزنید و سپس ۳ دانه از رو ببافید و یک ژوته بزنید و بعد از زیر سه تا یکی کنید. حد فاصل میان آن ها را در ۴۸ دانه تکرار نمایید و با چهار دانه زیر لبه را به پایان برسانید.

در گام بعدی آموزش بافت شنل چهار نشانه یکی در دانه ۱۴ و یکی در دانه ۳۴ و بعد یکی در دانه ۵۷ و سپس یکی در دانه ۷۷ بزنید. بعد از نشانه آخری ۱۴ دانه باقی می ماند. با یک ردیف زیر و یک ردیف رو کار را ادامه بدهید. ۴ دانه اولی و ۴ دانه آخری را به طرف زیر ببافید. زمانی که سایز کار به ۲۸ سانتی متر رسید یک دانه در هر سمت کل نشانه ها کم کنید. عمل کم کردن را به صورت یک ردیف در میان به تعداد ۶ بار انجام بدهید.

آموزش ساده بافت شنل

زمانی که سایز کار به حدود ۴۴ سانتی متر رسید ۴ دانه در طول یک ردیف از طرف روی کار کم کنید. حال تعداد دانه های باقی مانده ۳۹ عدد می باشد. سپس یک ردیف را از طرف پشت شنل ببافید و به صورت کشباف ادامه بدهید. ۴ دانه اولی و آخری را همیشه به طرف زیر ببافید.

بعد از آن ۳ دانه به طرف رو، ۴ دانه به طرف زیر حد فاصل بین را تکرار نمایید و با ۳ دانه رو به پایان برسانید و ۴ دانه آخری را نیز به طرف زیر ببافید. زمانی که سایز کار به حدود ۱۲ سانتی متر رسید ۳ دانه رو را به ۴ تا بیفزایید و زمانی که سایز کشباف به ۲۰ سانتی متر رسید کار را به صورت شل به اتمام برسانید. دانه های رو را از طرف رو کور کرده و دانه های زیر را از طرف زیر کور کنید. دکمه ها را نیز در مکان درست بدوزید و یک دکمه در قسمت بالا در محل یقه بدوزید و یک دکمه در قسمت پایین در محدوده بین کشباف و ساده بگذارید.

نحوه بافت شنل آستین دار

در مطلب ارائه شده با استفاده از دو روش مختلف و ساده به آموزش بافت شنل پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.همچنین شما برای بافت شال گردن مارپیچ و آموزش بافت دستکش می توانید به این لینک ها مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو