مسئولان موزه لوور شمار بازدیدهای روزانه از این مکان را کاهش می دهند

منبع: همگردی

4

1401/10/17

18:38


ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، مسئولان موزه لوور شمار بازدیدهای روزانه از این مکان را کاهش می دهند.

موزه لوور در پاریس که به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شناخته می شود، به دلیل «تسهیل کردن شرایط بازدید و ایجاد محیط و وضعیت بهینه برای کارکنان موزه» ظرفیت روزانه بازدید کنندگان را به 30 هزار نفر کاهش خواهد داد. مسئولان این موزه با انتشار بیانیه ای این تصمیم جدید را اعلام کردند.

پیش از همه گیری ویروس کرونا، موزه لوور روزانه میزبان 45 هزار نفر بازدید کننده بود. پس از اینکه این موزه پس از پایان قرنطینه در جولای سال 2020 و پس از 16 هفته تعطیلی دوباره به روی علاقمندان باز شد، مسئولان موزه بطور رسمی ظرفیت بازدید کنندگان را کاهش ندادند اما شمار بازدید کنندگان به دلیل تداوم همه گیری کرونا و محدودیت های سفرهای بین المللی کاهش پیدا کرد. در حقیقت، تصمیم کاهش ظرفیت روزانه بازدید کنندگان موزه لوور در ژوئن سال 2022 اتخاذ شد.

مسئولان موزه لوور تصمیم کاهش تعداد بازدید کنندگان را بطور رسمی همزمان با اعلام آمارهای مربوط به سال 2022 میلادی عمومی کردند. سال گذشته، 7.8 میلیون نفر از این موزه بازدید کردند. با وجود اینکه شمار بازدید کنندگان سال 2022 در مقایسه با سال 2021 با 120 درصد افزایش همراه بود اما همچنان در مقایسه با 9.6 میلیون نفری که در سال 2019 از این موزه بازدید کردند 19 درصد کاهش داشته است.

به گفته مسئولان موزه لوور، محدودیت های مسافرتی شمار بازدید کنندگان در این موزه را در سه ماه نخست سال تحت تاثیر قرار داده است، اما تعداد بازدید کنندگان در ماههای بعدی سال 2022 با روند افزایشی همراه بوده است.

با توجه به تصمیم جدید مسئولان لوور و با در نظر گرفتن این نکته که لوور سه شنبه ها و سه تعطیلات عمومی تعطیل است، این موزه در سال 2023 حداکثر می تواند پذیرای 9.3 میلیون بازدید کننده باشد.

از بین 7.8 میلیون نفری که در سال 2022 از موزه لوور بازدید کردند، 30 درصد را فرانسوی ها و 70 درصد را بازدید کنندگان خارجی تشکیل داده بودند. 18 درصد از بازدید کنندگان خارجی سال 2022 را شهروندان ایالات متحده آمریکا در بر گرفته بودند.

بازدید کنندگان آسیایی بطور قابل توجهی در سال 2022 غایب بودند، البته تعداد این گروه از بازدید کنندگان لوور در پایان سال برای مدت کوتاهی افزایش داشت.

براساس آمارهای اعلام شده، 45 درصد از بازدید کنندگان افراد زیر 25 سال بودند. همچنین 60 درصد از بازدید کنندگان برای نخستین بار در سال 2022 از این مکان بازدید کردند.

مسئولان موزه لوور شمار بازدیدهای روزانه از این مکان را کاهش می دهند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو