راهنمای کامل یک روز سفر تفریحی به دریاچه ولشت کلاردشت!

منبع: شبره

73

1401/8/14

17:29


اگر برای سفر به شمال کشور برنامه‌ریزی می‌کنید، امروز می‌خواهیم یک پیشنهاد متفاوت به شما بدهیم. معمولاً سفرهای چندروزه به مازندران و گیلان یا برای استراحت لب ساحل و شنیدن صدای امواج دریا است و یا قرار است چند روزی را در ییلاقات و هوای سالم و تمیزش بگذرانید و بعد از استراحت چندروزه با […]

راهنمای کامل یک روز سفر تفریحی به دریاچه ولشت کلاردشت!

رپورتاژ

اگر برای سفر به شمال کشور برنامه‌ریزی می‌کنید، امروز می‌خواهیم یک پیشنهاد متفاوت به شما بدهیم. معمولاً سفرهای چندروزه به مازندران و گیلان یا برای استراحت لب ساحل و شنیدن صدای امواج دریا است و یا قرار است چند روزی را در ییلاقات و هوای سالم و تمیزش بگذرانید و بعد از استراحت چندروزه با خیال راحت به کار و زندگی معمول برگردید؛ ولی این بار بیایید به‌جای دریا و ییلاقات خوش‌آب‌وهوا، اقامت و کمپ در کنار دریاچه ولشت را امتحان کنید.

کلاردشت یکی از سرسبزترین شهرهای غربی استان مازندران است. کوه‌های مرتفع و عظیم علم‌کوه نیز در نزدیکی همین شهر واقع شده و از خرداد تا اواسط مهر کلاردشت شاهد حضور کوهنوردانی است که برای صعود به علم‌کوه و ارتفاعات اطرافش عازم این شهر شده‌اند.

طبیعت سرسبز این منطقه هم که همیشه میزبان گردشگران، طبیعت‌گردان و عاشقان کمپ در دل طبیعت بوده است. با این مقدمه به نظر شما برای سفر متفاوت به شمال و کلاردشت ما چه پیشنهاد متفاوتی را برایتان آماده کردیم؟

دریاچه ولشت کلاردشت پیشنهاد ما برای سفر یک تا دو روزه به اطراف کلاردشت و کمپ در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا است، پس با ما همراه شوید و اگر هم اهل کمپ نیستید برای اقامت از سوئیت ویلاهای جاباما کلاردشت با قیمت های مناسب استفاده کنید که در انتهای مقاله مفصل درباره‌اش توضیح خواهیم داد.

دریاچه ولشت کلاردشت کجاست؟

دریاچه ولشت کلاردشت یکی از دریاچه‌های آب شیرین مازندران است که در منطقه ییلاقی شهر کلاردشت و 25 کیلومتری جنوب غربی چالوس، نزدیک به مرزن‌آباد واقع شده است. چشم‌انداز دریاچه تا چشم کار می‌کند، ارتفاعات و کوه‌ها است و ولشت هم دقیقاً شبیه یک اثر هنری در میان این کوه‌ها مرتفع واقع شده است.

ولشت در ارتفاع 935 متری از سطح دریا قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین منابع آب شیرین کشور است. پوشش گیاهی و جانوری بسیار مهمی دارد و تعدادی از گونه‌های خاص آبزی در آن زندگی می‌کنند.

چشم‌انداز دریاچه بی‌نهایت زیبا و هوا نیز معتدل و مطبوع است، در نتیجه گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری برای لذت بردن از این طبیعت بکر کوله‌بار سفرشان را به مقصد ولشت بسته و راهی می‌شوند.

ولشت، فرصتی برای تفریح و استراحت

اگر فرصت چندانی برای سفرهای طولانی ندارید و می‌خواهید چند روزی را صرفاً در طبیعتی زیبا استراحت کنید و خوش بگذرانید، دریاچه ولشت یکی از بهترین مقاصدی است که باید برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید.

اگر تجهیزات لازم را دارید و اهل ماهیگیری هستید، دریاچه ولشت منتظر شماست. اگر هم اهل قایق‌سواری باشید و وسایلش را داشتید می‌توانید در کنار دیگر گردشگران قایق‌سواری و کمپینگ را تجربه کنید. البته اگر برنامه اقامت در کنار دریاچه را دارید حتماً از قبل وضعیت آب‌وهوا و میزان بارندگی را چک کرده و سپس راهی شوید.

در ضمن تماشای طلوع یا غروب خورشید، فیلم‌برداری برای تایم لپس و عکاسی با چشم‌انداز دریاچه را هم در این سفر نباید فراموش کنید.

دریاچه ولشت کلاردشت

اجاره ویلا و اقامت در کلاردشت

بعضی از گردشگران رابطه خوبی با چادر و کمپینگ ندارند که برای این دوستان بهترین پیشنهاد اقامت در ویلاها و سوئیت‌های نزدیک به دریاچه ولشت و کلاردشت است تا هم فرصتی برای تماشای دریاچه و جاذبه‌های اطراف داشته باشند و هم بتوانند از پیاده‌روی، جنگل نوردی و کوه‌پیمایی در منطقه نهایت لذت را ببرند.

برای رزرو هر مدل ویلا از لوکس تا مقرون‌به‌صرفه، اقامتگاه بوم‌گردی و حتی کلبه‌های جنگلی می‌توانید از پلتفرم‌های رزرو آنلاین استفاده کنید. پلتفرم‌های پیشنهادی ما برای رزرو ویلا و اقامتگاه سایت‌هایی مانند جاباما، جاجیگا، هومسا و شب است. در این سایت‌ها می‌توانید در رنج قیمت متوسط و گران انواع اقامتگاه و ویلا را جستجو کرده، ویلاهای مختلف را به لحاظ امکانات، قیمت، تمیزی و بهداشت و حتی نظر کاربران قبلی با هم مقایسه کرده و بهترین مورد را که مناسب شرایطتان باشد را انتخاب کنید.

درخواست رزرو شما بلافاصله انجام شده و بعد از پرداخت هزینه کد رهگیری و لوکیشن ویلایی که انتخاب کردید برایتان ارسال می‌شود. در نتیجه بدون نیاز به حضور در آن محل و فقط به‌صورت آنلاین در عرض چند دقیقه برای سکونت در دوران سفر بهترین تصمیم را گرفتید. از طرف دیگر بیشتر ویلاها و اقامتگاه‌ها موقعیت مکانی بهتری نسب به هتل‌ها دارند، مثلاً هم به دریاچه ولشت و دیگر جاذبه‌های کلاردشت نزدیک هستند و هم در موقعیت بکر و متفاوتی واقع شدند در نتیجه بهترین چشم‌انداز به طبیعت همراه با سکوتی بی‌نظیر و دلنشین دارند تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

چگونه در سایت‌ها اقامتگاه پیدا کنم؟

برای رزرو ویلا و اقامتگاه باید نام شهر کلاردشت را همراه با تاریخ ورود و خروج در سایت‌هایی که معرفی کردیم وارد کرده تا لیستی از ویلاها که امکان رزرو دارد به شما نشان داده شود. در صفحه هرکدام هم می‌توانید قوانین ویلا مثل قوانین کنسلی یا حداکثر تعداد نفرات برای میزبانی، امکانات ویلا مانند سرویس ایرانی یا فرنگی یا هر دو و … را مشاهده کرده و در نهایت با خواندن نظر مسافران قبلی ویلای مورد نظرتان را رزرو کنید.

کلاردشت با چشم‌انداز به جنگل و ارتفاعات علم‌کوه یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران در استان مازندران است که علاوه بر ولشت ده‌ها جاذبه دیگر هم دارد و برای سفرهای دو تا چندروزه پیشنهاد می‌شود. با این حساب بهتر است که نگاهی به تقویم داشته باشید تا سفر به کلاردشت زیبا و استراحت در دل طبیعتی سرسبز و آرام را تجربه کنید.

رپورتاژ آگهی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو