معرفی سریال پشت پرده ازدواج (Evlilik Hakkında Her Şey) ؛ نگاهی بر مسئله ازدواج با دیدگاهی متفاوت!

معرفی سریال پشت پرده ازدواج (Evlilik Hakkında Her Şey) ؛ نگاهی بر مسئله ازدواج با دیدگاهی متفاوت!


منبع: پلازا

10

1401/9/20

10:25


معرفی سریال پشت پرده ازدواج (Evlilik Hakkında Her Şey) ؛ نگاهی بر مسئله ازدواج با دیدگاهی متفاوت!

سریال ترکی پشت پرده ازدواج یکی از آثار جدید این کشور است که جدیدا بر روی آنتن رفت و مخاطبان خود را داشت. در این مقاله به معرفی و بررسی سریال همه چیز درباره ازدواج خواهیم پرداخت.

سریال ترکی پشت پرده ازدواج (Evlilik Hakkında Her Şey) به کارگردانی یوسف پیرحسن (Yusuf Pirhasan) و ولکان کسکین (Volkan Keskin) ساخته شد و فیلمنامه آن را چهار نویسنده از سریال انگلیسی جدایی (The Split) اقتباس کرده‌اند‌. این اثر از شبکه FOX ترکیه طی یک فصل پخش شد و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. در این مقاله پلازا ضمن معرفی سریال همه چیز درباره ازدواج به بررسی آن نیز می‌پردازیم.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال ترکی پشت پرده ازدواج

ژانر سریال ترکیه ای پشت پرده ازدواج کمدی و درام است. اولین قسمت این اثر در تاریخ 21 سپتامبر 2021 (30 شهریور 1400) و در تاریخ 31 مه 2022 (10 خرداد 1401) به پایان رسید. اگر سوال شما این باشد که سریال همه چیز درباره ازدواج چند قسمت است؟ باید بگوییم که این مجموعه تلوزیونی طی یک فصل و 33 قسمت پخش شد. مدت زمان هر قسمت حدودا 120 دقیقه است.

داستان سریال ترکیه ای همه چیز درباره ازدواج

داستان سریال ترکیه ای همه چیز درباره ازدواج

نخستین بار که تریلر سریال همه چیز درباره ازدواج منتشر شد، همه با دیدن آن کنجکاو بودند از داستان سر در بیاورند. این مجموعه تلوزیونی خانواده جوهر و زنان آن را نشان می‌دهد. چهار زن و چهار دیدگاه کاملا متفاوت از زندگی که گذشته مشترکی دارند‌. در همه چیز درباره ازدواج، تمام جنبه‌های ازدواج را در زندگی شخصیت‌ها می‌بینیم. چولپان در زندگی دچار بحران شده و طلاق گرفته‌ است، عذرا سال‌‌هاست که ازدواج کرده، گونش در شرف ازدواج است و صنم اصلا ازدواج را قبول ندارد! با دیدن خلاصه سریال همه چیز درباره ازدواج هم نیز می‌فهمیم این موضوع قرار است حسابی به چالش کشیده شود‌.

بازیگران سریال ترکیه ای پشت پرده ازدواج

در ادامه قصد داریم تا سری به بازیگران سریال زده و ضمن بیوگرافی کوتاهی از شخصیت‌های اصلی، به معرفی سایر بازیگران آن بپردازیم.

گوکچه بهادیر در نقش عذرا جوهر

گوکچه بهادیر - بازیگران سریال ترکیه ای پشت پرده ازدواج

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های برگ‌ریزان (Yaprak Dökümü) و زیر پوست شهر (Kayıp Şehir)

گوکچه بهادیر (Gökçe Bahadır) در 9 نوامبر 1981 (18 آبان 1360) به دنیا آمد. او پس از فارغ‌التحصیلی وارد دنیای بازیگری شد و نخست با سریال دانش زندگی (Hayat Bilgisi) معروف شد. این بازیگر سپس در سریال‌های زیر پوست شهر و برگ‌ریزان ایفای نقش داشت که جایگاه او را در دنیای بازیگری بیشتر تثبیت کردند و برای ایفای آن برنده جایزه شدند. از آثار معروف دیگر گوکچه بهادیر می‌توانیم به سریال‌های یادگار (Aramızda Kalsın)، افسانه (Adı Efsane)، جنایت‌های پیش پا افتاده (Ufak Tefek Cinayetler) و کلوپ (Kulüp) اشاره کنیم.

سومرو یاوروجوک در نقش چولپان جوهر

سومرو یاوروجوک - ژانر سریال ترکیه ای پشت پرده ازدواج

  • سن: 61 سال
  • محل تولد: آنکارا، ترکیه
  • اثر معروف: سریال فاطما گل (Fatmagül’ün Suçu Ne)

سومرو یاوروجوک (Sumru Yavrucuk) بازیگر اهل ترکیه متولد 24 سپتامبر 1961 (2 مهر 1340) است. او بازیگری را از سال 1982 شروع کرد اما پس از فارغ‌التحصیلی آن را به طور جدی پیگیری کرد. یاوروجوک در کارنامه خود 10 فیلم سینمایی و 17 مجموعه تلوزیونی ثبت کرده است. اما معروف‌ترین نقش‌آفرینی این بازیگر به سریال فاطما گل و نقش مریم آکسوی او برمی‌گردد. در طی سال‌های اخیر نیز این بازیگر را در سریا‌ل‌های معروف شبکه فاکس یعنی شماره 309 (No 309) و سد (Baraj) دیدیم. سومرو یاوروجوک در سریال همه چیز درباره ازدواج جز نقش‌های اصلی است.

گوکچه ایوب در نقش صنم جوهر

گوکچه ایوب - تریلر سریال همه چیز درباره ازدواج

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های زن (Kadın) و ققنوس (Zümrüdüanka)

گوکچه ایوب (Gökçe Eyüboğlu) بازیگر اهل ترکیه در 20 اوت سال 1983 (29 مرداد 1362) به دنیا آمد. او پس از فارغ‌التحصیلی بازیگر تئاتر شد و از سال 2009 تاکنون در عرصه تئاتر درخشیده است. او در کارنامه خود 7 مجموعه تلوزیونی، 3 سریال اینترنتی و 4 فیلم سینمایی دارد. اثر شاخصی که باعث دیده شدن گوکچه ایوب شد، سریال زن بود و باعث شد پیشنهاد بعدی خود که نقش‌آفرینی در سریال ققنوس بود را نیز دریافت کند. سریال ترکی محکوم (Mahkum) نیز از آثار جدید این بازیگر است که همزمان با سریال همه چیز درباره ازدواج در حال پخش بود.

تولین اجه در نقش گونش جوهر

تولین اجه - سریال همه چیز درباره ازدواج چند قسمت است

  • سن: 31 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های جنایت‌های پیش پا افتاده و دختر سفیر (Sefirin Kizi)

تولین اجه (Tülin Ece) بازیگر اهل ترکیه در 26 مه 1991 (5 خرداد 1370) به دنیا آمد. او بازیگری را پس از فارغ‌التحصیلی و با سریال انتقام مارها (Yılanların Öcü) شروع کرد. اما این سریال جنایت‌های پیش پا افتاده که برای نخستین بار تولین اجه را به مخاطبان معرفی کرد. سریال دختر سفیر نیز به طور کامل مهر تاییدی بر استعداد‌های بازیگری او شد و بیش از پیش تولین اجه را نزد مخاطبان معروف کرد.

سایر بازیگران سریال ترکی پشت پرده ازدواج عبارتند از:

  • سرکان آلتون اوراک (Serkan Altunorak) در نقش بوراک گوکتاش
  • باریش کیلتیچ (Barış Kılıç) در نقش افه آوجی
  • اردال کوچوک کومورجو (Erdal Küçükkömürcü) در نقش ارمان ارسن
  • آلارا توران (Alara Turan) در نقش دنیز جوهر
  • و…

بررسی سریال ترکیه ای پشت پرده ازدواج

بررسی سریال ترکیه ای پشت پرده ازدواج

در این بخش قصد داریم تا کمی این مجموعه تلوزیونی را بررسی کنیم و ببینیم که آیا ارزش تماشا دارد یا خیر.

دوری از کلیشه

در ابتدای نقد سریال همه چیز درباره ازدواج باید بگوییم که اگرچه این اثر یک اقتباس از سریالی انگلیسی است اما قدم بزرگی برای فاصله گرفتن از کلیشه‌های همیشگی سریال‌های ترکی کرده است. در اکثر آثار ساخت این کشور شاهد داستان‌های عاشقانه، ازدواج‌های بی‌منطق و دلدادگی‌های عجیب بودیم، حال آنکه همه چیز درباره ازدواج دقیقا دستش را بر روی همان مسئله ازدواج گذاشته و سعی دارد با تکیه بر شخصیت‌های زن (که این نیز خود نوعی سنت شکنی است) آموزش‌هایی درباره ازدواج دهد.

مقبولیت در میان مخاطبان

نمرات سریال همه چیز درباره ازدواج رضایت‌بخش بود. این اثر از سایت آی‌ام‌‌دی‌بی با مجموع 451 رای نمره 7.1 از 10 را گرفت و نشان داد که این مجموعه تلوزیونی در ژانر خودش موفق عمل کرده و ارزش تماشا را دارد.

سخن پایانی

به پایان مقاله معرفی سریال ترکی پشت پرده ازدواج رسیدیم و مروری بر داستان، بازیگران و محتوای سریال داشتیم. اگر موفق به دانلود سریال همه چیز درباره ازدواج شدید، حتما تجربیات خود را راجع به این اثر با ما به اشتراک بگذارید و بگویید سریال چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟‌ از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو