چرا به آنکارا سفر کنیم؟

منبع: ترنجی

4

1401/10/21

15:34


در بین تمامی کشورهای همسایه که مقاصد اصلی سفرهای خارجی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهند، ترکیه مخاطبان بیشتری دارد. این امر دلایل بسیار زیادی دارد که می‌توان به فرهنگ مشترک، هم مرز بودن و نزدیکی، وجود زیر ساخت های گردشگری مناسب و هزینه پایین سفر به ترکیه اشاره کرد.

چرا به آنکارا سفر کنیم؟

در بین تمامی کشورهای همسایه که مقاصد اصلی سفرهای خارجی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهند، ترکیه مخاطبان بیشتری دارد. این امر دلایل بسیار زیادی دارد که می‌توان به فرهنگ مشترک، هم مرز بودن و نزدیکی، وجود زیر ساخت های گردشگری مناسب و هزینه پایین سفر به ترکیه اشاره کرد.

بر خلاف بسیاری که گمان می‌کنند استانبول پایتخت ترکیه است، آنکارا این جایگاه را دارد. بسیاری از گردشگران سالانه بلیط تهران آنکارا را خریداری کرده و به این شهر سفر می‌کنند. اما تا وقتی استانبول و دیگر شهرهای توریستی ترکیه هستند، چرا سفر به آنکارا؟ در این متن قصد داریم چند مورد از دلایلی که باعث می‌شود آنکارا به عنوان مقصد سفر به ترکیه انتخاب شود را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه است و به همین دلیل مرکز سیاسی، اداری و تجاری ترکیه نیز به شمار می‌آید. بسیاری از کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند، با اهدافی غیر از گردشگری این کار را انجام می‌دهند. از آنجایی که بسیاری از ادارات دولتی و ساختمان های مهم ترکیه در این شهر قرار دارند، بی دلیل نخواهد بود اگر بسیاری از سفرها به این شهر انجام شود.

وجود سفارتخانه های خارجی در آنکارا

سفارتخانه بسیاری از کشورهای خارجی در آنکارا قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود مسافران بسیاری مخصوصا ایرانیان، به این شهر سفر کنند تا بتوانند امور مربوط به مهاجرت، پذیرش تحصیلی و فرایندهای کاری خود را انجام دهند.

آنکارا شهری دانشجویی

تعدادی از بهترین دانشگاه های ترکیه در آنکارا قرار دارند و همین امر سبب می‌شود تا هر ساله تعداد زیادی دانشجو به این شهر سفر کنند. به دنبال این موضوع جمعیت جوان این شهر بسیار زیاد است و جوانان بسیار زیادی را در شهر مشاهده خواهید کرد. دانشگاه فنی خاورمیانه که به اعتقاد بسیاری، بهترین دانشگاه فنی کل ترکیه محسوب می‌شود نیز در آنکارا و در منطقه کانکایا قرار دارد.

جاذبه های گردشگری آنکارا

علاوه بر مواردی که تا به اینجا درباره آنکارا و ویژگی‌هایش ذکر کردیم، این شهر جاذبه های گردشگری بسیار زیادی هم دارد که بسیاری از مسافران به این علت و برای بازدید از آن‌ها به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

مقبره آتاتورک یا آنیت کابیر

شاید مهم ترین بنای معاصری که در این شهر قرار دارد، مقبره و آرامگاه آتاتورک با آنیت کابیر باشد. آنیت کابیر توسط دو معمار ترک طراحی شده است. این بنا امروزه گردشگران بسیار زیادی را برای بازدید و ادای احترام به اولین رئیس جمهوری ترکیه به سوی خود جذب می‌کند.

قلعه آنکارا

از یکی از جاذبه‌ های معاصر آنکارا صحبت کردیم، حال به سراغ یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری آنکارا برویم. قلعه آنکارا که شهرت فراوانی دارد، در قرن هفتم بعد از میلاد مسیح ساخته شده و در سلسله‌های بسیاری در طول تاریخ از آن استفاده کرده‌اند. از امپراطوری روم باستان تا امپراطوری عثمانی، همگی از این قلعه استفاده کرده‌اند تا جایی که امروزه دولت آن را به موزه تبدیل کرده و برای بازدید عموم قرار داده است. در سفر به شهر آنکارا پیشنهاد می‌کنیم برنامه خود را طوری هماهنگ کنید تا حتما فرصت بازدید از این قلعه در آن وجود داشته باشد.

حمام های رومی

ترکیه در قرن‌های گذشته تحت سلطه رومیان بوده و بسیاری از آثار امپراطوری آن دوران را می‌توان در شهرهای این کشور دید. یکی از این آثار حمام‌های رومی هستند. این حمام ها در قرن سوم میلادی به دستور امپراطور روم ساخته شده‌اند و بنای آن‌ها تا به امروز باقی مانده که از بقایای آن‌ها می‌توان فهمید که از سه بخش اصلی حمام داغ، حمام گرم و حمام سرد تشکیل شده بودند.

موزه فضای باز آلتینکوی

برای آن دسته از کسانی که دوست دارند با سبک زندگی مردم هر کشور در سال‌های دور آشنا شوند، بازدید از این موزه بسیار جذاب خواهد بود. در این موزه در هر قسمت خانه‌هایی با مشخصات دوران تاریخی مختلف در ترکیه ساخته شده و با ابزار و ادوات همان دوران تجهیز شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است. این موزه در فضای باز قرار دارد و برای بازدید از آن در روزهای بارانی باید این نکته را در نظر داشته باشید.

موزه تمدن‌ آناتولی

علاوه بر موزه آلتینکوی، این موزه نیز محل نگهداری اشیا مربوط به دوران نوسنگی تا دوران معاصر ترکیه است. بازدید از این موزه می‌تواند شما را با تاریخ منطقه آناتولی به خوبی آشنا کند. بد نیست بدانید موزه تمدن‌ آناتولی در سال 1997 به عنوان موزه سال انتخاب شده است.

جشنواره های آنکارا

در این شهر سالانه جشنواره‌های معتبری برگزار می‌شود که برای بازدید از آنکارا می‌توانید طوری سفرتان را برنامه ریزی کنید تا همزمان با برگزاری این جشنواره‌ها در این شهر حضور داشته باشید. یکی از این جشنواره‌ها، جشنواره بین المللی فیلم آنکاراست که شهرتی جهانی دارد و از سال 1988 شروع به کار کرد. جشنواره دیگر، جشنواره موسیقی آنکارا است که در ماه آوریل برگزار می‌شود و موسسات و آکادمی‌های موسیقی، نوازندگان، آهنگسازان و هنرمندانی از سرتاسر اروپا و جهان برای حضور در این جشنواره به آنکارا و ترکیه سفر می‌کنند.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما آنکارا در فلای تودی

با توضیحاتی که تا اینجا درباره آنکارا شرح دادیم، احتمالا شما هم به این فکر افتاده باشید که به آنکارا سفر کنید. برای این کار تنها کافی است به سایت فلای تودی رفته و در بخش پروازهای خارجی با ورود اطلاعات موردنیاز، بلیط هواپیمای آنکارا را در تاریخ موردنظر خود جست و جو کنید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام پروازهای آنکارا در تاریخ انتخابی شما با انواع ایرلاین ها به نمایش درمی‌آید. با استفاده از ابزارها و فیلترهای موجود در سایت به راحتی می‌توانید بهترین قیمت بلیط هواپیما آنکارا را خریداری کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل یا داشتن هر سوالی هم می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو