طرز تهیه پاپسیکل‌ یا پاپسی کیک در خانه  + عکس

طرز تهیه پاپسیکل‌ یا پاپسی کیک در خانه  + عکس


منبع: آکا

8

1401/9/9

19:13


امروز قصد داریم طرز تهیه پاپسیکلز یا پاپسیکل را در آکاایران به شما عزیزان و همراهان آکا آموزش دهیم. طرز تهیه طرز تهیه پاپسیکل 

پاپسیکل چیست؟ طرز تهیه پاپسیکل

به کیک هایی با روکش شکلاتی و چوب بستنی که داخل قالب بستنی درست می‌شوند، اصطلاحاً پاپسیکل کیک می گویند. پاپسیکل کیک‌ ها با چوب بستنی و به شکل بستنی درست می شوند، ولی پاپس کیک‌ ها با چوب نازک ‌تر و شبیه آبنبات‌ چوبی درست می شوند.
پاپسیکل برای هدیه و روزهای خاص مانند ولنتاین و یا سالگردو ازدواج و یا هدیه یلدا که کم کم داریم به یلدای 1401 نزدیک میشویم استفاده می شود. امروز در ابن مقاله از مجموعه مقالات آکا پاپسیکل شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید و پاپسیکل را تهیه کنید و به عزیزانتون هدیه دهید.

طرز تهیه پاپسیکلز - رسپی پاپسیکل - دستور کیک چوبی - popsicles

کیک پاپسیکل 

برای تهیه پاپسیکل شما باید یک قالب سیلیکونی بستنی را از لوازم قنادی های تهیه کنید این قالب برای شما بسیار کاربردی می تواند باشد می توانید انواع بستنی یخی را به راحتی داخل این قالب استفاده کنید قدم بعدی برای تهیه پاپسیکل تهیه شکلات رنگی می باشد که به دلخواه می توانید در هر رنگی که دوست دارید تهیه کنید و قدم آخر تهیه کیک شکلاتی که برای سهلوت در کار می توانید از کیک های بسته بندی استفاده کنید.

مواد لازم پاپسیکل 

کیک دلخواه  ۲۰۰ گرم 
خامه  ۱۰۰ گرم
شکلات رنگی به دلخواه   ۲ بسته
چوب بستنی به میزان لازم 
قالب بستنی به میزان لازم 
ترافل برای تزئین  به  میزان لازم 

 

طرز تهیه پاپسیکل , پاپسیکلز شکلاتی , پاپسیکل تولد دخترانه

طرز تهیه پاپسیکل 

کیک کاکائویی را با دست پودر کنید و سپس با خامه مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در صورت تمایل میتوانید مقداری شکلات ذوب شده به آن اضافه کنید. اگر خامه کم بود میتوانید تا رسیدن به حالت خمیری به مواد خامه یا شکلات ذوب شده اضافه کنید.

شکلات را خرد کرده روی حرارت بخار آب یا در مایکروفر ذوب کنید و داخل قالب بستنی بریزید به طوری که شکلات تمام سطح قالب را کاور کند.

دور قالب را  تمیز کنید و چوب بستنی را از طریق سوراخ قالب وارد کنید و به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. دوباره این مرحله را تکرار کنید و قالب را 10 دقیقه در در فریزر بگذارید تا شکلات کاملا سفت شود.

 طرز تهیه پاپسیکل , پاپسیکل , طرز تهیه پاپسیکل

از مایه کیک با کمک قاشق داخل قالب ها بریزید و روی کیک را کاملا صاف کنید (قالب را با مواد کیک پر نکنید تا جا برای شکلات رویی باقی بماند) و دوباره رویش شکلات بریزید و با کاردک صاف کنید و 10 دقیقه در  یخچال قرار دهید تا شکلات بسته شود و دوباره این مرحله را تکرار کنید.

بعد از سفت شدن کامل شکلات ، به آرامی از قالب خارج کنید و رویش شکلات آب شده بریزید و با ترافل تزئین کنید. برای خوشمزه تر شدن پاپسیکل ها میتوانید داخل کیک از موز و مغزیجات استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو