چگونه می توان یک ارز دیجیتال جدید ساخت؟

منبع: نمکستان

12

1401/8/25

09:11


شما می توانید ارز دیجیتال خود را بسازید. معمولاً ایجاد یک توکن جدید نیاز به تخصص در برنامه نویسی کامپیوتری دارد، اما شما همچنین می توانید انتخاب کنید که یک توسعه دهنده بلاک چین برای ایجاد یک ارز دیجیتال برای شما استخدام کند.

اگر می خواهید یک ارز رمزنگاری شده یا به اصطلاح ارز دیجیتال بسازید، چند گزینه مختلف پیش رو دارید، می توانید:

  • بلاک چین و ارز دیجیتال بومی خود را ایجاد کنید.
  • کد یک بلاک چین موجود را تغییر دهید.
  • یک ارز دیجیتال جدید روی یک بلاک چین موجود ایجاد کنید.
  • یک توسعه دهنده بلاک چین استخدام کنید تا یک ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند.

اکثر این گزینه ها به یک دانش فنی حداقلی، به علاوه منابع مالی و انسانی نیاز دارند. فنی‌ترین گزینه‌ها بالاترین درجه سفارشی‌سازی را دارند که برای برخی از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال ارزش هزینه کردن را دارد.

چگونه می توان یک ارز دیجیتال جدید ساخت؟

گزینه ۱: بلاک چین و ارز دیجیتال بومی خود را ایجاد کنید

شما می توانید کد خود را برای ایجاد یک بلاک چین جدید بنویسید که از یک ارز دیجیتال بومی پشتیبانی می کند. پیگیری این گزینه معمولاً مستلزم آموزش فنی گسترده برای توسعه مهارت‌های کدنویسی و درک اساسی فناوری بلاک چین است اما آزادی طراحی شما نیز بسیار بیشتر است. اگر می‌خواهید یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده ایجاد کنید که واقعاً جدید یا نوآورانه باشد، ایجاد بلاک چین برای پشتیبانی از آن احتمالاً بهترین گزینه است.

شما می توانید رمزارز بومی خود را به هر شکلی که دوست دارید طراحی کنید. کوین های بومی که طبق تعریف دارای بلاک چین مخصوص به خود هستند، برتر از توکن ها هستند که ارزهای دیجیتالی هستند که در سایر شبکه های بلاک چین فعالیت می کنند.

اگر تصمیم دارید که یک بلاک چین جدید توسعه دهید، در اینجا کاری که باید انجام دهید آمده است:

مکانیزم اجماع شبکه را انتخاب کنید. پروتکل عملیاتی بلاک چین به عنوان مکانیسم اجماع آن نیز شناخته می شود. متداول‌ترین مکانیسم‌های اجماع مورد استفاده، گواهی کار یا اثبات کار (PoW) و گواهی سپرده یا اثبات سهام (PoS) هستند.

معماری بلاک چین خود را طراحی کنید. آیا بلاک چین شما باید خصوصی باشد یا عمومی؟ مجاز یا بدون مجوز؟ شما باید تصمیم بگیرید و همه چیز به دلایل شما برای ساختن یک ارز دیجیتال بستگی دارد.

بلاک چین جدید و کد آن را حسابرسی کنید. بسیاری از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال انتخاب می‌کنند تا حسابرسان تخصصی بلاک چین را برای بررسی کد بلاک چین و شناسایی هر گونه آسیب‌پذیری استخدام کنند.

این ایده خوبی است که قبل از تولید ارز دیجیتال جدید، برای مشاوره حقوقی متخصص هزینه کنید. متخصصان حقوقی می توانند تأیید کنند که ارز دیجیتال شما با تمام قوانین و مقررات مربوطه مطابقت دارد.

و در نهایت، شما آماده هستید تا ارز دیجیتال جدید خود را ضرب کنید. اینکه چند سکه در ابتدا صادر کنید به خودتان بستگی دارد. می‌توانید تصمیم بگیرید که عرضه کامل سکه‌ها را یک باره ضرب کنید، یا به مرور زمان با اضافه شدن بلاک‌های جدید به بلاک چین، عرضه سکه را افزایش دهید.

کد یک بلاک چین موجود را تغییر دهید

گزینه ۲: کد یک بلاک چین موجود را تغییر دهید

می توانید تصمیم بگیرید که از کد مرجع یک بلاک چین دیگر برای ایجاد یک بلاک چین جدید و ارز دیجیتال بومی استفاده کنید. پیگیری این گزینه همچنان به دانش فنی نیاز دارد، زیرا ممکن است کد منبع را برای برآورده کردن اهداف طراحی خود تغییر دهید.

کد اکثر بلاک چین ها متن باز است، به این معنی که هر کسی می تواند آن را مشاهده و دانلود کند. شما می توانید کدهای مرجع اکثر بلاک چین ها را در پلتفرم GitHub پیدا کنید.

پس از دانلود و اصلاح کد منبع یک بلاک چین، همچنان باید با حسابرس بلاک چین کار کنید و مشاوره حقوقی حرفه ای دریافت کنید. پس از آن، شما آماده هستید تا ارز دیجیتال جدید خود را ضرب کنید.

گزینه ۳: یک ارز دیجیتال جدید بر روی یک بلاک چین موجود ایجاد کنید

شما می توانید بدون ایجاد یا اصلاح یک بلاک چین، یک ارز دیجیتال جدید بسازید. پلتفرم هایی مانند بلاک چین اتریوم برای میزبانی از ارزهای دیجیتال بسیاری از توسعه دهندگان مختلف طراحی شده اند.

ارز جدید به‌دست‌آمده به‌عنوان توکن طبقه‌بندی می‌شود، که هر پول دیجیتالی است که بومی بلاکچینی نیست که روی آن کار می‌کند.

ایجاد توکنی که از یک بلاک چین موجود استفاده می‌کند ممکن است به تخصص فنی نیاز داشته باشد، اما هر کسی که دانش کامپیوتری متوسطی دارد احتمالاً می‌تواند توکن خود را بدون مشکل ایجاد کند. بیایید مراحل اساسی ایجاد یک توکن جدید در پلتفرم بلاک چین موجود را طی کنیم:

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال تبدیل

پلتفرم بلاک چین را انتخاب کنید: اولین قدم شما این است که تصمیم بگیرید کدام بلاک چین باید میزبان توکن شما باشد. شما گزینه های زیادی دارید که پلتفرم اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس از محبوب ترین آنها هستند.

ایجاد توکن: فرآیند مورد نیاز برای ایجاد توکن بر اساس میزان سفارشی کردن توکن متفاوت است. ایجاد یک توکن بسیار سفارشی شده معمولاً به دانش فنی پیشرفته نیاز دارد، اما ابزارهای آنلاین رایگان مانند WalletBuilders می توانند فرآیند ایجاد توکن را تنها با چند کلیک تسهیل کنند.

رمزارز جدید خود را ضرب کنید: پس از ایجاد ارز دیجیتال، آماده ضرب کردن توکن های جدید هستید. استفاده از یک پلتفرم قابل اعتماد مانند زنجیره هوشمند بایننس یا اتریوم به این معنی است که ممکن است قبل از صدور دسته ای از توکن ها به خدمات حسابرس یا وکیل حرفه ای نیاز نداشته باشید.

توکن‌ها معمولاً کمتر از سکه‌ها سفارشی‌سازی می‌شوند، اما ساخت توکن معمولاً سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ساخت یک ارز دیجیتال است. توکن شما می تواند از مفاد امنیتی یک پلتفرم بلاک چین مستقر بهره مند شود و پلتفرم بلاک چین ممکن است ویژگی های نوآورانه دیگری را برای سازندگان توکن ارائه دهد. ارتباط با یک پلت فرم بلاک چین به خوبی تثبیت شده می تواند به افزایش ارزش و اعتبار توکن شما کمک کند.

گزینه ۴: یک توسعه دهنده بلاک چین را استخدام کنید تا یک ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند

با استخدام یک شرکت توسعه بلاک چین می توانید یک سکه یا توکن جدید با هر درجه ای از سفارشی سازی ایجاد کنید. بسیاری از شرکت ها، که به عنوان شرکت های بلاک چین به عنوان خدمات (BaaS) شناخته می شوند، برای ایجاد و نگهداری شبکه های بلاک چین و ارزهای دیجیتال جدید وجود دارند.

مزایا و معایب ساخت یک ارز دیجیتال

مزایا

  • می‌توانید ارز دیجیتال را به هر شکلی سفارشی کنید
  • فرصت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بلاک چین
  • پتانسیل ارزشمند شدن ارز دیجیتال

برای مطالعه بیشتر : بهترین سبد ارز دیجیتال چگونه است؟

معایب

  • به طور کلی به دانش فنی نیاز دارد
  • می تواند زمان بر و پرهزینه باشد
  • برای موفقیت ارز دیجیتال نیاز به نگهداری مداوم دارد

آیا می توانم ارز دیجیتال خود را بسازم؟

آیا می توانم ارز دیجیتال خود را بسازم؟

شما می توانید ارز دیجیتال خود را بسازید. معمولاً ایجاد یک توکن جدید نیاز به تخصص در برنامه نویسی کامپیوتری دارد، اما شما همچنین می توانید انتخاب کنید که یک توسعه دهنده بلاک چین برای ایجاد یک ارز دیجیتال برای شما استخدام کند. راه اندازی یک توکن در یک پلتفرم بلاک چین موجود مانند اتریوم با تخصص فنی نسبتا کمی انجام می شود.

هزینه ساخت یک ارز دیجیتال چقدر است؟

هزینه ایجاد یک ارز دیجیتال بسته به میزان سفارشی بودن توکن به طور گسترده ای متفاوت است. کوین‌های بسیار سفارشی‌سازی‌شده بر روی بلاک‌چین‌های بومی گران‌ترین گزینه هستند، در حالی که راه‌اندازی یک توکن استاندارد در پلتفرم اتریوم می‌تواند از طریق برنامه‌هایی مانند WalletBuilders رایگان باشد.

آیا ایجاد یک ارز دیجیتال قانونی است؟

ایجاد یک ارز دیجیتال به طور کلی قانونی است، اگرچه برخی از کشورها و حوزه های قضایی تا حدی یا به طور کامل ارز دیجیتال را ممنوع کرده اند. به عنوان مثال در چین، جمع آوری پول از طریق ارزهای مجازی از سال ۲۰۱۷ غیرقانونی بوده و از آن زمان تمامی تراکنش های ارزهای دیجیتال ممنوع شده است.

حتی در جایی که ارز دیجیتال قانونی است، ممکن است هنگام راه‌اندازی و تبلیغ یک ارز دیجیتال جدید، با مقررات موجود اوراق بهادار مخالفت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو