نحوه دریافت ویزای کاری؛ روشی مناسب برای مهاجرت

نحوه دریافت ویزای کاری؛ روشی مناسب برای مهاجرت


منبع: بیتوته

40

1401/8/12

04:42


یکی از بهترین روشها برای مهاجرت گرفتن ویزای کاری است که میتواند در نهایت منجر به گرفتن اقامت دائمی کشور مقصد شود.

نحوه دریافت ویزای کاری؛ روشی مناسب برای مهاجرت



ویزای کاری از ژاپن, ویزای کاری استرالیا, ویزای کاری کانادا

روش های گرفتن ویزای کاری

 

راهنمای دریافت ویزای کار کشورهای مختلف 

یکی از بهترین روشها برای مهاجرت گرفتن ویزای کاری است که میتواند در نهایت منجر به گرفتن اقامت دائمی کشور مقصد شود.

یکی از بهترین روش های گرفتن ویزا برای کشورهای مختلف ویزای کاری است . 

به طور کلی برای ویزا به دو دسته ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی تقسیم می شود. 

ویزای غیر مهاجرتی میتواند به شکل ویزای کاری ، ویزای بازدید و توریستی یا ویزای تحصیلی باشد.

 

ویزای مهاجرتی باری زمانی استکه فرد تمایل به زندگی در کشور مقصد برای مدت طولانی تری داشته باشد و بتواند اقامت کشور مقصد و محل کار خود را بدست آورد. 

معمولا ویزای مهاجرتی باید هر 2 سال تجدید شود تا بتواند در آن کشور بماند و کار کند. 

 

معمولا افراد برای بدست آوردن شرایط بهتر کشورشان را ترک کرده و به کشورهای دیگر می روند. امروزه کشورهایی مانند استرالیا ، کانادا و آلمان جزو اولویت های مهاجرت کاری محسوب می شوند. 

مهاجرت کاری به کشورهای انگلیس ، آلمان و نروژ به دلیل قوانینی که دارند معمولا کار سختی محسوب می شود. 

 

اطلاعات کلی درباره ویزای کاری

ویزای کاری یک ویزای موقت به حساب می آید و به صورت مستقیم نمیتواند باعث اقامت دائم شما در کشور مقصد شود. 

ویزای کاری انواع مختلف دارد و هر کشوری با توجه به شرایط اقتصادی خود انواع ویزای کاری را برای مهاجران در نظر می گیرد ، امکان اخذ ویزای کار از طریق ثبت شرکت و ویزای کار از طریق مهارت ، در کشورهای مهاجرپذیر وجود دارد. 

 

برای مهاجرت کاری باید بتوانید در کشور مورد نظرتان کاری پیدا کنید که با مهارت شما همخوانی داشته باشد یا موسسه ای در کشور مقصد نیازمندی خود را برای نیروی کاری با مهارت شما اعلام کرده باشد و درخواست کاری شما را بپذیرد و برایتان دعوتنامه کاری بفرستند. 

 

زمانی که یک شرکت آگهی استخدام نیروی کار منتشر میکند در صورتی که بعد از 3 ماه نیروی داخلی برای کار وجود نداشته باشد میتواند از نیروهای خارج از کشور استفاده کند. 

برای مهاجرت کاری و گرفتن ویزای کاری باید از نظر شرایط جسمی و روحی در سلامت کامل باشید بنابراین باید معاینات پزشکی لازم را  انجام دهید و تاییدیه سلامت خود را در پرونده مهاجرت قرار دهید. 

 

مورد لازم دیگر برای گرفتن ویزای کاری عدم سوء پیشینه است. در صورت وجود سوء پیشنه در پرونده شما ، امکان اخذ ویزای کاری و مهاجرت به دیگر کشورها را نخواهید داشت. 

هر کشوری علاوه بر شرایط عمومی برای اخذ ویزای کاری یک سری شرایط اختصاصی هم دارد که باید به آن ها توجه کنید. 

 

مثلا  برای گرفتن ویزای کاری کشور آلمان که بیشتر به جذب متخصصین رشته های فنی و پزشکی می پردازد ريال باید کارت آبی این کشور را داشته باشید. ویزای کاری آلمان 6 ماهه است و در این مدت فرصت دارید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید و در صورت موفقیت ، ویزای شما 6 ماه دیگر تمدید می شود. 

 

بازه سنی مهاجرت کاری

بازه سنی برای مهاجرت کاری یکی از گزینه های بسیار مهم است ، معمولا بازه سنی برای مهاجرت کاری بین 18 – 40 سال است و بعد از 40 سالگی امکان اخذ ویزای کاری کشورهای مختلف را نخواهید داشت.

 

برای مهاجرت کاری به اغلب کشورها باید به امتیاز خاصی برسید ، مثلا برای مهاجرت به استرالیا نیاز به 65 امتیاز دارید ، که در این بین سن شما امتیاز بسیار بالایی را به خود اختصاص میدهد. 

 

سن 18- 24 سال ،25 امتیاز و سن 25 – 32 سال 30 امتیاز می گیرد.  

امتیاز سن 33 – 39 سال 25 است و امتیاز سن 40 – 44 سال 15 می شود. 

بنابراین با توجه به امتیاز سن ، میتوان گفت بهترین بازه سنی برای مهاجرت 25 – 32 سال است و برای داشتن شرایط کاری بهتر به افراد کمک میکند. 

 

روش های گرفتن ویزای کاری, شرایط اخذ ویزای کاری, ویزای کاری

مراحل دریافت ویزای کاری

 

مراحل گرفتن ویزای کاری

باید کشوری را انتخاب کنید که نرخ بیکاری بالایی نداشته باشد.

هر کشوری متناسب با سیاست های کلی و اقتصادی خود در شرایط مختلف مهاجرت کاری را سخت یا آسان می کند بنابراین قبل از اقدام باید بررسی های لازم را برای شرایط به روز هر کشوری انجام دهید. 

سپس یکی از روشهای اخذ ویزای کاری را انتخاب کنید:

اکسپرس اینتری

اسکیل ورکر

جاب آفر

 

اخذ ویزای کاری اکسپرس اینتری express entry canada

سیستم اکسپرس اینتری express entry Canada  برای کافرمایان کانادایی است که قصد استخدام نیروی کار ماهر در کانادا را دارند و میخواهند به متقاضی در زمینه اخذ اقامت دائم کانادا یاری برسانند. از نظر اداره مهاجرت کانادا ، این پیشنهادد شغلی نباید تاثیر منفی روی استخدام افراد کانادایی داشته باشد. این کارفرمایان ابتدا درخواست خود را برای Employment and Social Development Canada ( به اختصار ESDC  ) ارسال میکنند تا  تاییدیه استخدام نیروی کار خارجی دریافت کنند. 

 

اخذ ویزای کاری اسکیل ورکرSkilled Worker

ویزای کاری Skilled Worker شرایط خاصی دارد و با سیستم امتیاز دهی انجام می شود و درصورتی که سن شما کمتر 45 سال با حداقل مدرک تحصیلی لیسانی باشید ، سابقه کاری کافی در رشته تخصص خودتان داشته باشید و سطح دانش زبانی تان خوب باشد میتونید امتیاز کافی برای این نوع ویزای کاری بدست آورید و در صف انتخاب کاری در خارج از کشور وارد می شوید ، در این صف بهترین افراد با بالاترین امتیاز انتخاب می شوند . این ویزای کاری و داشتن  پیشنهاد شغل معتبر یکی از روشهایی است که میتواند به اقامت دائم در کانادا و کشورهای اروپایی برسد. 

 

اخذ ویزا کاری جاب آفر

برای اخذ ویزای کاری جاب آفر باید با شرایط کاری اتباع خارجی در کشورهای مختلف آشنا شوید به عنوان مثال اگر کارفرمایی بخواهد شما را استخدام کند باید ثابت کند که نتوانسته فردی هم سطح شما برای این فرصت شغلی در کشور پیدا کند. 

 

شرایط اخذ ویزای کاری

جزئیات اخذ ویزای کاری در هر کشوری میتواند متفاوت باشد ولی حتما باید شرایط کلی زیر را داشته باشید:

1 – دعوت نامه از سوی کارفرما : اغلب کشورها برای صدور ویزای کاری نیاز به دعوت نامه از سوی یک شرکت یا کارفرمای معتبر دارند  که از سوی ارگانی معتبر تایید شده باشد و علاوه بر مشخصات کارفرما و محل کار ، سمت شغلی ، میزان دستمزد و مدت زمانی که قرار است مشغول به کار باشید را مشخص کرده باشد. 

 

2 – تسلط به زبان کشور مقصد : برای ویزای کاری باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشید و مدرک معتبر ارائه دهید. 

 

3 – سابقه کار یا تحصیل در شغل مورد نظر : برای گرفتن ویزای کاری باید تحصیلات مرتبط و سابقه کاری داشته باشید .

 

4 – ترک کشور مقصد بعد از اتمام اعتبار ویزا : بعد از اتمام اعتبار ویزای کاری ، مجاز به اقامت در کشور مقصد نیستید و با توجه به قوانین  هر کشور قبل از اتمام مهلت باید برای تمدید ویزا اقدام کنید. 

  

ویزای کاری استرالیا, ویزای کاری کانادا, روش های گرفتن ویزای کاری

شرایط دریافت ویزای کاری 

 

ویزای کاری استرالیا 

ویزای کاری از طریق مهارت : این ویزا با توجه به تخصص افراد صادر می شود و در برخی موارد میتواند منجر به اقامت دائم فرد در کشور مقصد شود. ویزای کاری مهارت برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه در نظر گرفته می شود و با دادن اقامت 4 ماهه به متقاضی فرصت میدهد شرایط کاری خود را مهیا کند. 

 

در این ویزا سن متقاضی باید کمتر از 55 سال باشد و گردش مالی او در دو سال 500 دلار استرالیا شود. این ویزا به نام ویزای 88 هم شناخته م یشد و میتواند منجر به کارفرمایی یا خود اشتغالی فرد در استرالیا شود. 

 

برای این ویزا فرد میتواند تمکن مالی خود را اثبات نموده و از طریق ویزای کاری 186 به استرالیا مهاجرت کند و در صورتی که نیازمند ساپورت کردن شخص دیگری نباشد میتواند با ویزای کاری 189 به استرالیا مهاجرت کند. 

 

ویزای کاری با سابقه کار : از طریق سابقه کار با ویزای کاری 187 میتوانید به استرالیا مهاجرت کنید. برای گرفتن این ویزا باید یک کارفرما برایتان دعوت نامه فرستاده باشد و بتوانید صلاحیت خود را در این زمینه اثبات کنید. 

 

شرایط اخذ ویزای کاری, ویزای کاری, شرایط دریافت ویزای کاری

ویزای کاری کشورهای مختلف

 

ویزای کاری انگلستان

یکی از ویزاهای کاری پرطرفدار در انگلستان از طریق ثبت شرکت است. 

برای اخذ ویزای کاری از طریق ثبت شرکت در انگلستان نیاز به 95 امتیاز دارد و شرط اصلی آن تمکن مالی فرد است . برای این ویزا تمکن مالی 75 امتیاز دارد و دیگر گزینه ها از جمله تخصص ، مدرک زبان انگلیسی و غیره 20 امتیاز دارد. 

 

این ویزا برای کارآفرینان است که قصد تاسیس شرکت و استخدام چند نفر را دارند. 

این ویزا بعد از 5 سال قابلیت گرفتن اقامت موفقت و سپس تبدیل آن به اقامت دائم را دارد. 

 

ویزای کاری چین

چین از نظر اقتصادی رتبه بالایی دارد و بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان محسوب می شود. مهاجرت کاری به چین کار نسبتا راحتی است و بعد از مدت کوتاهی میتوانید اقامت دائم این کشور را بگیرید. 

برای اخذ ویزای کاری در چین باید از کارفرمای چینی مجوز رسمی استخدام داشته باشید و برای شما دعوتنامه رسمی با تایید کشور چین صادر کند. 

 

یکی از پرطرفدارترین شغلهایی که در چین برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده است ، تدریس زبان انگلیسی است که بهترین گزینه برای مهاجرت کاری به چین محسوب می شود. شرط مشغول شدن در این کار 2 سال سابقه تدریس زبان انگلیسی می باشد. 

 

ویزای کاری نیوزلند 

در نیوزلند به دلیل جمعیت کمی که دارد فرصت های شغلی زیادی برای مهاجرت کاری بوجود آمده است و از آنجا که نیازمند نیروی جوان کاری است شروط سختی برای ویزای کار در نظر نگرفته است. فرصت های کاری نیوزلند معمولا در زمینه های مهندسی ، پزشکی و فناوری اطلاعات است.

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو