تنها با یک کار آشپزخانه را لوکس کنید

منبع: دلتا پیام

21

1401/8/14

13:50


اکثر افراد برای نورپردازی کابینت آشپزخانه از یک منبع نور در وسط استفاده می‌کنند که این روش به فضای شما جذابیت و نور خاصی نمی‌دهد.

اکثر افراد برای نورپردازی کابینت آشپزخانه از یک منبع نور در وسط استفاده می‌کنند که این روش به فضای شما جذابیت و نور خاصی نمی‌دهد.

نورهای مخفی در آشپزخانه

علاقه‌مندان به استفاده از نورهای مخفی در آشپزخانه به دنبال جدیدترین و زیباترین نوع از نورپردازی در فضای آشپزخانه خود هستند که شاید از نظر برخی افراد نورپردازی ایده‌ای پرهزینه به‌نظر برسد. اما با این ایده می‌توان از فضای فوق العاده‌ای در آشپزخانه بهره‌مند شد. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نورهای مخفی در آشپزخانه

یکی از روش‌های نورپردازی است که این روش منبع نور از دید کاربران پنهان بوده و در عین حال زیبایی خاصی به فضا می‌دهد. بهترین منبع نور برای استفاده از نور مخفی در آشپزخانه LED‌های سقفی یا ریسه‌ای هستند. نور مخفی کابینت معمولا از جنس آلومینیوم هستند که با ایجاد شیار بر روی کابینت،کاملا هم سطح با صفحه کابینت قرار می‌گیرند و برآمدگی جزئی روی صفحه ایجاد می‌کنند.

نور مخفی سقف از نورهای مخفی در آشپزخانه

امروزه این سبک از نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. معمولا در بالای منبع نوری که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می‌شود فضای تاریکی به‌وجود می‌آید که نمای خوشایندی از دید افراد ندارد. در آشپزخانه‌های امروزی افراد سعی بر این دارند که فضایی دلباز و در عین حال روشن و مدرن داشته باشند.

یکی از رایج‌ترین نورهای مخفی سقف نورپردازی بین کناف سقف آشپزخانه است که در این نوع نورپردازی از ریسه‌های شلنگی و چراغ‌های هالوژن استفاده می‌شود. این نوع نورپردازی با رنگ‌های مختلف و با توجه به نوع طراحی و سلیقه فرد قابل تغییر است.

نورهای مخفی در آشپزخانه

نور مخفی کابینت از نورهای مخفی در آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و از این رو مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. طراحی و دیزاین مدرن در آشپزخانه یکی از دلایل جذابیت خانه به‌حساب می‌آید. یکی از راه‌های طراحی‌های مدرن آشپزخانه استفاده از نورهای مخفی در بین کابینت‌ها است که متناسب با طراحی و سلیقه افراد استفاده می‌شود.

در نورهای مخفی کابینت از ریسه های LED و مهتابی‌های خطی که این نورهای به دو صورت توکار که در داخل شیاری که در کابینت تعبیه می‌شود قرار می‌گیرد یا به‌صورت روکار که روی کابینت استفاده می‌شود.

لامپ هالوژن یکی دیگر از انواع نورهای مخفی به‌شمار می‌آید ولی به دلیل داشتن نور متمرکز و پخش نور کم به اطراف از محبوبیت کمتر برخوردار است. در نورهای LED معمولا از لامپ های ۱۲ ولت استفاده می‌شود که در محیط آشپزخانه به دلیل وجود آب و حرارت کاملا بی‌خطر بوده و بسیار کاربردی است. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب ساده‌ترین چیدمان در نشیمن که قطعا نمی‌دانید! سر بزنید.

سنسورهای هوشمند کابینت

این سنسورها در واقع وظیفه روشن و خاموش کردن چراغ‌ها را دارند. سنسورها در انواع مختلفی هستند که هرکدام به نحوی این عمل را انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال سنسورهای چشمی مخصوص درب هستند و با باز و بسته کردن درب چراغ را روشن و خاموش می‌کنند. نوع دیگر سنسورها لمسی (تاچ) هستند که به تاچ قسمت مشخص می‌توانید چراغ را کنترل کنید. همچنین به کمک آن می‌توانید نور را کم یا زیاد کنید.

نورهای مخفی در آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مدل پرده‌ هر خانه‌ای را زیبا می‌کند! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو