کاربردهای خلاقانه قالب یخ که تا به حال از آن ها بی خبر بودید

کاربردهای خلاقانه قالب یخ که تا به حال از آن ها بی خبر بودید


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/22

12:54


قالب‌های یخ در اشکال متنوعی در بازار تولید و عرضه می‌شوند. علاوه بر این که با استفاده از قالب‌ها می‌توان یخ‌های فانتزی زیبا درست کرد، می‌توان، مواد، چاشنی‌های غذا و یا حتی آبمیوه، آب و غذا را نیز منجمد کرد و در مواقع لازم استفاده کرد. در این بخش از ساعدنیوز کاربردهای متنوع استفاده از قالب‌های یخ را برای شما عزیزان ذکر می کنیم.

از قالب های یخ می توان استفاده های متنوعی داشت. به طور مثال، برخی مواد غذایی یا چاشنی ها را می توانید در این قالب ها منجمد کنید و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید. در ادامه 14 کاربرد جالب استفاده از قالب یخ را ب شما آموزش می دهیم.

کاربرد خلاقانه و جالب برای استفاده از قالب یخ


اکثر خانم های با سلیقه و خوش ذوق ایرانی علاقه دارند تا که همیشه با خلاقیت هایی سفره خانه خود را زیباتر از همیشه بیارایند، اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید این پست جالب را مطالعه نمایید و ببینید که از یک قالب یخ مربعی چه استفاده هایی می کنند.

قهوه و قالب یخ


یکی از کاربرد های خلاقانه قالب یخ، ریختن قهوه و فریز کردن آن است برای انجام این کارشما می توانید قهوه های اضافی را درون قالب های یخ بریزید و درون فریزر قرار دهید. از تکه های قهوه یخ زده می توانید برای تهیه آیس کافی و یا آن ها را در شیر خنک انداخته و شیر قهوه خنک میل کنید.

قهوه

قرص های شوینده خانگی


ماشین های ظرفشویی تا زمانی که از قرص های آن استفاده کنید عالی عمل می کنند اما می توانند کمی گران باشند. با این وجود می توانید از قالب های یخ قدیمی برای درست کردن قرص های ماشین ظرفشویی استفاده کنید که نه تنها باعث درخشش ظروف می شود، بلکه باعث می شود بوی لیموترش تازه بگیرد.

مواد را با هم ترکیب کنید، داخل قالب های یخ فشار دهید و سپس آن را در یک منطقه گرم و آفتابی بگذارید تا قرص ها خشک شود و در صورت نیاز در ظرف درب دار نگهداری کنید

قرص شوینده

رب گوجه فرنگی


یک راه کاملا خلاقانه برای نگهداری رب گوجه فرنگی استفاده ار قالب های بخ است. با این کار هم از کپک زدن رب گوجه جلوگیری می کنید و هم جای کمتری را اشغال می کنند و هم اینکه می توانید رب گوجه را در اندازه های کوچک داشته و باشید.

گوجه فرنگی

آبگوشت/مرغ/قلمه و یا سبزیجات


یک راه خوب برای نگهداری آب گوشت، آب مرغ، آب قلمه و یا سبزیجات استفاده از قالب یخ می باشد. می توانید قالب یخ را با آبها و یا سبزیجات پر کنید و در فریزر نگه دارید و از آنها در پخت سوپ با هر نوع غذایی استفاده کنید.

آب قلم

میوه های منجمد


برای تزئین آبمیوه ها، می توانید میوه های خوش طعم و کوچک را درون قالب های یخ قرار دهید. آب بریزید و آنها را در فریزر بگذارید تا یخ ببندند. این مکعب های میوه‌دار را درون لیوان های آب میوه بیندازید.

میوه های منجمد

تکه‌های کوچک چیز کیک


قالب‌های خالی یخ را چند دقیقه ای در یخچال بگذارید. بعد از خروج قالب‌ها از یخچال، کف‌شان را چرب کنید و با یک قاشق در آنها شکلات بریزید. باید کف هر قالب کاملا شکلاتی شود. سپس مواد چیزکیک را که ترکیب کرده‌اید به قالب اضافه کنید. روی ترکیبات هم لایه دیگری از شکلات بریزید.

قالب های یخ حاوی چیزکیک و شکلات را حدود دو تا سه ساعت در فریزر بگذارید. از قالب‌های پلاستیکی یا سیلیکونی برای این کار نیز استفاده کنید. قالب‌های یخ، کمک می‌کنند تا چیزکیک‌ شما به یک اندازه و منظم درست شود.

چیز کیک

ماسک های یخ زده


از آنجایی که یخ ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شود شما می توانید آب گوجه یا لیمو را در قالب یخ بریزید و از تکه های یخ زده به عنوان ماسک خانگی استفاده کنید.

ماسک صورت

بستنی یخی


شاید جالب به نظر برسد که می توانید با استفاده از قالب یخ، بستنی یخی درست کنید. شیر، شربت را درون قالب بریزید و بعد توی آن یک عدد چوب بستنی بگذارید. با یخ بستن محتویات درون قالب و خارج کردن آن از قالب، یک بستنی یخی چوبی خواهید داشت.

بستنی

سبزیجات در روغن


می توانید سبزیجات را به روش دیگری نگهداری کنید. سبزیجات را خرد کنید و به همراه روغن درون قالب های یخ بریزید. آنها را می توانید درون آب برنج یا پاستا بریزید تا یخشان باز شود و همراه آنها آبکش کنید.

سبزیجات

نوشابه


یکی از کاربرد های جالب قالب یخ، فریز کردن نوشابه می باشد. می توانید نوشابه را درون قالب های یخ بریزید و اجازه دهید یخ بزنند. می توانید از آنها برای خنک کردن نوشابه به جای یخ معمولی استفاده کنید تا نوشابه شما در صورت آب شدن یخ ها طعم آب ندهد.

نوشابه

شکلات مغزدار


شکلات آب شده به روش بن ماری را روی قالب های یخ که چرب کردید بریزید و داخل آنها را با توت فرنگی یا آجیل پر کنید و دوباره روی آن شکلات بریزید و بزارید داخل یخچال تا خود را بگیرد. پس از سفت شدن می توانید از قالب خارج کنید و نوش جان کنید.

شکلات

آب لیمو


اگر لیمو دارید، می توانید آب آنها را بگیرید و در قالبهای یخ بریزید و در صورت نیاز کمی آب اضافه کنید تا از این مکعب هایخی برای تهیه چای لیمویی یا آب استفاده کنید. آب لیموترش و نعنا را می توانید با هم ترکیب و در قالب یخ بریزید و سپس از آن برای تهیه موهیتو استفاده کنید.

لیمو ترش

گل های یخی


شما می توانید گل های ریز را درون قالب یخ بگذارید، آب روی آنها بریزید تا یخ بزنند و از این یخ ها برای تزئین نوشیدنی ها استفاده نمایید.

گل یخ زده

جمع بندی


در این مطلب سعی کردیم انواع کاربردهای قالب یخ به جز کاربرد اصلی آن را برای شما به طور کامل شرح دهیم از این که تا پایان مقاله با ساعد نیوز همراه بودید از شما متشکریم.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو