بهترین دمنوش برای پریود شدن (باز شدن قاعدگی) و پماد خارش واژن چیست؟

منبع: اوما

3

1402/2/24

11:10


بهترین دمنوش برای پریود شدن (باز شدن قاعدگی) و پماد خارش واژن چیست؟

 

بهترین دمنوش برای پریود شدن

بسیاری از داروهای گیاهی و دمنوش گیاهی برای پریود شدن در هر آشپزخانه ‌ای پیدا می‌شود. آیا می‌دانستید که بسیاری از طعم دهنده ها و چاشنی های که در آشپزی استفاده می‌کنید می توانند باعث قاعدگی شوند؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که در صورت پریود نشدن بهترین دمنوش برای پریود شدن چیست؟

دمنوش زنجبیل یکی از بهترین دمنوش‌ ها ی گیاهی است که دارای خواص جادویی بوده و قاعدگی را تحریک می نماید چرا که زنجبیل در درمان نوسانات پریودی بسیار موثر است. همچنین مصرف دمنوش جعفری یکی از قدیمی‌ترین روش های طب سنتی برای پریود شدن است. جعفری حاوی مقادیر زیاید از ویتامین C و آپیول است که می تواند به تحریک انقباضات رحمی کمک کند و موجب باز شدن سریع قاعدگی به طور طبیعی می‌شود. دانه‌های زیره نیز مانند جعفری دارای مشخصات مشابه حاوی آپیول و میریستسین است که منجر به انقباضات رحمی می‌شود. مخلوطی از دانه‌های خراطین (آجوین) و زنجبیل با زیره می‌تواند به عنوان بهترین دمنوش برای پریود شدن مطرح بوده و در عین حال در کاهش دردهای قاعدگی نیز موثر باشد.

باز کننده قاعدگی قوی خانگی

طب سنتی برای باز شدن قاعدگی مصرف دمنوش های حاصل از گیاهان سنتی را پیشنهاد می دهد که بسیاری از آن ها در پاراگراف بالا عنوان شد. ولیکن طب سنتی تغییر در سبک زندگی را برای حل مسئله عقب افتادن قاعدگی بسیار مدنظر قرار داده است. تحرک کافی و ورزش منظم برای بانوان سلامتی آن ها را تضمین نموده و در ایجاد یک زندگی ایده آل و باز کننده قاعدگی قوی خانگی به آن ها کمک بسیاری خواهد نمود. همچنین ویتامین C ، آناناس، زردچوبه، کوهوش سیاه، دانگ کویی، چغندر، دارچین، گشنیز، رازیانه، دوش آب گرم، برقراری رابطه جنسی از جمله مواردی هستند که به عنوان بازکننده قاعدگی قوی خانگی شناخته می شوند.

معرفی بهترین پماد خارش واژن

خارش واژن بسیار ناخوشایند بوده و دلایل مختلفی برای این عارضه وجود خواهد داشت. واژن این قابلیت را دارد که با تولید باکتری‌ های مفید از بروز عفونت‌ های مرتبط با واژینال جلوگیری نماید. همچنین استفاده از پماد خارش واژن می تواند در بهبود و درمان این عارضه ناخوشایند تاثیزگذار باشد. گاهی خارش واژن دلایل متفاوتی از جمله روابط جنسی مشکوک و آلوده، عدم رعایت کامل بهداشت، شستشوی واژن با مواد بهداشتی محرک خواهد داشت. برای برطرف نمودن این عارضه و رفع خارش می‌ توانید از یک پزشک متخصص مشورت گرفته و یا از پمادهای ضد خارش واژن استفاده کنید.

پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن

یکی از پماد‌های موثر برای خارش واژن پماد هیدروکورتیزون است. این پماد برای از بین بردن خارش های واژنی پس از اصلاح و شیو می باشد. همچنین برای بیماری های پوستی، اگزما و بثورات جلدی نیز بسیار موثر بوده و در درمان بسیاری از بیماری های پوستی خارجی موثر واقع شده است.

پماد میکونازول واژینال برای خارش واژن

بهترین پماد خارش وازن پماد میکونازول است که در درمان عفونت های قارچی بسیار موثر بوده و موجب مرگ قارچ ها می شود. ولیکن میزان بروز حساسیت در استفاده از پماد میکونازول بیشتر از پماد کلوتریمازول است برای همین اکثر پزشکان پماد کلوتریمازول را تجویز می نمایند. در ادامه به بررسی پماد کلوتریمازول برای خارش واژن خواهیم پرداخت.

پماد کلوتریمازول برای خارش واژن

پماد واژینال کلوتریمازول یکی از داروهای موثر برای خارش واژن و درمان و بهبود عفونت های مخمری و قارچی می باشد. با استعمال این پماد خارش و سوزش های ناشی از عفونت های قارچی کاهش یافته و به عنوان یک ضد قارچ و ضد عفونت قوی شناخته می شود.  پماد کلوتریمازول حساسیت کمتری نسبت به پمادهای دیگر برای مصرف کنندگان در پی خواهد داشت.

بهترین پماد برای سوزش واژن

نخستین درمان برای سوزش وازن یافتن منشاء آن بوده و تغییر در سبک زندگی، نحوه لباس پوشیدن و انجام فعالیت های ورزشی می تواند در مراحل بعدی بسیار کمک کننده باشد. ولیکن گاهی درمان با دارو نیز نیاز بوده و برای دوره ای محدود برای درمان این عارضه ناخوشایند می تواند بسیار موثر واقع گردد.

کرم کلوتریمازول که با عنوان پماد کلوتریمازول 1% بهترین پماد برای سوزش واژن شناخته شده است؛ یک پماد ضدقارچ قوی شبیه به داروهای آنتی‌بیوتیکی است که برای درمان و بهبود عفونت‌ های پوستی قارچی، درمان عفونت های واژن، خارش و سوزش شدید واژن مورد استفاده دارد. عملکرد موثر این پماد به این صورت است که فعالیت و تکثیر قارچ‌ها را ابتدا ضعیف و سپس متوقف نموده و در نهایت از بین خواهد برد. به طور کلی کلوتریمازول پماد خارجی است که با مقابله با قارچ‌ های عفونت‌ زا، علائم عفونت‌ ها را کاهش داده و از بین خواهد برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو