کدام چهره های معروف ایرانی متولد 19 ابان هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 19 ابان هستند؟


منبع: آکا

54

1401/8/19

11:34


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 19 آبان بدنيا آمده يا

آکاایران: امروز 19 آبان ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون نیکی کریمی،شبنم قلی خانی،امیر کاظمی،نیکو خردمند،کامبوزیا پرتوی و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

عکس جدید نیکی کریمی در فضای مجازی

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 19 آبان ماه متولد شده اند

نیکی کریمی

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰) بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است.

بیوگرافی نیکی کریمی و زندگی شخصی + عکس جذاب و پیج اینستاگرام

او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

کریمی در سال ۱۳۷۲ موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا (۱۳۷۱) شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۱) نیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید (۱۳۸۱) و واکنش پنجم (۱۳۸۱) شد. وی تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول ملاقلی پور ،بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته است. او علاوه بر بازیگری چندین فیلم از جمله شیفت شب (۱۳۹۳) و آتابای (۱۳۹۸) را ساخته‌است.

کریمی همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. وی در سال ۲۰۰۷ از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است. در سال ۲۰۱۷، کریمی در لیست «۳۰ تن از زیباترین زنان جهان» از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت.

 

 

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 19 آبان 1356 در تهران متولد شد.

شبنم قلی خانی بازیگری را از سال 76 در تئاتر آغاز کرد و با بازی در فیلم مریم مقدس به یکی از محبوب ترین چهره های دنیای هنر تبدیل شد چنانچه اغلب مردم او را با این فیلم می شناسند. سریال های اولین شب آرامش، پنج کیلومتر تا بهشت، پنجمین خورشید، هشت و نیم دقیقه و آنام از مشهورترین کارهای وی می باشد.

امیر کاظمی

امیر کاظمی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 19 آبان 1369 در تهران متولد شد.

امیر کاظمی

امیر کاظمی بازیگری را از نوجوانی با کتاب فروشی هدهد و بعد از آن با سریال همه بچه های من آغاز کرد و با بازی در نقش مازیار در سریال لیسانسه ها به شهرتی بیش از پیش دست یافت. سریال جزیره در شبکه نمایش خانگی آخرین فعالیت هنری او می باشد.

نیکو خردمند

نیکو خردمند بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 19 آبان 1311 در تهران متولد شد.

نیکو خردمند

نیکو خردمند فعالیت هنری را از سال 1337 با گویندگی رادیو آغاز کرد و اولین بار در سال 69 با فیلم پرده آخر به دنیای سینما راه یافت. مجموعه پس از باران، دزدان مادربزرگ، آژانس دوستی و... از جمله سریال های به یادماندنی این بانوی هنرمند است.

کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی فیلمنامه‌نویس و کارگردان کشورمان 19 آبان 1334 در رشت متولد شد.

کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی فیلمنامه‌نویس و کارگردان کشورمان حضور در دنیای هنر را از سال 66 آغاز کرد و در فیلم هایی چون دیشب باباتو دیدم آیدا، من ترانه 15 سال دارم، هرشب تنهایی، کامیون، گربه آوازه خوان و.... به عنوان فیلمنامه‌نویس یا کارگردان حضور داشت. نسرین مرادی بازیگر کشورمان همسر او است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو