۵ مزیت سفارش آنلاین غذا برای رستوران‌ها

منبع: شبره

8

1401/9/7

14:03


صنعت تحویل غذا با سرعت زیادی در حال تغییر است. به‌عنوان یک صاحب رستوران، حضور در فضای آنلاین و همراهی با تغییرات این حوزه، می‌تواند به گسترش کسب و کار، جذب مشتریان جدید و افزایش جریان درآمدی شما منجر شود. حضور در فضای آنلاین باعث می شود حتی افرادی که هرگز تبلیغی از کسب و […]

۵ مزیت سفارش آنلاین غذا برای رستوران‌ها

رپورتاژ

صنعت تحویل غذا با سرعت زیادی در حال تغییر است. به‌عنوان یک صاحب رستوران، حضور در فضای آنلاین و همراهی با تغییرات این حوزه، می‌تواند به گسترش کسب و کار، جذب مشتریان جدید و افزایش جریان درآمدی شما منجر شود. حضور در فضای آنلاین باعث می شود حتی افرادی که هرگز تبلیغی از کسب و کار شما را ندیده و یا درباره رستوران شما نشنیده باشند، مشتری شما شوند. امروزه اغلب افراد خصوصا قشر جوان جامعه استفاده از اپلیکیشن و سایت سفارش آنلاین غذا را به روش‌های دیگر مثل سفارش تلفنی یا رفتن به رستوران ترجیح می‌دهند. تعداد زیاد آگهی‌ها و محبوبیت استخدام اسنپ فود و سایر اپلیکیشن‌ها گواه خوبی بر گسترش و رشد سفارش اینترنتی است.

اگر به عنوان یک صاحب کافه یا رستوران هنوز برای ورود به فضای آنلاین تردید دارید، با این مقاله همراه باشید. در ادامه 8 مزیت سفارش آنلاین غذا برای رستوران‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای سفارش آنلاین غذا برای رستوران‌ها

محبوبیت اپلیکیشن‌های سفارش غذا باعث شده تا تقاضای زیادی برای فرصت‌های شغلی آن‌ها مثل استخدام اسنپ فود دورکاری در بین کارجویان وجود داشته باشد. سفارش اینترنتی غذا مزایای زیادی هم برای مشتریان و هم برای رستوران‌ها دارد. به طور خلاصه، مزایای سفارش غذا به صورت اینترنتی برای رستوران‌ها شامل موارد زیر می‌شود که در ادامه به توضیح هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  • بهبود تجربه مشتری
  • ساده‌تر شدن عملیات و مدیریت سفارش مشتری
  • افزایش مبالغ تراکنش
  • آسان‌تر شدن ثبت سفارش‌های بزرگ
  • دریافت سریع هزینه سفارشات
  • شناخت بیشتر مشتریان
  • بازاریابی ارزان یا رایگان
  • همراه شدن با تغییرات و روندها

1. بهبود تجربه مشتری

وقتی فرآیند سفارش غذا آسان باشد، احتمال تکمیل سفارش مشتری افزایش پیدا می‌کند. امروزه همه افراد خواهان خدمات سریع و فوری هستند؛ به همین دلیل است که تجربه کاربری خوب برای مشتری اهمیت زیادی دارد. چه یک سایت اختصاصی برای سفارش آنلاین از رستوران خودتان راه اندازی کرده و چه با اپلیکیشن‌های سفارش غذا همکاری کنید، فرآیند خرید و دریافت سفارش برای مشتریان شما ساده‌تر خواهد شد.

2. ساده‌تر شدن عملیات و مدیریت سفارش مشتری

استفاده از سیستم سفارش آنلاین می‌تواند باعث ساده‌تر شدن مدیریت سفارش‌ها شود. زمانی که مشتریان به صورت آنلاین ثبت سفارش می‌کنند، مدت زمانی که کارکنان باید برای دریافت سفارشات تلفنی یا حضوری سپری کنند کاهش پیدا می‌کند. در عوض، تیم می‌تواند در این زمان مراحلی مانند پختن غذا، بسته‌بندی و تحویل آن را تکمیل کرده و اطمینان حاصل شود که سفارشات به موقع برای مشتریان شما آماده می‌شوند.

داشتن یک سیستم سفارش آنلاین به بهبود رابطه مشتری و رستوران کمک می‌کند. داشبورد فروش سیستم مدیریت سفارش هر رستوران، اطلاعات مربوط به سفارشات جدید، فعال و لغو شده، جزئیات فروش و… را در خود دارد. این سیستم، کل فرآیند سفارش را از زمان ثبت تا تحویل درب منزل نمایش داده و باعث ساده‌تر شدن مدیریت سفارش مشتری می‌شود.

هر زمان که مشتری ثبت سفارش انجام بدهد، سیستم مدیریت سفارش (اپلیکیشن یا سایت) اعلان‌هایی را از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می‌کند تا به کارکنان رستوران در دریافت سریع‌تر هر سفارش کمک کند. از طرف دیگر، چنین سیستمی به GPS نیز مجهز است که به شما کمک می‌کند تا مکان دقیق تحویل سفارش را به راحتی روی نقشه مشاهده و مسیریابی کنید.

برای راه‌اندازی چنین سیستمی لزوما نیازی به استخدام افراد متخصص و صرف هزینه‌های گزاف ندارید. از آنجایی که استخدام اپلیکیشن‌های این حوزه مثل استخدام اسنپ فود محبوبیت زیادی بین کارجویان دارد، می‌توانید بدون استخدام افراد جدید از خدمات باکیفیت اپلیکیشن‌های سفارش غذا استفاده کرده و از طریق همکاری با آن‌ها به فروش آنلاین بپردازید.

سفارش آنلاین غذا

3. افزایش مبالغ تراکنش

از آنجایی که مشتریان زمان بیشتری برای مشاهده و بررسی آنلاین منو دارند، احتمال زیادی وجود دارد که آیتم‌های بیشتری سفارش دهند. معمولا کاربران به پیشنهاد اضافه کردن پیش غذا، نوشیدنی یا دسر به سفارش خود در اپلیکیشن واکنش مثبتی نشان می‌دهند و در نتیجه مبالغ تراکنش در سفارشات آنلاین بیشتر از سفارش تلفنی و حضوری خواهد بود.

4. ساده‌تر شدن ثبت سفارش‌های بزرگ

زمانی که مشتری سفارش بزرگی را از طریق تلفن ثبت می‌کند، احتمال ثبت اشتباه برخی از آیتم‌های سفارش وجود دارد. همچنین، اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای سفارش‌های زیاد از تماس تلفنی استفاده نکنند، زیرا توضیح کامل سفارش به صورت شفاهی می‌تواند خسته‌کننده باشد. سفارش آنلاین یک راه حل ساده برای ثبت سفارش‌های بزرگ است که علاوه بر صرفه جویی در زمان مشتری و کارکنان، احتمال ثبت اشتباه یا ثبت نشدن برخی از آیتم‌های سفارش را از بین برده و به افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند.

5. دریافت سریع هزینه سفارشات

زمانی که شما یک سیستم سفارش آنلاین دارید، می‌توانید هزینه سفارش را به صورت آنلاین و در لحظه دریافت کنید. مشتریان هنگام ارسال سفارش، هزینه غذای خود را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند و این موضوع احتمال ثبت سفارش‌های جعلی یا عدم دریافت سفارش و پرداخت نکردن مبلغ را از بین می‌برد. در نتیجه، با ریسک کمتری مواجه خواهید بود.

6. شناخت بیشتر مشتریان

مشتریان ثابت شما چه کسانی هستند؟ آن‌ها دوست دارند از رستوران شما چه چیزی سفارش دهند؟ غذاهای مورد علاقه آن‌ها چیست؟ آیا مشتریان سفارش از وب سایت را ترجیح می‌دهند یا از طریق اپلیکیشن؟ این موارد و بسیاری از اطلاعات مرتبط دیگر را می‌توان با استفاده از تجزیه و تحلیل نتایج ارائه شده توسط سیستم سفارش آنلاین رستوران دریافت کرد. شما می‌توانید از این داده‌های با ارزش برای ارسال محتوای تبلیغاتی هدفمند به اعضای باشگاه مشتریان خود استفاده کرده و آن‌ها را به خرید مجدد تشویق کنید.

7. بازاریابی رایگان یا ارزان

حضور در فضای آنلاین به این معنی است که 24 ساعت بدون اینکه هزینه‌ای برای تبلیغات رسانه‌ای و بیلبوردهای گران قیمت بپردازید، جلوی چشم مشتریانتان باشید. چگونه؟ تنها چیزی که شما نیاز دارید یک وب سایت کاربرپسند (یا اپلیکیشن سفارش غذا) و تعامل مناسب در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام برای جذب مخاطبان هدف است. هزینه‌ای که برای حضور و دیده شدن در فضای آنلاین می‌پردازید به مراتب از بازاریابی سنتی کمتر و نتیجه آن کارآمدتر است. داشتن یک تیم اختصاصی که به طور منظم در شبکه‌های اجتماعی پست گذاشته و با مشتریان شما تعامل داشته باشد، سرمایه‌گذاری خوبی برای افزایش ترافیک و فروش آنلاین خواهد بود.

8. همراه شدن با تغییرات و روندها

برای ماندن و موفقیت در هر صنعتی، باید با روندها و تغییرات آن همراه باشید. زمانی که اغلب رقبای شما در فضای آنلاین حضور دارند، عدم حضور شما در این فضا به معنی کنار رفتن از بازار و از دست دادن بخش زیادی از مشتریان بالقوه است.

جمع‌بندی

امروزه میلیون‌ها رستوران در سراسر جهان با راه‌اندازی وب‌سایت سفارش آنلاین یا همکاری با اپلیکیشن‌های سفارش غذا، وارد فضای آنلاین شده و به ارائه خدمات اینترنتی می‌پردازند. با نگاهی به آگهی‌های استخدام اسنپ فود و سایر اپلیکیشن‌ها، متوجه وجود فرصت‌های شغلی متعدد آن‌ها و جذب افراد مستعد در جهت رشد و گسترش چنین پلتفرم‌هایی می‌شویم. صاحبان رستوران‌ها متوجه شده‌اند که سرمایه‌گذاری بر روی راه حل‌های فناورانه آن‌ها را قادر به پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر نسل جدید می‌کند.

مشتریان امروزه به راحتی و ساده‌تر بودن سفارش آنلاین عادت کرده و بنابراین ترجیح می‌دهند به سراغ رستوران‌هایی که امکان سفارش آنلاین و تحویل درب منزل را ارائه می‌دهند، بروند. علاوه بر آن، تجربه دوران پاندمی کرونا نشان داده است که داشتن یک جریان درآمد اضافی (علاوه بر کسب درآمد از مشتریان حضوری)، به حفظ و بقای کسب و کار شما در شرایط بحرانی کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو