همه آنچه درباره فیلم اوپنهایمر  (Oppenheimer)، آخرین فیلم کریستوفر نولان ، می‌دانیم

همه آنچه درباره فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)، آخرین فیلم کریستوفر نولان ، می‌دانیم


منبع: پلازا

47

1401/8/8

20:32


همه آنچه درباره فیلم اوپنهایمر  (Oppenheimer)، آخرین فیلم کریستوفر نولان ، می‌دانیم

فیلم اوپنهایمر جدیدترین ساخته کارگردان پرمخاطب و معروف جهان کریستوفر نولان است‌. این فیلم قصد دارد تا زندگی پدر بمب اتم جهان را به تصویر بکشد. در ادامه به معرفی فیلم سینمایی Oppenheimer خواهیم پرداخت.

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان مشهور و محبوب آمریکایی-انگلیسی است که فیلم‌های او تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته و از 36 نامزدی اسکار، 11 جایزه را از آن خود کرده‌اند. آخرین فیلم نولان فیلم Tenet بود که در سال 2020 اکران شد. به تازگی خبر ساخت فیلمی درباره پدر بمب اتم بار دیگر نام نولان را بر سر زبان‌ها انداخته است. فیلم Oppenheimer جدیدترین پروژه نولان است که در این مقاله از پلازا به موضوع فیلم اوپنهایمر از نولان و بررسی آخرین اخبار آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب

آخرین اخبار از آخرین فیلم کریستوفر نولان و فیلم Oppenheimer

فیلم جدید نولان درباره پدر بمب اتم - فیلم اوپنهایمر

در سپتامبر 2021، شهریور 1400، اعلام شد که نولان قصد دارد فیلمی درباره پدر بمب اتم ، جی رابرت اوپنهایمر (J. Robert Oppenheimer)، بسازد. نولان علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم اوپنهایمر را نیز بر عهده دارد. او پس از سال‌ها با کمپانی برادران وارنر خداحافظی کرده و این فیلم را با مشارکت کمپانی Universal Pictures خواهد ساخت.

نولان برای ساخت فیلم اوپنهایمر شرایطی را تعیین کرد، از جمله: بودجه‌ای حدودا 100 میلیون دلاری برای ساخت فیلم و همین میزان بودجه برای تبلیغات، کنترل کامل خلاقیت، 20% از سود ناخالص اولیه فیلم، و 100 روز اختیار کامل پرده سینما. همچنین کمپانی یونیورسال پیکچرز متعهد شد سه هفته قبل و سه هفته بعد از فیلم اوپنهایمر نولان هیچ فیلمی اکران نکند.

کمپانی یونیورسال فیلم جدید نولان را یک حماسه هیجان‌انگیز می‌خواند که تماشاگران را وارد پارادوکس تپنده مردی مرموز می‌کند، کسی که باید ریسک کند و برای نجات دنیا، آن را نابود کند.

داستان فیلم اوپنهایمر

می‌دانیم که فیلم جدید نولان درباره جنگ جهانی دوم و بمب اتم است. داستان فیلم جدید کریستوفر نولان به زندگی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم، و نقش او در ساخت این بمب در طول جنگ جهانی دوم می‌پردازد.

آخرین فیلم کریستوفر نولان درباره جنگ جهانی دوم و بمب اتم - فیلم جدید نولان

فیلم اوپنهایمر نولان با اقتباس از کتاب پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) ساخته می‌شود. کای برد (Kai Bird) و مارتین جی شروین(Martin J. Sherwin) نویسندگان این کتاب هستند. نگارش این کتاب 25 سال به طول انجامید و درنهایت در سال 2005 منتشر شد. آنها برای نگارش این کتاب با صدها نفر مصاحبه کرده و بیش از 26000 مدرک گردآوری کردند. این کتاب برنده جوایزی چون جایزه پولیتزر، جایزه داف کوپر، جایزه بهترین کتاب سال شیکاگو و جایزه بهترین کتاب مجله دیسکاوری شده است.

بازیگران فیلم اوپنهایمر

تیم بازیگران فیلم جدید نولان کامل شده است. کیلیان مورفی اولین بازیگری بود که حضورش در فیلم Oppenheimer اعلام شد. وی پیش از این نیز در چندین فیلم نولان بازی کرده است. این فیلم‌ها عبارتند از: سه‌گانه شوالیه تاریکی (2005-2012)، فیلم Inception (2010) و فیلم Dunkirk (2017). همکاری این کارگردان خوش‌آوازه و این بازیگر مستعد و جذاب، ما را برای تماشای فیلم اوپنهایمر بیش از پیش وسوسه می‌کند.

کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر

کیلین مورفی - آخرین فیلم کریستوفر نولان - تریلر فیلم اوپنهایمر

  • سن: 46 سال
  • محل تولد: کورک، ایرلند
  • آثار معروف: سه‌گانه The Dark Knight و  سریال Peaky Blinders

کیلیان مورفی (Cillian Murphy) بازیگر ایرلندی، متولد 25 می 1976، برابر با 4 خرداد 1355، است. او ابتدا به عنوان خواننده اصلی، گیتاریست و ترانه‌سرای گروه موسیقی The Son of Mr. Green Genes آغاز به کار کرد. اواخر دهه 1990 میلادی بود که گروه را ترک کرده و به بازیگری روی آورد. و در چندین تئاتر، فیلم کوتاه و فیلم مستقل حضور یافت و سرانجام با فیلم بتمن آغاز می‌کند (2008)، اولین قسمت از سه‌گانه The Dark Knight به شهرت رسید. حضور او در فیلم Oppenheimer احتمالا تاثیر زیادی روی تعداد بیننده‌های این فیلم خواهد داشت.

آخرین فیلم او فیلم A Quiet Place Part II بود که در سال 2021 اکران شد. او را امروزه بیش از هرچیز با نقش توماس شلبی در سریال Peaky Blinders محصول سال 2013 تا کنون می‌شناسیم. مورفی در سال 2004 با ایوان مک‌گیس ازدواج کرد. این زوج همراه با دو پسر خود در دوبلین زندگی می‌کنند.

امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر

امیلی بلانت - بازیگران فیلم جدید نولان - فیلم جدید نولان درباره بمب اتم

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: لندن، انگلیس
  • آثار معروف: فیلم‌های The Young Victoria و سری فیلم‌های A Quiet Place

دومین بازیگری که حضورش در فیلم جدید نولان تائید شد، بازیگر جذاب انگلیسی امیلی بلانت بود. امیلی بلانت (Emily Blunt) متولد 23 فوریه 1983 (4 اسفند 1361) در لندن است. او بازیگری را از سال 2001 آغاز کرده و تاکنون افتخارات بسیاری را وارد کارنامه خود کرده است. نام او در سال 2006 با فیلم The Devil Wears Parada بر سر زبان‌ها افتاد. او برای این نقش برنده جایزه گلدن‌گلوب و نامزد جایزه بفتا شد. از جدیدترین فیلم‌های این بازیگر انگلیسی می‌توانیم به فیلم Mary Poppins Returns (2018)، فیلم A Quiet Place Part II (2021) و فیلم Jungle Cruise (2021) اشاره کنیم.

اگر کنجکاوید بدانید تا کاترین اوپنهایمر کیست؟ باید بگوییم که بلانت در فیلم جدید نولان درباره بمب اتم این نقش را که در واقع یک زیست‌شناس و گیاه‌شناس، و همسر جی رابرت اوپنهایمر است را دارد.

مت دیمون در نقش لزلی گرووز

مت دیمون - فیلم اوپنهایمر نولان - بازیگران فیلم جدید نولان

  • سن: 52 سال
  • محل تولد: ماساچوست، آمریکا
  • آثار معروف: فیلم‌های Saving Private Ryan و Stillwater

آخرین بازیگری که تا به این لحظه حضورش در فیلم اوپنهایمر تائید شده، مت دیمون است. مت دیمون (Matt Damon) بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده، متولد 8 اکتبر 1970 (16 مهر 1349) در ایالت ماساچوست آمریکا است. او یکی از پولسازترین و گران‌قیمت‌ترین بازیگران کل تاریخ است. او افتخارات بسیاری کسب کرده که از مهمترین آنها باید به 4 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار اشاره کرد. در میان فیلم‌های او از تماشای فیلم The Martian (2015)، فیلم Ford v Ferrari (2019) و فیلم Stillwater (2021) نباید غافل شد.

ژنرال لزلی ریچارد گرووز جونیور یک افسر ارتش مهندسین آمریکا بود و بر ساخت پنتاگون نظارت داشت. وی همچنین مدیریت پروژه منهتن، که درنهایت منجر به ساخت بمب اتم شد، را نیز در دست داشت.

رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس

رابرت داونی جونیور - فیلم اوپنهایمر - بازیگران فیلم اوپنهایمر

  • سن: 57 سال
  • محل تولد: نیویورک، آمریکا
  • آثار معروف: فیلم‌های Chaplin و Avengers: Endgame

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) بازیگر و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی است. وی متولد 4 آوریل 1965 (15 فروردین 1344) در نیویورک است و از سال 1970 به صورت حرفه‌ای بازیگری را آغاز کرده است. او از سال 2013 تا 2015 جزء پردرآمدترین بازیگران بود، و البته که برای رسیدن به این جایگاه فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است. وی با نقش تونی استارک/ مردآهنی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به شهرت جهانی دست یافت. از دیگر آثار قابل ذکر او می‌توانیم فیلم Sherlock Holmes (2011) و فیلم Dolittle (2020) را نام ببریم. فیلم Oppenheimer آخرین اثر رابرت دانی جونیور است که احتمالا مورد توجه بیننده ها و منتقدین قرار خواهد گرفت.

لوئیس لیختنشتاین اشتراوس، تاجر، نیکوکار و افسر نیروس دریایی آمریکا بود. او مدتی رئیس کمیسیون انرژی اتمی آمریکا، و یکی از شخصیت‌های اصلی در توسعه سلاح‌های هسته‌ای و انرژی هسته‌ای در آمریکا بود.

فلورنس پیو در نقش جین تاتلا‌ک

فلورنس پیو - هنرپیشه های فیلم اوپنهایمر

  • سن: 26 سال
  • محل تولد: آکسفورد، انگلیس
  • آثار معروف: فیلم‌های Fighting with My Family و Black Widow

فلورنس پیو (Florence Pugh) بازیگر اهل انگلیس در 3 ژانویه 1996 برابر  با 13 در 1374 به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری سینما و تلوزیون در اجراهای تئاتر خود نیز معروف است و با نقش خود در تئاتر Lady Macbeth شناخته شد. پس از آن هم با مینی سریال The Little Drummer Girl کاملا در دنیای بازیگری شناخته شد. از آثار دیگر معروف او باید به فیلم Midsommar (2019) و فیلم Little Women (2019) نیز اشاره کنیم. جدیدترین فیلم‌‌های پیو Don’t Worry Darling (2021) و The Wonder نام دارند.

فلورانس پیو از هنرپیشه های فیلم اوپنهایمر، نقش جین تاتلاک روان‌پزشک آمریکایی را دارد که از اعضای حزب کمونیست، گزارشگر و نویسندهٔ نشریهٔ وسترن ورکر این حزب بود. او با اوپنهایمر رابطه عاشقانه‌ای نیز داشت.

سایر بازیگران فیلم اوپنهایمر عبارتند از:

  • بنی سفدی (Benny Safdie) در نقش ادوارد تلر
  • جاش هارتنت (Josh Hartnett) در نقش ارنست لارنس
  • متیو موداین (Matthew Modine) در نقش ونیوار بوش
  • دیلن آرنولد (Dylan Arnold) در نقش فرانک اوپنهایر
  • و…

عوامل فیلم اوپنهایمر

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم کارگردان این فیلم کریستوفر نولان از بزرگترین کارگردانان دنیا است. نولان فیلمنامه این اثر را نیز نوشته و جز تیم تهییه‌کنندگان نیز است. سایر تهییه‌کنندگان فیلم سینمایی Oppenheimer اما توماس (Emma Thomas) و چارلز رون (Charles Roven) هستند. فیلم‌برداری فیلم برعهده هویته ون هویتما (Hoyte van Hoytema) است و جنیفر لیم (Jennifer Lame) تدوین فیلم را برعهده دارد.

تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر

  • تاریخ اکران: 21 جولای 2023 برابر با 30 تیر 1402

در اکتبر 2021 (مهر 1400) اعلام شد که نام فیلم جدید نولان ، Oppenheimer (اوپنهایمر) است. این فیلم در 21 جولای 2023 برابر با 30 تیر 1402، به صورت بین‌المللی اکران خواهد شد.

سخن پایانی

معرفی فیلم جدید نولان

در این مقاله به معرفی فیلم جدید نولان پرداختیم. تا به امروز اینها تمام اطلاعاتی است که در مورد آخرین فیلم کریستوفر نولان داریم. نظر شما درمورد فیلم Oppenheimer چیست؟ به نظر شما فیلم موفقی خواهد بود؟ به زودی اطلاعات جدیدتر و تریلر فیلم اوپنهایمر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید دیدگاه‌های خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 سوالات متداول

فیلم بعدی نولان چه خواهد بود؟

فیلم بعدی نولان، فیلم اوپنهایمر است که در آن به زندگی جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم، می‌پردازد.

آخرین فیلم کریستوفر نولان (فیلم اوپنهایمر) کی میاد؟

طبق اطلاعات رسیده فیلم اوپنهایمر در 21 جولای 2023 برابر با 30 تیر 1402 اکران خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو