مشکلات سفارش غذا در دوران کرونا و راه حل پیشنهادی

مشکلات سفارش غذا در دوران کرونا و راه حل پیشنهادی


منبع: همگردی

106

1399/9/3

15:26


مشکلات سفارش غذا در دوران کرونا و راه حل پیشنهادی

هنوز یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور ما نگذشته اما تمام زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار داده است. دید و بازدید، تفریح، خرید، مراسم ها و حتی سفارش غذا نیز در این مدت دستخوش تغییرات زیادی شده است. درآمد بسیاری از ما کاهش شدیدی داشته است و به نظر می رسد که تا مدت ها این مشکل هنوز پابرجاست. یکی از مواردی که به شدت متأثر از ویروس کرونا است، سفارش آنلاین غذا است. بسیاری افراد در این روزها ترجیح می دهند به جای مراجعه به غذاخوری ها و فست فودها، غذا را از منزل سفارش دهند و متحمل ریسک کمتری شوند.

سفارش آنلاین غذا و چالش های پیش رو

با اینکه شرکت های زیادی نوید تولید واکسن کرونا را در ماه های آتی داده اند اما به نظر نمی رسد که به این زودی ها در کشور ما امکان دسترسی به این واکسن امکان پذیر باشد. از این رو نمی توان تمام فعالیت های خود را متوقف کرده و تنها منتظر تغییرات باشیم. از طرفی به حضور در غذاخوری ها و تجمع نیز کار درستی نیست و ممکن است سلامت شما و دیگر افراد را به خطر بیندازد.

سفارش آنلاین غذا و چالش های پیش رو

ساده ترین راهکار در این روزها سفارش آنلاین غذا است. البته برای استفاده از این راهکار نیز باید به نکاتی توجه کنیم که در ادامه به این نکات اشاره می کنیم.

تفاوت سفارش آنلاین غذا و سفارش حضوری

بدون شک اولین مزیت سفارش آنلاین غذا این است که از تجمع و حضور فیزیکی تعداد زیاد افراد در یک محدوده کوچک و بسته جلوگیری می کند. یکی از اصلی ترین عوامل انتقال ویروس کرونا تجمع و عدم استفاده از ماسک است. در غذاخوری ها و رستوران ها تجمع زیادی می شود و بدون شک نمی توان همزمان با زدن ماسک غذا خورد.

تفاوت سفارش آنلاین غذا و سفارش حضوری

مزیت بعدی این است که تماس فیزیکی افراد با غذای سرو شده و سطوح رستوران به حدأقل می رسد. تصور کنید که هر روز افراد زیادی در یک رستوران یا کافی شاپ حضور پیدا حضور پیدا می کنند هر اندازه هم که پروتکل های بهداشتی در این اماکن رعایت شود، باز هم احتمال آلودگی وجود دارد و نمی توان کاملاً اطمینان حاصل کرد.

یکی از معتبرترین وبسایت هایی که هم اکنون می توانید از منزل و با فشردن چند دکمه غذای خود را درب منزل تحویل بگیرید، اسنپ فود است. کد تخفیف اسنپ فود 30 درصد برای افرادی که اولین سفارش خود را ثبت کنند نیز در نظر گرفته شده است تا تجربه خوبی از سفارش آنلاین غذا برایتان رقم بخورد. کافی است هنگام سفارش از کد FirstOrder استفاده کرده و 30 درصد تخفیف اولین سفارش خود بهره مند شوید.

حالا سفارش آنلاین غذا واقعا امن هست؟

بدون شک با گسترش بیماری کرونا و تجربه های این چند ماه تنها چیزی که نمی توان از آن با قاطعیت صحبت کرد، امنیت کامل از خطر این ویروس است. با این وجود راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که خطرات این روش را نیز به حدأقل برسانید.

حالا سفارش آنلاین غذا واقعا امن هست؟

بیشتر رستوران ها، کافی شاپ ها و فروشگاه های معتبر که در اسنپ فود به شما معرفی می شوند، از استانداردهای لازم و پروتکل های وزارت بهداشت پیروی می کنند. تمامی این اماکن موظف هستند که در محیط کار از ماسک و دستکش استفاده کرده و در بازه های زمانی کوتاه از نظافت و ضدعفونی سطوح اطمینان حاصل کنند.

افراد مختلفی که در مراحل تهیه، بسته بندی و ارسال غذا دخیل هستند، همگی باید اصول و ضوابط لازم را اجرا کنند. یکی از مواردی که سفارش آنلاین غذا بسیار پرتکرار است، پیتزا است. برای مثال پیتزا سیب یکی از معروف ترین رستوران های موجود در اسنپ فود است. مراحل تولید، برش، بسته بندی و ارسال توسط پیک همگی تحت نظارت لازم است و تمام سعی بر این است که کمترین تماس فیزیکی با غذا برقرار شود.

نکات بهداشتی هنگام و پس از دریافت سفارش

رعایت پروتکل های بهداشتی توسط رستوران ها دلیل بر آسودگی خاطر و عدم رعایت آنها از طرف شما نیست. شما نیز باید جهت کاهش خطر شیوع بیماری سهم خود را ادا کنید.

در سفارش آنلاین غذا و در مرحله تحویل غذا به مشتری 3 عامل پیک، مشتری و غذا دخیل هستند. هردوی افراد باید از ماسک استفاده کنند. فاصله اجتماعی تا جای ممکن رعایت شود. تا جای ممکن از رد و بدل کردن پول نقد و حتی کشیدن کارت خودداری شود. در صورتی که از طریق وبسایت اسنپ فود اقدام به خرید کنید، نیازی به پرداخت وجه در محل نخواهد بود و در سریع ترین زمان ممکن غذا را تحویل خواهید گرفت.

پیشنهاد می کنیم که کیسه پلاستیکی که غذا درون آن قرار دارد را با دستکش جدا کرده و دور بیندازید. غذاهایی که امکان گرم کردن دارند را چند دقیقه در فر گرم کنید تا احتمال آلودگی به حدأقل کاهش پیدا کند.

نظر شما در خصوص سفارش آنلاین غذا چیست؟ آیا در دوران کرونا تجربه سفارش آنلاین غذا داشته اید؟ این تجربه را چگونه ارزیابی کردید؟ آیا در این مدت از وبسایت اسنپ فود سفارش غذا داشته یا محصول داشته اید؟ دیدگاه ها و تجربه های ارزشمند خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید و قدمی در راستای سلامت دیگر هموطنان خود بردارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو