آموزش بافت کلاه نوزادی شیک و زیبا با روشی آسان

آموزش بافت کلاه نوزادی شیک و زیبا با روشی آسان


منبع: آرگا

3

1402/6/14

19:04


بافت کلاه نوزادی به روش ها و سبک های مختلفی قابل انجام بوده که افراد هنرمند می توانند در صورت تمایل داشتن طبق روشی ساده به راحتی مدلی که مدنظر دارند را درست کنند و در مواقع نیاز مورد استفاده قرار دهند.

یکی از انواع لباس های بافتنی بچگانه که در طرح ها و سبک های مختلفی وجود داشته کلاه بوده که می توانید در صورت مهارت داشتن در این زمینه هنری خیلی راحت با الگوبرداری از یک روش آموزشی در هر طرح و رنگی که تمایل دارید مدل دلخواهی از آن را بافته و برای فرزندتان استفاده نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش بافت کلاه نوزادی بپردازیم.

شیوه درست کردن کلاه بچگانه

آموزش بافت کلاه نوزادی

هنر بافتنی، هنری پرکاربرد و پرطرفدار بوده که می توان به وسیله آن کارهای هنری زیبایی را درست کرد و استفاده نمود. یکی از این موارد بافت کلاه نوزادی بوده که خانم های هنرمند می توانند به راحتی با تهیه رنگ کاموای موردنظرشان طرح جذابی از آن را برای نوزاد خود ببافند و از هنر دست خود لذت ببرند.

شما می توانید از طریق این هنر، بافتنی های زیبا و جذابی برای خود و دیگران براساس نیازی که دارید و طبق سلیقه شخصی خود ببافید و استفاده نمایید. همچنین می توانید از این راه در هزینه های خود صرفه جویی نمایید و یا این که در صورت تمایل با استفاده از این هنر در منزل کسب درآمد نمایید.

روش درست کردن کلاه نوزادی

بیشتر خانم های هنرمند سعی دارند به یادگیری انواع مختلف بافتنی بپردازند تا کارهای هنری زیبایی خلق نمایند و این که بتوانند با صرف کمترین هزینه وسایل بافتنی تزیینی و دکوری گوناگونی را بسازند و مورد استفاده قرار دهند.

آموزش بافت کلاه نوزادی

 

در ادامه روشی ساده از درست کردن کلاه بافتنی بچگانه را برای یادگیری در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مراحل و نحوه انجام کار

نوع کاموای استفاده شده در این روش آلیز هپی بی بی بوده و میل مورد استفاده دارای سایز ۳.۵ میلی متری می باشد. میزان کلاف موردنیاز برای این کار حدود یک کلاف می باشد. از این رو می توان گفت تعداد دانه ها و رج ها برای چنین کاموایی تقریبا ظریف است.

براساس مقدار سایز دور سر فرد و ضخامت کاموا تعداد دانه ها و رج ها قابل تغییر می باشد. برای بافتن قسمت بندها می توانید از قلاب یا از ۵ میل یعنی میل دو سر باز استفاده نمایید. میزان اندازه این کلاه برای کودکان یک الی دو ساله مناسب می باشد.

آموزش درست کردن کلاه بچگانه

قسمت روگوشی و لبه کلاه بافت رکن و بدنه کلاه حالت دندان موشی است. شما می توانید در صورت تمایل بدنه کلاه را به هر صورتی که دوست دارید ببافید.

برای شروع کار و بافتن کلاه حدود ۸۵ دانه باید سر بیندازید و تقریبا ۵ خط ابری ببافید. در بافت ابری هر رج تمامی دانه ها یا از سمت رو و یا از سمت زیر بافته می شوند. خط ابری در واقع خط برجسته ای بوده که بعد از بافتن دو رج به وجود می آید. اکنون باید به بافت مدل بپردازید که در اینجا از نوع دندان موشی می باشد.

مراحل بافت کلاه نوزادی

در رج یک که مدل بوده تمامی دانه ها باید از قسمت زیر بافته شوند. در رج دوم یک دانه به طرف رو و یک دانه به طرف زیر بافته می شود به گونه ای که دانه اول خارج و دانه بعدی از رو درست می شود. به منظور بافتن دانه زیر از دانه رج قبلی نخ گرفته و به طرف زیر ببافید. مجددا از طرف رو و از دانه رج قبل از زیر ببافید و همین عمل را تا انتهای رج تکرار نمایید.

رج سوم و دیگر رج های فرد که روی بافت قرار دارند، تمامی دانه ها از سمت زیر بافته می شوند. رج چهارم باید تمامی دانه از طرف رو بافته شوند. برای بافتن رج پنجم دانه ها از سمت زیر درست می شوند. در رج ششم همچون رج دوم مدل یک دانه از سمت رو و دیگری از زیر بافته می شود. رج سوم تا ششم همین مراحل تکرار می شود. بعد از آن باید حدود ۱۳ دفعه مدل تکرار را مجددا تکرار نمایید تا میزان ارتفاع بافت به حدود ۱۶ سانتی متر برسد.

روش ساده بافتن کلاه نوزادی

اکنون باید به کاهش دادن دانه ها بپردازید تا انتهای رج بایستی یک دانه از طرف زیر ببافید و بعد دو تا یکی نمایید. در رج بعدی تمامی دانه ها را از رو ببافید. رج بعد از آن تمامی دانه ها را باید به صورت دو تا یکی از زیر ببافید. برای بافتن رج بعدی دوباره تمامی دانه ها را به صورت دو تا یکی از رو باید ببافید. حدود ۱۵ دانه روی میل باقی می ماند.

بافت کلاه بچگانه با قلاب

نخ را به منظور جمع کردن و دوختن کلاه کمی اضافه تر برش بزنید. سپس با کمک سوزن دانه ها را نخ کنید.

نحوه درست کردن کلاه بچگانه

بعد از آن درز کلاه را باید دوخت بزنید.

طریقه بافتن کلاه بچگانه

اکنون برای بافتن قسمت گوشی ها باید قسمت بندی را انجام دهید. کلاه موردنظر را تا زده تا قسمت شکاف در یک سمت قرار گرفته شود. سمت دیگر را قسمت وسط جلوی کار در نظر بگیرید و علامت گذاری نمایید. بعد از آن ۱۳ دانه از طرفین وسط جلو دانه جدا نموده و علامت گذاری کنید.

مراحل درست کردن کلاه نوزادی

برای قسمت روگوشی پس از این علامت ۱۷ دانه در نظر بگیرید. تقریبا ۱۰ دانه تا وسط پشت که شکاف بوده باقی می ماند. سپس ۱۷ دانه از قسمت زیر ببافید و بعد دو خط ابری ببافید.

طریقه بافت کلاه نوزادی

اکنون نوبت کاهش دادن دانه ها بوده تا گوشی حالت مثلثی به خود بگیرد. دانه اولی را بیرون آورده و دو دانه بعدی را یکی نمایید تا سه دانه مانده به آخر رج همه را به طرف زیر ببافید. سپس دانه را دو تا یکی کرده و دانه انتهایی را از زیر ببافید. در رج بعدی تمامی دانه ها را زیر و رج بعد از آن دوباره از دو سمت کم کردن دانه ها را انجام دهید. حدود یک رج در بین دانه ها کم می شود تا نزدیک به ۵ دانه روی میل باقی بماند.

مراحل بافت کلاه بچگانه

در گام بعدی بافت کلاه نوزادی اولین دانه را از میل بیرون آورده و دو تا یکی کرده و بعد دو دانه باقی مانده را از زیر ببافید. رج بعدی ۴ دانه به صورت زیر بافته می شود. برای بافتن رج بعدی اولین دانه خارج و بعد دو تا یکی کرده و آخرین دانه زیر بافته می شود، در نهایت ۳ دانه باقی می ماند. برای درست کردن رج بعدی ۳ دانه به طرف زیر بافته می شود. اکنون قسمت بند کلاه را با کمک قلاب یا با میل درست کنید.

طریقه بافتن کلاه بچگانه

تقریبا حدود ۲۰ سانتی متر قسمت بند را باید ببافید. سپس دانه اولی را ببافید و آن ها را دو تا یکی کنید. رج بعدی را دو تا یکی کرده و نخ را گره بزنید و برش بزنید. سپس به سر بند پوم پوم متصل نمایید. سمت دیگر روگوشی را نیز به همین شکل ببافید.

آموزش درست کردن کلاه بچگانه

در اینجا بافت کلاه نوزادی شما به اتمام رسیده و بدنه کلاه را می توانید به صورت بافت ساده درست کنید.

   

طریقه درست کردن کلاه نوزادی

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، همچنین می توانید برای یادگیری نحوه بافت کیف پول و روش بافت دستگیره با کاموا بر روی لینک های موردنظر کلیک کنید و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو