طرز تهیه دوپینگ پلو با ران مرغ بسیار خوشمزه و مقوی

منبع: نمکستان

9

1401/8/26

23:33


برای این پست آموزش طرز تهیه دوپینگ پلو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه دوپینگ پلو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد خوراکی به کار رفته در این غذا بسیار مقوی هستند به همین دلیل دوپینگ پلو به عنوان یکی از سالم ترین و مقوی ترین غذاهاست.

طرز تهیه دوپینگ پلو با ران مرغ بسیار خوشمزه و مقوی

مواد لازم دوپینگ پلو

برنج  ۳ پیمانه

ران مرغ ۲ عدد

گردو  ۱۰۰ گرم

کشمش  ۱۰۰ گرم

پیاز بزرگ  دو عدد

رب انار نصف پیمانه

شکر ۳ قاشق سوپ خوری

آب ۲ پیمانه

نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه دوپینگ پلو با ران مرغ بسیار خوشمزه و مقوی

طرز تهیه دوپینگ پلو

برای تهیه دوپینگ پلو خوشمزه ابتدا باید یکی از پیازها رو خلالی کرده و سرخ کنید و کنار بذارید. سپس گردوها رو در روغن ریخته به همراه کشمش و زردچوبه با حرارت کم تفت دهید. چون گردو خیلی سریع می سوزد و طعم تلخی به غذا می دهد .

پیاز داغ رو به گردو و کشمش اضافه کرده و مخلوط کنید. برنج را از قبل در آب و نمک بخیسانید و ابکش کرده و در قابلمه بریزید . بهتره از ته دیگ نان استفاده کنید . سپس از مخلوط کشمش وگردو لابه لا و روی برنج ریخته و اون رو دم کنید.

شکر رو به رب انار اضافه کرده و روی حرارت کم قرار داده و مدام هم بزنید تا رب رقیق بشه. رب انار وشکر نباید بجوشند فقط در حدی باشه که شکر کاملا حل بشه. بعد از دم کشیدن پلو ، رب انار رقیق شده رو با قاشق دور تا دور برنج بریزید.

در قابلمه رو ببندید و ۱۰ دقیقه دیگر زمان بدید . حالا یک عدد پیاز باقی مانده رو رنده کنید و سرخ کنید.به مرغ نمک بزنید و آن رابا پیاز سرخ کنید. سپس به زردچوبه و فلفل بزنید ،بعد کمی تفت داده سپس آب بریزید.نیم ساعت زمان بدید تا مرغ خوب بپزه سپس اونو در روغن خوب سرخ کنید تا برشته بشه. در آخر برنج رو مخلوط کرده و به همراه مرغ سرو کنید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو