11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟


منبع: تالاب

4

1402/3/20

02:21


اسفناج مملو از مواد مغذی است که از براق نگه داشتن موهای شما برای محافظت از شما در برابر دیابت و سرطان کمک می کند. ما در این قسمت از مجله فریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از فواید اسفناج را منتشر کرده ایم.   فواید اسفناج چیست؟ اگر مرد ملوان می توانست قدرت […]

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

اسفناج مملو از مواد مغذی است که از براق نگه داشتن موهای شما برای محافظت از شما در برابر دیابت و سرطان کمک می کند. ما در این قسمت از مجله فریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از فواید اسفناج را منتشر کرده ایم.

 

فواید اسفناج چیست؟

اگر مرد ملوان می توانست قدرت خود را از اسفناج بدست آورد، شما نیز می توانید زیرا این سبزی برگ دار به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود. دلیل اینکه اسفناج به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود به دلیل وجود مواد مغذی و کالری کم آن است. این سبزی برگ دار همچنین برای پوست، مو و استخوان شما مفید است.

 

برخی از فواید قدرتمند اسفناج برای سلامتی این است که این سبزی به تثبیت سطح گلوکز خون کمک می کند، به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند، از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند و برای سلامت استخوان ها مفید است.

 

یک سبزی با فواید بسیاری برای سلامتی شگفت‌انگیز است و اجداد ما در انتشار کاربردهای آن برای بدن انسان اشتباه نکرده‌اند. بنابراین افزودن این سبزی به رژیم غذایی سالم به طرق مختلف برای سلامتی شما مفید خواهد بود. قبل از اینکه به فواید سلامتی این سبزی برای ما بپردازیم، اجازه دهید برخی از حقایق تغذیه ای آن را درک کنیم.

 

بیشتر بخوانید:  خواص اسفناج برای تقویت سلامتی + خواص اسفناج برای کودکان

 

1. سطح گلوکز خون را بهبود می بخشد

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

دلیلی وجود دارد (در واقع، دلایل زیادی) که چرا اسفناج را یک ابر غذای دیابتی می نامند. فقط یک فنجان 40 درصد منیزیم توصیه شده روزانه شما را دارد که می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. به گفته محققان دانشگاه ایالتی اورگان، سبزی های برگ دار حاوی آنتی اکسیدان آلفا لیپوئیک اسید هستند که سطح گلوکز را کاهش می دهد و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. شاخص گلیسمی پایین آن شما را از افزایش غیرمنتظره قند خون در امان نگه می دارد. 

 

2. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

افزودن اسفناج بیشتر به رژیم غذایی تنها یکی از راه های ساده ای است که می توانید از سرطان پیشگیری کنید. اسفناج همراه با سبزیجات برگی مانند کلم پیچ، کاهو و برگ برگ حاوی کاروتنوئیدها، رنگدانه های موجود در گیاهان است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و رادیکال های آزاد بالقوه خطرناک را از بین می برند. به گفته موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، غذاهای حاوی کاروتنوئید می توانند خطر ابتلا به برخی سرطان های سینه را کاهش دهند.

 

3. فشار خون را کاهش می دهد

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

می‌توانید با استفاده از داروهای طبیعی – مانند این 18 درمان فشار خون بدون دارو – و ذخیره کردن غذاهایی که در رژیم غذایی DASH موثر هستند، فشار خون بالا را کنترل کنید. مقادیر قابل توجهی از پتاسیم، فولات و منیزیم اسفناج را در این دسته مهم قرار می دهد. در برخی موارد، این تغییرات سبک زندگی به تنهایی کافی نیست و پزشک ممکن است شما را تحت درمان دارویی قرار دهد.

 

4. سلامت استخوان ها را افزایش می دهد

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

اسفناج در مورد سلامت استخوان ها کمی پیچیده است. سرشار از کلسیم است، اما همچنین حاوی اگزالات است که جذب کلسیم را برای بدن سخت می کند. با این حال، بنیاد ملی پوکی استخوان می گوید یکی از فواید اسفناج این است که منبع ارزشمندی از ویتامین K است که ثابت شده است که تراکم استخوان را افزایش می دهد و حتی می تواند از شکستگی جلوگیری کند.

 

(اینها نشانه های خاموشی هستند که شما به پوکی استخوان مبتلا هستید.) بنابراین سازش این است: دفعه بعد که سالاد اسفناج درست می کنید، پنیر یا منبع کلسیم غیر لبنی را اضافه کنید تا از فواید هر دو برای استخوان های خود بهره مند شوید.

 

5. یبوست شما را برطرف می کند

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

فیبر یک ماده مغذی برای مشکلات دستشویی است. از آنجایی که اسفناج دارای فیبر محلول و نامحلول است، به شما کمک می کند تا از هر گونه انسداد راحت شوید. یک فنجان اسفناج پخته شده 4.3 گرم دارد که 17 درصد از مصرف روزانه توصیه شده است. 

 

بیشتر بخوانید: افراد زرنگ اسفناج را از خود دور نمیکنند !

 

6. آهن را در رژیم غذایی شما قرار می دهد

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

فقط یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی بیش از 6 میلی گرم آهن است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما 36 درصد از مصرف توصیه شده روزانه شما را تشکیل می دهد. به طوری که یک فنجان حدود یک سوم از وعده های توصیه شده روزانه شما را پوشش می دهد، که به ویژه برای گیاهخواران خبر خوبی است.

 

7. ناخن ها و موهای شما را سالم نگه می دارد

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

به گفته شورای بین المللی اطلاعات غذا، اسفناج دارای مقادیر بالایی از ویتامین های A و C است که هر دو به عنوان محصولات زیبایی طبیعی عمل می کنند. ویتامین A به تولید ماده ای به نام سبوم کمک می کند که پوست و موی ما را روان می کند.

 

ویتامین C علاوه بر جذب تمام آهنی که قبلا ذکر شد، با کمک کلاژن پروتئین، موها را قوی و بلند نگه می‌دارد. ویتامین C و کلاژن نیز تیمی عالی برای تقویت ناخن‌های شما و در نتیجه جلوگیری از آویزان شدن ناخن‌های آزاردهنده هستند. بعد، متوجه شوید که اسفناج واقعا چقدر آهن دارد.

 

8. پتاسیم آن بیشتر از موز است

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

واقعا؟ واقعا اگر 100 گرم اسفناج را با 100 گرم موز مقایسه کنید، اسفناج به طور قابل توجهی پتاسیم بیشتری دارد (دقیقاً 200 میلی گرم بیشتر). پتاسیم برای بهبود سلامت استخوان ها و حفظ عملکرد طبیعی گوارشی و عضلانی شناخته شده است. به علاوه، می تواند به کاهش خطر پوکی استخوان و سکته کمک کند. 

 

9. به بینایی شما کمک می کند

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

حرکت کن، هویج. یکی دیگر از فواید اسفناج این است که یکی از مهم ترین ویتامین ها برای چشم شما دارد: لوتئین. به گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا، این آنتی اکسیدان می تواند خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش دهد. چه کسی می دانست که هویج تنها غذایی نیست که بینایی شما را بهبود می بخشد؟ این غذاهای دیگر را که خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند را از دست ندهید.

 

10. باعث کاهش وزن می شود

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

با صرف 6.9 کالری در یک فنجان اسفناج، اضافه کردن چند فنجان به وعده غذایی شما تاثیری در رژیم غذایی شما نخواهد داشت. اما این تنها راهی نیست که فواید اسفناج می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه‌ای که در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شد، نشان داد که مصرف عصاره اسفناج (شکل غلیظ برگ‌های گیاه) می‌تواند شما را سیر نگه دارد و هوس را مدت‌ها پس از پایان وعده غذایی کاهش دهد، احتمالاً به لطف بخش‌های کوچک برگ‌های اسفناج به نام تیلاکوئید.

 

صبح ها یک مشت اسفناج به تخم مرغ های خود اضافه کنید تا هوس را در هنگام ناهار و بعد از آن از بین ببرید. بعداً در روز، از سبزی اسفناج با این ترفندهای شگفت انگیز سالاد استفاده کنید که به کاهش وزن کمک می کند.

 

11. این به شما کمک می کند تا پس از آسیب دیدگی بهبود پیدا کنید

11 مزیت اسفناج + فواید اسفناج چیست؟

اسفناج منبع دیوانه کننده ای از ویتامین K است که 181 درصد از نیاز روزانه شما را در هر وعده دارد. این ویتامین به لخته شدن خون در هنگام آسیب کمک می کند، بنابراین دریافت دوز روزانه برای بهبودی مهم است. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد ویتامین K می تواند به طور کلی به قلب شما نیز کمک کند.

 

یک مطالعه در سال 2018 که در مجله تغذیه منتشر شد، روی 766 نوجوان مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که قلب کسانی که کمترین ویتامین K1 را مصرف کرده‌اند، 3.3 برابر بیشتر احتمال دارد که محفظه پمپاژ بزرگ و ناسالم داشته باشند. این خیلی قانع کننده است.

 

بیشتر بخوانید: کاشت و استفاده اصولی اسفناج

 

در پایان

اما، اکنون که همه نکات مثبت را شنیده اید، مواردی را که ممکن است اسفناج برای سلامتی شما مضر باشد را کشف کنید به عنوان مثال برای کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو