آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان فرصتی برای زنان و مردان آرایشگر

منبع: زیبامون

4

1401/10/17

17:48


در این مطلب قصد داریم به‌طور کامل آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان را مورد بررسی قرار دهیم و شما را بیشتر از پیش با انواع شرایط و نحوه مهاجرت به آلمان از این طریق آشنا کنیم.

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان فرصتی برای زنان و مردان آرایشگر

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان یکی از روش‌های بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه برای مهاجرت به آلمان است. زنان و مردانی که به حوزه آرایشگری علاقه دارند؛ با شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری، می‌توانند به آلمان مهاجرت کرده و پس از گذراندن دوره آموزشی، در بازار کار آلمان مشغول فعالیت شوند.

ثبت‌نام و شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری، شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد. کسانی که قصد شرکت در این دوره‌ را دارند؛ قبل از انجام هر کاری باید اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورند.

در این مطلب قصد داریم به‌طور کامل آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان را مورد بررسی قرار دهیم و شما را بیشتر از پیش با انواع شرایط و نحوه مهاجرت به آلمان از این طریق آشنا کنیم.

 

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

امروزه روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان و پیدا کردن کار در این کشور وجود دارد. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها، شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ است. با استفاده از این روش می‌توان بدون ارائه مدرک و پرداخت شهریه، به آلمان مهاجرت کرد و در دوره‌های آموزشی شرکت کرد.

کشور آلمان آوسبیلدونگ را در رشته‌ها و حوزه‌های مختلفی برگزار می‌کند تا بهترین و متخصص‌ترین نیروها را در تمامی حوزه‌ها به کار بگیرد. یکی از این دوره‌های پرطرف‌دار، آوسبیلدونگ آرایشگری است. زنان و مردانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بدون پرداخت شهریه می‌توانند این تخصص را در آلمان یاد بگیرند. همچنین لازم به ذکر است که متقاضیان در طول این دوره علاوه بر رایگان بودن شهریه، از دولت آلمان حقوق دریافت خواهند کرد.

 

شرایط مهاجرت آوسبیلدونگ آرایشگری

دوره‌های کارآموزی آرایشگری یا همان Ausbildung آلمان دوره‌های آموزشی حرفه‌ای هستند که نه‌تنها مردم آلمان، بلکه افراد خارجی می‌توانند در آن شرکت کنند. البته شرایط شرکت در این دوره‌ها برای افراد خارجی و آلمانی‌ کمی تفاوت دارد. شرایط کلی شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ را می‌توانید در مطلب ویزای آوسبیلدونگ آلمان به طور کامل بررسی کنید.

اما بهتر است بدانید که یک سری شرایط وجود دارند که تمامی متقاضیان باید آن‌ها را داشته باشند تا بتوانند در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان شرکت کنند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • کشور آلمان حداکثر سن را برای متقاضیان تعیین نکرده است؛ اما شرکت‌‌کنندگان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند.
  • برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری مدرک خاصی نیاز نیست؛ اما افراد باید حداقل مدرک اتمام تحصیلی نهم یا دهم را داشته باشند. البته بعضی از دوره‌ها مدرک دیپلم را درخواست می‌کنند.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B1 و B2 ضروری و لازم است.
  • داشتن گواهی تمکن مالی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری لازم است. متقاضیان باید به ازای هر ماه 863 یورو تمکن مالی را اثبات کنند. این مبلغ برای هزینه زندگی در آلمان است.
  • طول دوره آوسبیلدونگ آرایشگری به نوع رشته بستگی دارد؛ اما معمولاً این دوره‌ها حداکثر سه سال طول می‌کشند.

 

مراحل دریافت آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان مراحل خاصی دارد. افراد شرکت‌کننده حتماً باید از این مراحل آگاه باشند و همه آن‌ها را به ترتیب انجام دهند. به‌طور کلی مراحل دریافت آوسبیلدونگ آرایشگری به شرح زیر است.

  • یادگیری زبان آلمانی، هرچه مهارت افراد در این زمینه بیشتر باشد؛ قطعاً بهتر و راحت‌تر می‌توانند در آلمان فعالیت کنند.
  • ترجمه تمام مدارک مورد نیاز و تأیید آن‌ها در سفارت
  • تأیید گواهی تحصیلی و ارسال نسخه‌های ترجمه‌شده آن به شهر یا ایالتی که قصد دارید در آنجا دوره را بگذرانید. لازم به ذکر است که این کار 100 الی 200 یورو هزینه خواهد داشت.
  • ارائه رزومه و انگیزه‌نامه که باید به زبان آلمانی نوشته شده باشند.
  • ارائه درخواست آنلاین برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری
  • ارائه درخواست برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان
  • در نهایت بعد از اخذ ویزا باید به آلمان مهاجرت کنید.

 

شغل آرایشگری در آلمان

همان‌طور که گفتیم؛ شرکت‌کنندگان در دوره آوسبیلدونگ، بعد از اتمام دوره می‌توانند در بازار کار آلمان مشغول فعالیت شوند. بیشتر افرادی که قصد دارند در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری شرکت کنند؛ درباره چشم‌انداز شغلی این حرفه می‌پرسند. افرادی که در حوزه آرایشگری دوره آوسبیلدونگ را به اتمام می‌رسانند؛ در مکان‌های زیر می‌توانند کار کنند.

  • آرایشگاه‌های معمولی بهترین مکان برای شرکت‌کنندگان در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری است. آن‌ها پس از اتمام دوره به‌راحتی می‌توانند در آنجا مشغول کار شوند.
  • بخش‌های آرایشی در هتل‌ها، تئاتر و تولیدات سینمایی نیز به آرایشگران حرفه‌ای نیاز دارند.
  • می‌توان آرایشگری را با حضور در منازل انجام داد و از این طریق درآمدزایی کرد.

 

 

درآمد آرایشگران بعد از اتمام دوره آرایشگری

درآمد آرایشگران بعد از اتمام دوره آوسبیلدونگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین عواملی که روی مقدار درآمد این افراد تأثیر دارد؛ می‌توان به شهر محل کار و سابقه شغلی اشاره کرد. طبیعتاً هرچه سابقه بیشتری در این حرفه داشته باشید؛ درآمد شما هم بیشتر است.

به‌طورکلی درآمد آرایشگران بعد از اتمام دوره به‌صورت میانگین 1710 یورو در ماه و 20500 یورو در سال است. البته این رقم‌ها میانگین هستند و بر اثر عواملی که ذکر کردیم، بیشتر هم خواهد شد.

 

بهترین راه برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

همان‌طور که گفتیم؛ شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان مراحل و شرایط خاصی دارد. انجام این کارها برای افراد عادی سخت و زمان‌بر است. شرکت‌کنندگان برای اینکه در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ زحمتی تمام کارها را انجام دهند؛ باید به مؤسسه‌های مهاجرتی مراجعه کنند. پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی در داخل ایران است که بیش از ده سال در این حوزه فعالیت می‌کند.

این مؤسسه مشاوران و وکلای باتجربه‌ای در اختیار دارد که این توانایی را دارند که در کمترین زمان، کارهای ثبت‌نام در آوسبیلدونگ و اخذ ویزای آلمان را انجام دهند. پس اگر می‌خواهید بدون هیچ زحمتی به آلمان مهاجرت کرده و در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری شرکت کنید؛ به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

 

سخن نهایی

شرکت در دوره‌ آوسبیلدونگ آرایشگری، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. با شرکت در این دوره می‌توانید بدون پرداخت شهریه و با دریافت حقوق از دولت آلمان، مهارت آرایشگری را یاد گرفته و در بازار کار این کشور مشغول فعالیت شوید. در این مطلب هر آنچه که لازم بود تا درباره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان بدانید را بیان کردیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو