خرید هاست و خرید دامنه در ایران

خرید هاست و خرید دامنه در ایران


منبع: ترنجی

24

1401/8/14

15:09


برای داشتن یک مغازه و کسب درآمد هم دیگر نیازی به اجاره ملک و دکوراسیون و مجوزهای مختلف نیست. راه اندازی سایت که امروزه به راحت ترین شکل انجام میشود، تنها کاریست که باید انجام دهیم تا کسب و کار اینترنتی و محصولات خدمات خود را نه تنها به محله خودمان، بلکه به کل ایران بفروشیم!

خرید هاست و خرید دامنه در ایران

برای داشتن یک مغازه و کسب درآمد هم دیگر نیازی به اجاره ملک و دکوراسیون و مجوزهای مختلف نیست. راه اندازی سایت که امروزه به راحت ترین شکل انجام میشود، تنها کاریست که باید انجام دهیم تا کسب و کار اینترنتی و محصولات خدمات خود را نه تنها به محله خودمان، بلکه به کل ایران بفروشیم!

درحال حاضر آنقدر ابزارهای مختلف مثل انواع سایت سازها وجود دارند که میتوانیم با صرف هزینه کم و بدون دانش برنامه نویسی سایتمان را آماده کار کنیم.

می‌ماند یک خرید هاست و خرید دامنه که آن را هم در این مقاله علاوه بر راهنمای قدم به قدم راه اندازی سایت به شما آموزش میدهیم.

کسب و کار اینترنتی چقدر هزینه برمی‌دارد؟

یکی از مهم ترین موانعی که باعث میشود بسیاری از افراد برای راه اندازی سایت دچار تردید شوند این است که فکر میکنند هنوز هم برای داشتن یک سایت باید به طراحان سایت و برنامه نویس ها مراجعه کنند و هزینه های سنگینی برای آن پرداخت کنند.

این درحالی است که ساختن سایت ها امروزه بسیار انعطاف پذیر شده است و صفر تا صد هزینه راه اندازی آن، کاملا به این بستگی دارد که چه نیازها و انتظاراتی از سایت خود داشته باشید و از چه روشی برای ایجاد آن استفاده کنید. حتی انتخاب شما در ثبت دامنه و خرید هاست نیز عامل مهمی در هزینه نهایی شما خواهد بود.

پس اول از همه باید بدانیم چه انتظاراتی از سایت خود داریم؟ هاست ایران بخریم یا اروپا؟ با وردپرس بسازیم یا php؟

اگر بخواهیم یک سایت شخصی و جمع­وجور ایجاد کنیم هزینه های زیادی نداریم. جمعا با استفاده از وردپرس و خرید افزونه های مورد نیاز و یک قالب آماده، با چیزی بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان میتوانیم سایت خود را داشته باشیم که این هزینه ها با توسعه بیشتر و ویژگی های مختلف مثل درگاه پرداخت، پنل مشتری یا کاربر و… افزایش می­یابد.

اما اگر سایتی که در فکرتان است یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات و سرویس هایتان باشد، هزینه ها کم کم شروع به بالا رفتن میکنند که البته این هم باز بستگی به روش ساخت فروشگاه مجازی­تان دارد که در ادامه کامل به آن میپردازیم.

اما فعلا بدانید که برای یک فروشگاه کوچک تا متوسط، اگر از سایت­ساز یا فروشگاه­سازها استفاده کنید هزینه ای حداقلی برابر با 1 تا 2 میلیون تومان بصورت سالانه خواهید داشت.

یک قدم پیشرفته تر از آن میشود استفاده از CMSهای فروشگاهی مثل مجنتو یا وردپرس که با احتساب خرید قالب، شخصی سازی، هزینه توسعه و افزونه ها و… حدودا 2 تا 10 میلیون تومان بسته به نوع فروشگاه باید بپردازید.

طبق تجربه کارشناسان کسب‌و‌کارهای اینترنتی ترنجی:

“آنچه باید بدانید این است که هزینه ساخت یک وب سایت مانع بزرگی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیست، مگر اینکه بخواهیم قدم اول را قدم بلندی برداریم که اگر اولین بار است میخواهید بیزینس مجازی داشته باشید، پیشنهاد میکنیم با قدم­های کوچک تر شروع به حرکت کنید.”

مرحله1: چه نوع سایتی میخواهیم؟

برای شروع کار مجازی­مان، در اولین قدم باید مشخص کنیم که میخواهیم چه نوع وب­سایتی بسازیم. اینکه هدفمان از زدن سایت را بدانیم به ما کمک میکند بفهمیم باید از چه مسیری برویم، چه ابزارهایی لازم داریم و چقدر باید هزینه کنیم.

یکی دیگر از اشتباهات رایج افراد این است که کسب و کار اینترنتی را تنها «فروشگاه اینترنتی» میدانند، درصورتی که هزاران روش بجز فروش محصولات و خدمات دانلودی وجود دارد که هم کسب درآمد کنیم، هم مجبور نباشیم مثل ده ها هزار فروشگاه آنلاین دیگر، از قالبی شبیه به دیجیکالا استفاده کنیم!

یکی از این روش ها انتشار مقاله رپورتاژ است. اگر برای مثال یک سایت دانستنی و آموزشی در حوزه تکنولوژی باشید و سایتتان از امتیاز خوبی برخوردار باشد، میتوانید با انتشار مقاله های تبلیغاتی – آموزشی کسب درآمد خوبی داشته باشید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که برای سایتتان چه نوع هاست ایرانی تهیه کنید، پیشنهاد میکنیم همین حالا با کارشناسان شتابان هاست تماس بگیرید و از مشاوره رایگان خرید هاست و راه اندازی کسب و کار اینترنتی متخصصان این مجموعه استفاده کنید.

مرحله2: اسم برندتان را انتخاب کنید

نوبت میرسد به مرحله جذاب ماجرا یعنی انتخاب نام برندمان. اینکه چه اسمی برای سایتمان انتخاب کنیم، هم کمی سلیقه ای است، هم به چند مورد بستگی دارد:

  • • حوزه ای که در آن فعالیت میکنید
  • • اگر فروشگاه هستید، محصولی که میفروشید
  • • مشتری هدفتان کیست

به این نکته دقت کنید که نام برندتان به احتمال زیاد قرار است در آینده نام دامنه یا اسم وب سایتتان باشد، پس بهتر است یک نام کوتاه و شیک انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم سری هم به مقاله های آموزش و نکات خرید دامنه بزنید.

خرید دامنه و اسم سایت

مرحله 3: خرید دامنه و اسم سایت

دامنه، به قسمت قبل از کلمه های .com و .ir (که به آنها پسوند دامنه میگوییم) گفته میشود که نام سایت ماست و آن را معرفی میکند.

بهتر است دامنه سایت را کوتاه و متناسب با هدف سایت انتخاب کنید. برای سایت های شخصی میتوانید از ترکیب نام و نام خانوادگی استفاده کنید.

و برای سایت های خدماتی و فروشگاهی، اسم برند به تنهایی یا با ترکیب کلمات انگلیسی حوزه کاریتان (مثل shetabanhost.com) گزینه رایج و ایده­آلی است.

نکته مهم: طبق آمار سایت Internet Live Stats، در این لحظه 1 میلیارد و 994 میلیون سایت در دنیا وجود دارد که ممکن است یکی از آنها نام موردنظر شما را خریداری کرده باشد. برای اطمینان از آزاد بودن دامنه، به قسمت خرید دامنه در سایت شتابان هاست مراجعه کنید.

مرحله 4: خرید هاست پر سرعت برای نگهداری از سایت

هاست در واقع جایی است که ما فایل های سایتمان شامل فایل کدها، آیتم ها، عکس ها و… را در آن آپلود میکنیم تا در سایتمان بارگذاری شود. همچنین هاست وظیفه دارد از سایت ما در برابر عوامل مخرب مثل بدافزار ها، هکرها و attacker ها مراقبت کند.

هاست دانلود شتابان هاست با فضای ذخیره سازی و سرعت بالا یکی از محبوب ترین هاست های ایران است که می توانید با تخفیف ویژه از شتابان هاست خریداری نمایید. همچنین بسته به سایتی که طراحی میکنید، میتوانید از هاست های فروشگاهی و وردپرسی ایرانی نیز استفاده کنید.

مرحله 5: کدام روش راه اندازی سایت؟

از این مرحله به بعد وارد قسمت عملی داستان میشویم. گفتیم که امروزه راه های مختلفی برای راه اندازی سایت وجود دارد، سه روش اصلی آن شامل موارد زیر هستند:

  • • استفاده از سایت ساز؛ به صرفه و اقتصادی

آسان ترین روش برای زدن سایت استفاده از سایت سازها است، مناسب برای افرادی که تجربه ای در کدنویسی و طراحی سایت ندارند و ترجیح میدهند وقت و بودجه را صرف بخش های دیگر کنند. در این روش با انتخاب قالب ها و افزونه ها میتوانیم سایت خود را ایجاد کنیم، اگرچه انتخاب هایمان بر اساس گزینه های موجود است و خیلی امکان شخصی سازی سایت را نداریم.

  • • CMS یا سیستم مدیریت محتوا

احتمالا تا الآن زیاد نام وردپرس را شنیده اید و افراد زیادی آن را پیشنهاد کرده اند. وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که بسیار محبوب و کاربردی میباشد. البته CMS های محبوب دیگری هم وجود دارد که برای سایت های فروشگاهی بسیار مناسب هستند.

CMSهایی مثل مجنتو و اُپن کارت و همچنین افزونه ووکامرس گزینه های خوبی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی هستند.

خرید هاست از شتابان هاست

  • • پلتفرم های اختصاصی

پلتفرم اختصاصی حالتی است که سفارش سایتمان را به یک شرکت برنامه نویسی میسپاریم تا یک سایت خاص و منحصر به فرد برایمان بسازند. این روش پر هزینه ترین روش زدن سایت است و بیشتر مناسب افرادی­ است که محدودیت بودجه ندارند، یا طرح موردنظرشان را در هیچ قالبی پیدا نمیکنند.

در این روش میتوانید مشخص کنید که سایتتان با استفاده از چه زبان برنامه نویسی نوشته شود. فراموش نکنید زبانی که برای ساخت سایت انتخاب میکنید روی انتخاب هاستتان نیز تاثیرگذار است.

در کل خرید هاست یکی از مهم ترین قدم های راه اندازی سایت است چرا که مستقیما روی سرعت و از دسترسی خارج نشدن آن تاثیر میگذارد، پیشنهاد میکنیم حتما برای انتخاب هاست تحقیق کنید و با انواع آن مثل هاست اشتراکی، سرور مجازی، هاست دانلود , ابری و… آشنا شوید.

بهترین هاست دانلود را با تخفیف ویژه بخرید

مرحله آخر: تهیه درگاه پرداخت و ای­نماد

آخرین مرحله این مقاله مخصوص سایت های فروشگاهی است. راه اندازی یک سایت فروشگاهی بدون جایی که بتوانیم در آن پول اجناس را پرداخت کنیم عملا بی معنی است. همچنین داشتن درگاه پرداخت نیز بدون داشتن ای­نماد امکان پذیر نیست.

برای دریافت ای نام، بعد از انجام مراحل اداری تنها کاری که باید انجام دهید قرار دادن کد درگاه پرداخت در سایت است و بعد از آن، تبریک میگوییم، وب سایت شما آماده است!

خرید هاست و خرید دامنه در ایران

جمع بندی راه اندازی وب سایت در 6 مرحله

مزایای بی­شماری که یک کسب و کار اینترنتی دارد باعث میشود هرکسی حداقل یکبار به فکر استفاده از این ویژگی با ارزش دنیای مجازی بیافتد، هزینه هایش را در نظر بگیرید و یک برنامه ریزی چند دقیقه برای آن انجام دهد.

در این مقاله سعی کردیم در 6 مرحله تمام کارهایی که باید انجام دهیم از انتخاب نام برند تا خرید هاست سی پنل ایران و خرید دامنه در ایران را به شما عزیزان آموزش دهیم تا با یک دید بازتر وارد بازار کار مجازی شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو