آشنایی با تیم‌های گروه E تا H جام جهانی قطر

منبع: فوت و فن

55

1401/8/24

12:33


در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار داریم و در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، در این مطلب به معرفی تیم‌های گروه E تا H جام جهانی قطر و همچنین زمان و مکان برگزاری مسابقات آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

آشنایی با تیم‌های گروه E تا H جام جهانی قطر

در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار داریم و در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، در این مطلب به معرفی تیم‌های گروه E تا H جام جهانی قطر و همچنین زمان و مکان برگزاری مسابقات آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

گروه E

اسپانیا کاستاریکا آلمان ژاپن

تیم ملی آلمان به جز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که نتوانست از مرحله گروهی صعود کند، از سال ۱۹۵۰ میلادی به بعد در هر دوره از مسابقات جام جهانی موفق شده بود تا حداقل به مرحله نیمه نهایی خودشان را برسانند و همین نیز رکوردی برجسته برای این کشور محسوب می‌شود.

آلمان در دوره مقدماتی جام جهانی قطر موفق شدند تا در ۹ تا از ۱۰ مسابقه پیروز از میدان خارج شوند و عملکرد درخشانی از خودی به جای بگذارد و برای رقبا خط و نشان بکشد. آن‌ها اولین تیمی بودند که پس از میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ یعنی قطر حضورشان در این رویداد را قطعی کردند.

اسپانیا نیز یکی از تیم‌های بزرگ حاضر در جام جهانی به شمار می‌رود؛ هر چند عملکرد آن‌ها در دوره گذشته در روسیه بهتر از آلمان نبوده است. با این حال، تیم ملی اسپانیا با سرمربی‌گری لوییس انریکه بار دیگر سبک فوتبالی خودش را پیدا کرده و به دنبال حضوری پرقدرت در این دوره از مسابقات است.

ژاپن نیز بدون شک تیم قدرتمند را راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کرده و حریفی چالش‌برانگیز و دشوار برای تیم‌های آلمان و اسپانیا خواهد بود. از سوی دیگر، آن‌ها به دنبال آن هستند تا همانند دوره گذشته، از مرحله گروهی صعود کنند که کاری بسیار دشوار خواهد بود. تیم ملی کاستاریکا نیز در گروهی بسیار دشوار قرار گرفته که به صعود از دور گروهی برای آن‌ها دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.

زمان برگزاری مسابقات گروه E

چهارشنبه ۲ آذر: آلمان – ژاپن؛ استادیوم بین‌المللی خلیفه

چهارشنبه ۲ آذر: اسپانیا – کاستاریکا؛ استادیوم الثمامه

یکشنبه ۶ آذر: ژاپن – کاستاریکا؛ استادیوم احمد بن علی

یکشنبه ۶ آذر: اسپانیا – آلمان؛ استادیوم البیت

پنج‌شنبه ۱۰ آذر: ژاپن – اسپانیا؛ استادیوم خلیفه

پنج‌شنبه ۱۰ آذر: کاستاریکا – آلمان؛ استادیوم البیت

گروه F

بلژیک کانادا مراکش کرواسی

نسل طلایی فوتبال بلژیک توانسته تیم ملی این کشور را به عنوان یکی از مدعیان در دوره‌های اخیر جام جهانی به طرفداران بشناساند و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز از این قضیه مستثنی نیست. با این حال، بسیاری از بازیکنان برجسته تیم ملی بلژیک در دوره افول هستند و اکثر امید آن‌ها به کوین دیبروینه و روملو لوکاکو است.

فینالیست دوره قبلی جام جهانی یعنی کرواسی که از فرانسه شکست خورد، نیز سعی دارد صدرنشین گروه F شود. هر چند، عملکرد آن‌ها در جام جهانی به صورت متناوب بوده و آن‌ها در پنج حضور قبلی خود، سه بار در مرحله گروهی حذف شدند و دو بار به نیمه نهایی رسیدند. تیم ملی کانادا نیز به همین شکل غیر قابل پیش‌بینی است. آن‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ میلادی در جام جهانی حضور پیدا کردند و پیش‌بینی عملکرد آن‌ها در این دوره سخت است.

تیم ملی مراکش دیگر تیم حاضر در گروه F مسابقات است که سعی دارد برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ میلادی به دور حذفی صعود کند. آن‌ها برای این کار باید مراقبت اشتباهات لحظات پایانی خودشان باشند چراکه دو گل از چهار گل خورده آن‌ها در دوره قبلی پس از دقیقه ۹۰ بوده است.

زمان برگزاری مسابقات گروه F

چهارشنبه ۲ آذر: مراکش – کرواسی؛ استادیوم البیت

چهارشنبه ۲ آذر: بلژیک – کانادا؛ استادیوم احمد بن علی

یکشنبه ۶ آذر: بلژیک – مراکش؛ استادیوم الثمامه

یکشنبه ۶ آذر: کرواسی – کانادا؛ استادیوم خلیفه

پنجشنبه ۱۰ آذر: کرواسی – بلژیک؛ استادیوم احمد بن علی

پنجشنبه ۱۰ آذر: کانادا – مراکش؛ استادیوم الثمامه

گروه G

برزیل صربستان سوئیس کامرون

تیم ملی برزیل که بیشتر قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد، همچنان به رکورد خود برای حضور در تمام ادوار جام جهانی ادامه می‌دهد ولی آن‌ها از سال ۲۰۰۲ موفق به قهرمانی در این مسابقات نشدند و امسال انگیزه بسیار بالایی برای دست یافتن به این جام دارند.

تیم ملی سوئیس دیگر تیم برجسته گروه G به شمار می‌رود که در چهار دوره اخیر حضور خود در جام جهانی موفق شده تا به مرحله حذفی صعود کند. سوئیس در مرحله مقدماتی هم‌گروه ایتالیا بود و توانست بالاتر از آن‌ها و در صدر قرار بگیرد.

تیم ملی صربستان در سه حضور خود به عنوان کشوری مستقل در مسابقات جام جهانی نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند و امیدوار است تا مانع تکرار این روند شود اما برای این کار حریفان بسیار سرسختی دارد. تیم ملی کامرون نیز دیگر تیم حاضر در این گروه است که برای اثبات شایستگی خودشان پا در میدان خواهند گذاشت.

زمان برگزاری مسابقات گروه G

پنجشنبه ۳ آذر: سوئیس – کامرون؛ استادیوم الجنوب

پنجشنبه ۳ آذر: برزیل – صربستان؛ استادیوم لوسیل

دوشنبه ۷ آذر: کامرون – صربستان؛ استادیوم الجنوب

دوشنبه ۷ آذر: برزیل – سوئیس؛ استادیوم ۹۷۴

جمعه ۱۱ آذر: کامرون – برزیل؛ استادیوم لوسیل

جمعه ۱۱ آذر: صربستان – سوئیس؛ استادیوم ۹۷۴

گروه H

پرتغال غنا اروگوئه کره جنوبی

با وجود اینکه تیم ملی پرتغال از بازیکنان بااستعداد و برجسته‎‌ای بهره می‌برد اما سه برد در ۱۴ مسابقه اخیر این تیم در مسابقات جام جهانی اصلا عملکرد خوبی برای آن‌ها محسوب نمی‌شود. سرمربی این تیم یعنی فرناندو سانتوس امیدوار است که کریستیانو رونالدو بتواند بار دیگر به فرم ایده‌آل خودش بازگردد و عملکرد درخشانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد. رونالدو در صورت گلزنی در این جام جهانی به تنها بازیکنی تبدیل خواهد شد که در پنج جام جهانی موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است.

با این حال، پرتغال برای صدرنشینی در گروه H باید با حریفان قدرتمندی روبه‌رو شود. تیم ملی اروگوئه از هفت حضور قبلی خود در مسابقات جام جهانی پنج مرتبه به مرحله حذفی صعود کرده و تیم ملی غنا نیز در دوره قبلی مسابقات مشکلات زیادی را برای حریفان خودش ایجاد کرده بود. تیم ملی کره جنوبی نیز در پی آن است تا عملکرد خوبی از خودش به جای بگذارد و پیروزی ۲ بر صفر در مقابل آلمان در دوره قبلی را تکرار نماید و نشان دهد که آن پیروزی فقط از روی شانس نبوده است.

زمان برگزاری مسابقات گروه H

پنجشنبه ۳ آذر: اروگوئه – کره جنوبی؛ استادیوم شهر آموزش

پنجشنبه ۳ آذر: پرتغال – غنا؛ استادیوم ۹۷۴

دوشنبه ۷ آذر: کره جنوبی – غنا؛ استادیوم شهر آموزش

دوشنبه ۷ آذر: پرتغال – اروگوئه؛ استادیوم لوسیل

جمعه ۱۱ آذر: کره جنوبی – پرتغال؛ استادیوم شهر آموزش

جمعه ۱۱ آذر: غنا – اروگوئه؛ استادیوم الجنوب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو