با معجزه طبیعی به نام ماسک اسفناج آشنا شوید

با معجزه طبیعی به نام ماسک اسفناج آشنا شوید


منبع: آرگا

5

1401/10/17

18:37


اسفناج نوعی سبزی مقوی و پرخاصیت است که علاوه بر مصرف خوراکی از آن در تهیه برخی از ماسک ها استفاده می شود. ماسک اسفناج به عنوان یک بوتاکس طبیعی عمل کرده و باعث می شود تا پوستی سالم و شاداب و بدون چین و چروک داشته یاشید.

اسفناج یکی از سبزیجات پر خاصیت است که توانایی بالایی در مبارزه با برخی از بیماری ها دارد. یکی از مهمترین خواص اسفناج در زیبایی پوست خاصیت بوتاکس مانند آن است. افراد زیادی از اسفناج برای سلامت پوست استفاده می نمایند. در ادامه چند نوع ماسک اسفناج برای پوست و مو معرفی می کنیم.

انواع ماسک اسفناج

اسفناج گیاهی است مملو از لوتئین و گزانتین، کاروتنوئیدهایی که مسئولیت از بین بردن مولکول های رادیکال آزاد در بدن را به عهده دارند و قبل از هر نوع آسیبی رادیکال های آزاد را از بین خواهند برد. اسفناج دارای برگ های سبز و تیره رنگ است که کاربردها و خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد. اسفناج دارای طعم و مزه خوبی بوده و جزء مواد غذایی مصرفی افراد بسیاری می باشد. علاوه بر جنبه خوراکی این سبزی در حوزه زیبایی نیز کاربرد داشته و باعث می شود تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. با استفاده از این نوع سبزی می توان بدون استفاده از محصولات گران قیمت پوست، مراقبت کاملی از پوست داشت. اسفناج دارای مقادیر بالایی از ویتامین C می باشد که باعث کلاژن سازی در پوست می شود، همچنین ویتامین A موجود در اسفناج باعث برطرف شدن چین و چروک در پوست خواهد شد. علاوه بر این ها ویتامین B در این سبزی باعث حفاظت پوست از اشعه UV می شود و ویتامین K موجود در آن باعث آبرسانی به پوست می شود. با کمک اسفناج می توان چند نوع ماست برای بهبود و زیباسازی پوست تهیه کرد، همچنین به کمک اسفناج می توانید جای زخم و جوش را برطرف نمایید. در ادامه با چند نوع ماسک مختلف اسفناج آشنا خواهیم شد.

ترکیب اسفناج برای ماسک صورت

اسفناج نوعی بوتاکس طبیعی

ماده اصلی موجود در اسفناج ویتامین E و اسید لاکتیک و لوتئین می باشد که به جوان سازی پوست کمک می کنند. بوتاکس روشی برای داشتن پوستی شفاف و بدون چین و چروک می باشد، با کمک اسفناج می توانید پوست خود را بدون استفاده از روش های شیمیایی بوتاکس نمایید. اگر فکر می کنید پوستتان نیاز به جوانسازی و بوتاکس دارد بهتر است از روش هایی که در ادامه برایتان بازگو می کنین استفاده کنید، روش هایی طبیعی به کمک اسفناج که باعث ابرسانی به پوست شده و همچنین پوستی بدون چروک برایتان به ارمغان می آورد. در زمان استفاده از ماسک های اسفناج به خاطر داشته باشید که نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

بوتاکس با اسفناج

اسفناج درمانی بوعلی سینا

استفاده از اسفناج برای ماساژ صورت کمک زیادی به فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و همچنین تغذیه سلول های پوست می کند. با توجه به اینکه در تهیه این نوع ماسک از شیر تازه پرچرب و اسفناج تازه استفاده می شود باعث ابرسانی به پوست شده و نشاط و شادابی پوست را به همراه دارد. برای تهیه این ماسک به روش زیر عمل می کنیم:

دو عدد برگ اسفناج تازه و بزرگ را انتخاب کرده و با نصف پیمانه شیر جوشیده داغ مخلوط نمایید، سپس مخلوط شیر و اسفناج را برای چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا برگ ها نرم و لطیف شوند. بعد از ۵ دقیقه برگ ها را از شیر خارج کرده و به صورت خمیر در آورید و سپس بر روی پوست خود بمالید، بگذارید تا مواد به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و بعد از آن با آب ورم بشویید.

انواع ماسک اسفناج

اسفناج و ماست

برای استفاده از خواص اسفناج می توانید علاوه بر شیر از ماست نیز استفاده نمایید برای تهیه این مخلوط در ابتدا مقداری اسفناج را بخار پز کرده و به خوبی له نمایید سپس بعد از خنک شدن اسفناج له شده را به دو تا سه قاشق غذاخوری ماست اضافه نموده و به خوبی مخلوط کنید. ترکیب ماست و اسفناج را بر روی پوست قرار داده و بعد از نیم ساعت آبکشی نمایید. افرادی کهدارای چوست چرب هستند بهتر است که از این روش استفاده نکنند. و به جای ماست یا شیر پرچرب از نوع کم چرب آن کمک بگیرند.

انواع ماسک ها برای صورت با اسفناج

اسفناج و عسل

یکی دیگر از روش های بهره مندی از خواص اسفناج برای سلامت پوست استفاده از ماسک عسل و اسفناج در کنار هم می باشد. برای این منظور به پنج عدد برگ اسفناج تازه، یک قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز داریم. برای تهیه برگ های اسفناج را شسته و خرد نمایید و سپس عسل و آب لیمو را با برگ ها مخلوط نمایید و بر روی پوست قرار دهید، بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را به خوبی بشویید. اگر دارای پوست خشک و حساس می باشید از یک قاشق روغن بادام و یک قاشق آبلیمو استفاده نمایید. بعد از استفاده از این ترکیب پوست خود را به کمک یک مرطوب کننده طبیعی مثل روغن جوجوبا چرب نمایید.

ماسک هایی برای صورت از اسفناج

اسفناج و روغن زیتون

در روشی دیگر می توانید برای بهره مندی از خواص اسفناج و داشتن پوستی صاف و شفاف از اسفناج در کنار روغن زیتون استفاده نمایید. برای اینکار نیاز به دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم، در ادامه برگ های اسفناج را شسته و به کمک گوشت کوب کاملا له نمایید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مخلوط اسفناج و روغن زیتون را به پوست مالیده و بعد از گذشت بیست دقیقه کاملا بشویید. وجود روغن زیتون در کنار اسفناج به درخشش پوست شما کمک می کند.

تهیه ماسک از اسفناج

اسفناج و آرد نخود چی

با استفاده از اسفناج و نخود چی می توانید صورتی درخشان و پوستی سالم داشته باشید و از خاصیت های ضد پیری آنها استفاده نمایید. برای تهیه ماسک به روش زیر عمل می کنیم:

۱۰ تا ۱۵ عدد برگ اسفناج را به خوبی خرد کرده و به همراه مقدار خیلی کمی آب جوشانده و بگذارید تا خنک شود بهد از آن حدود ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۳ قاشق شیر و یک قاشق غذاخوری عسا را به آن اضافه نمایید و به خوبی با هم ترکیب کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و در انتها با آب ولرم بشویید. از این روش می توان دو بار در هفته استفاده کرد.

استفاده از اسفناج برای پوست

اسفناج و کلم

اسفناج در کنار کلم ترکیبی است سرشار از آنتی اکسیدان که بسیار مفید برای درمان آکنه می باشد. برای استفاده از این دو به روش زیر عمل می کنیم:

یک فنجان اسفناج خرد شده را با یک فنجان کلم خرد شده مخلوط کرده و ۲ قاشق غداخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری خامه را به آنها اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بمالید، بعد از آن با آب ولرم پوست خود را پاک نمایید. در طول هفته می توانید یک مرتبه از این روش استفاده کنید.

ماسک پوست اسفناج

اسفناج و خاک رس

استفاده از خاک رس و اسفناج باعث درخشان شدن پوست شده و آکنه و آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی را برطرف می نماید، بعلاوه باعث از بین رفتن چین و چروک پوست خواهد شد. برای استفاده از خاک رس و اسفناج به روش زیر عمل کنید:

۳ عدد برگ اسفناج را با یک قاشق چای خوری شیر و یک قاشق چای خوری خاک رس مخلوط نموده و بر روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید.

اسفناج و نارگیل برای مو

این ترکیب خاصیت ضد باکتری دارد و موجب رفع شوره سر می شود، ضمن اینکه اسید های چرب آن می توانند ریزش مو را تا حد زیادی کاهش دهند و در نتیجه موجب تقویت و سلامت موها شوند.

ماسکهای اسفناج

برای این منظور می توانید نصف فنجان اسفناج خرد شده را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه جوشانده و سپس نصف فنجان روغن نارگیل را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و ترکیب بدست آمده را روی پوست سرتان ماساژ دهید، ۳۰ دقیقه بعد نیز آن را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید.

ترکیب اسفناج و رزماری برای مو

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند، علاوه بر آن از سفید شدن زودرس موها و ریزش مو جلوگیری می کند و می تواند شوره سر را تا حد زیادی کاهش دهد.

ماسکی از اسفناج

برای تهیه این ماسک در ابتدا روغن را از برگ های رزماری (۲ فنجان غذاخوری برگ های تازه) استخراج کرده و با ۳ فنجان از اسفناج های خرد شده که به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب جوشانده اید، ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید، اکنون این ترکیب را روی پوست سرتان بزنید و بعد حدود ۳۰ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید، از این روش نیز می توانید یک یا دو بار در هفته بهره ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو