افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 ؛ معوقات مهر ماه مددجویان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

منبع: تکراتو

13

1401/8/22

18:01


همزمان با تصویب لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، خبر افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 نیز تایید شد. اما با افزایش مستمری مددجویان بهزیستی این مبلغ به چه میزانی می‌رسد.

افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 ؛ معوقات مهر ماه مددجویان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

همزمان با تصویب لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، خبر افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 نیز تایید شد. اما با افزایش مستمری مددجویان بهزیستی این مبلغ به چه میزانی می‌رسد.

بنابر تصمیم دولت برای افزایش مبلغ مستمری بهزیستی آبان 1401 حالا ارقام سابق به میزان 30 درصد بسته به تعداد نفرات خانواده افزایش می‌یابند.

پرداخت یارانه معیشتی جدید در دولت رئیسی نیز ابتدا از اوایل سال جدید آغاز شد و دو مرحله یارانه‌های 300 و 400 هزارتومانی پرداخت شد. برخی از اعضای اقتصادی دولت در تلاش برای تبدیل این یارانه نقدی به کالابرگ الکترونیکی بودند اما شب گذشته رسما اعلام شد که ماجرای کالابرگ فعلا منتفی است تا زمانی که تکلیف کالابرگ مشخص نباشد، پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: ممکن است یارانه افرادی که 2000 دلار می‌خرند قطع شود

افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401

شانزدهم مهر ماه بود که معاون امور مجلس رئیس جمهور در راستای ارتقای سطح معیشت مردم از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبارات، عادلانه‌سازی پرداخت و افزایش قدرت خرید مردم، از تقدیم لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد.

به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸ رای موافق تصویب کردند.

افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 ؛ مبلغ جدید یارانه معیشتی چقدر است؟

افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401

در بخشی از مصوبه همچنین بر افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به مبلغ 30 درصد اشاره شده است. به طوری‌که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص افزایش حقوق مددجوان کمیته امداد و بهزیستی گفت:

در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

پیش از این مبالغ مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به ترتیب برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

در این راستا سیدمرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش به ایسنا، گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

به گفته وی، با افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب مستمری خانوارهای یک نفره ۵۵۰ هزارتومان، دو نفره ۷۸۰ هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو