مبلغ و زمان واریز یارانه آذر ماه ۱۴۰۱؛ تغییرات جدید در راه است!

منبع: مینویسم

12

1401/9/5

16:32


همه چیز درباره یارانه آذر ماه 1401 شامل یارانه آذر ماه چقدر است و کی واریز می شود؟ و اینکه آیا یارانه آذر ماه افزایش می یابد در این خبر آورده شده است.

مبلغ و زمان واریز یارانه آذر ماه ۱۴۰۱؛ تغییرات جدید در راه است!

هشتمین مرحله از واریز یارانه های 300 و 400 هزار تومانی آذر ماه نیز مانند ماه های گذشته به صورت نقدی واریز می شود اما تغییر جدیدی که در واریز یارانه آذر ماه وجود دارد این است که یارانه بگیران استان هرمزگان این ماه به جای یارانه نقدی کوپن الکترونیک دریافت می کنند. مبلغ یارانه آذر ماه نسبت به ماه های گذشته تغییری نکرده و مبلغ 300 هزار تومان برای دهک های چهارم تا نهم و مبلغ 400 هزار تومان برای دهک های اول تا سوم می باشد. کالابرگ الکترونیک نیز به اندازه مبلغ یارانه شارژ می شود.

زمان و نحوه واریز یارانه آذر ماه 1401

یارانه آذر ماه در تاریخ 20 آذر به حساب سرپرستان خانوار و یارانه بگیران واریز می شود. بنابراین زمان واریز یارانه آذر 1401 مانند ماه های قبل بیستم ماه است و تغییری نکرده است. در واقع یارانه ها از روز 19 آذر ماه ساعت 24 قابل برداشت خواهند بود.

از ماه بعد همه یارانه الکترونیک می گیرند

به گفته وزیر اقتصاد (خاندوزی) یارانه آذر ماه برای همه افراد به صورت نقدی خواهد بود و تنها یک استان (هرمزگان) یارانه خود را به شکل کالابرگ الکترونیک دریافت می کنند. این طرح به صورت آزمایشی در هرمزگان انجام می شود (و این شیوه بررسی پایلوت طرح توزیع یارانه‌ها و پرداخت کوپن الکترونیک است) و از ماه های بعد در شهرهای دیگر اجرایی می شود بنابراین آذر ماه آخرین ماهی است که یارانه به صورت نقدی پرداخت می شود.

یارانه کالایی به چه صورت است؟

در ماه های گذشته نیز زمزمه های پرداخت یارانه به شکل کوپن الکترونیکی شنیده می شد و علت عدم پرداخت یارانه به شکل کالابرگ آماده نبودن زیرساخت های لازم اعلام می شد اما وزیر اقتصاد به تازگی اعلام کرده است که زیر ساخت های پرداخت کالابرگ فراهم شده و پرداخت یارانه به شکل کوپن در آذر ماه در استان هرمزگان به صورت آزمایشی انجام می شود.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد ساز و کار یارانه کوپنی گفت کالابرگ الکترونیکی به شکل کوپن نیست و با آن می توان چند قلم کالا خرید. در ساز و کار یارانه کالایی مشارکت بانک ها الزامی است.

در یارانه کالایی مبلغ به حساب یارانه بگیران واریز نمی شود بلکه پس از خرید کالا از فروشگاه های مشخص شده مبلغ به حساب فروشنده واریز می گردد.

جاماندگان یارانه چه کنند؟

افرادی که یارانه آن ها قطع شده است به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای 09200006369 تماس بگیرند.

افرادی که تاکنون یارانه نمی گرفته اند و متقاضی دریافت یارانه جدید هستند نیز می توانند به آدرس https://my.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام یارانه جدید همچنین می توانید کد دستوری (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌ نام خود شماره‌گیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو