برای درد پریودی چی خوبه بخوریم {8 خوراکی عالی✔️}

منبع: همسرتایم

29

1401/9/12

00:16


برای درد پریودی چی خوبه بخوریم بسیاری از خانم ها از درد قاعدگی رنج می برند که باعث می شود برای تسکین آن ها از خوراکی هایی…

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم {8 خوراکی عالی✔️}

Rate this post

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم

بسیاری از خانم ها از درد قاعدگی رنج می برند که باعث می شود برای تسکین آن ها از خوراکی هایی استفاده کنند که در این دوران به آنها کمک کند. در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که برای درد پریودی چی خوبه بخوریم پاسخ می دهیم.

 

همچنین بخوانید:

فواید پریود

درمان دل درد پریودی

 

 

باید در این دوران مراقب رژیم غذایی خود بوده و از غذاهای مفید استفاده کنند. در ادامه به معرفی 8 خوراکی شگفت انگیز برای تسکین درد پریودی می پردازیم.

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم ؟

1- مرغ 

مرغ یکی از غذاهای غنی از پروتئین و آهن است که هر دوی آنها برای رژیم غذایی در دوره قاعدگی ضروری هستند، زیرا به افزایش احساس سیری و سیری و درمان استرس کمک می کند.

 

2- ماهی

در مورد ماهی، این ماهی سرشار از اسیدهای امگا 3، آهن و پروتئین است و مطالعات نشان داده است که امگا 3 باعث کاهش دردهای قاعدگی و همچنین افسردگی و نوسانات خلقی زنان در این دوره می شود.

 

3- انواع میوه

میوه های سرشار از آب مانند هندوانه به هیدراته شدن بدن در این دوره کمک می کنند و سرشار از قندهایی هستند که به کاهش هوس خوردن قند از سایر مواد غذایی که باعث افزایش سطح گلوکز می شوند کمک می کند.

 

4- شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی 58 درصد عنصر منیزیم است که در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی مفید است.مطالعات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به کمبود منیزیم بیشتر در معرض علائم شدید PMS هستند.

 

5- سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی مقادیر زیادی آهن و منیزیم هستند و سطوح پایین آهن در طول چرخه قاعدگی منجر به خستگی، خستگی و سرگیجه می شود.

 

6- عدس و لوبیا

اگر میزان آهن در بدن کم باشد، می توان عدس و لوبیا را مصرف کرد، زیرا سرشار از پروتئین و آهن هستند و از جمله غذاهایی هستند که برای رژیم گیاهخواری مناسب هستند.

 

7- زردچوبه

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم {8 خوراکی عالی✔️}

زردچوبه یک ادویه ضد التهاب است و مطالعات نشان داده است افرادی که زردچوبه مصرف کرده‌اند علائم شدیدتری نسبت به دیگران دارند.

8- ماست

ماست به درمان عفونت‌های مخمری که بیشتر زنان را مبتلا می‌کند کمک می‌کند، زیرا سرشار از پروبیوتیک‌هایی است که باکتری‌های خوب واژن را تغذیه می‌کنند و همچنین کلسیم و منیزیم دارد.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با اینکه برای درد پریودی چی خوبه بخوریم اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین دمنوش برای پریود شدن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو