پنالتی‌های نجات‌بخش؛ استقلال انتقام لیگ را از تراکتور گرفت

منبع: ساعد نیوز

5

1401/10/23

00:30


ساعدنیوز: تیم فوتبال استقلال تهران با ۲ گل که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، از سد تراکتور گذشت تا به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی صعود کند.

پنالتی‌های نجات‌بخش؛ استقلال انتقام لیگ را از تراکتور گرفت

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، در ادامه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران تیم های استقلال و تراکتور از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. تلاش بازیکنان ۲ تیم برای باز کردن دروازه ها، تا پایان ۹۰ دقیقه بی نتیجه باقی ماند تا کار به ۲ وقت اضافه کشیده شود. اما در وقت های اضافه ابتدا در دقیقه ۹۳ رضا اسدی برای تراکتور و سپس کوین یامگا در دقایق ۱۱۰ و ۱۲۲ از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد تا آبی پوشان راهی دور بعد شوند. در نخستین دقیقه این بازی، محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور با اشتباه در شروع مجدد، مهاجمین استقلال را در موقعیت گل قرار داد اما خود او اشتباهش را جبران کرد و توپ را از ارسلان مطهری پس گرفت. در دقیقه ۲۲ گوین یامگا مهاجم استقلال با نفوذ از کنار محوطه جریمه، یک پاس درخشان رو به عقب به مطهری داد اما این بازیکن با بی دقتی توپ را به بالای دروازه زد.

۲ دقیقه بعد، رضا اسدی مهاجم تراکتور، در موقعیت مشکوک به آفساید، با دروازه بان استقلال تک به تک شد اما خروج به موقع حسینی موقعیت گلزنی را از تراکتور گرفت. در دومین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه نخست، مطهری این بار با نفوذ به محوطه جریمه حریف، یک پاس عالی برای پیمان بابایی فرستاد اما ضربه این بازیکن از دهانه دروازه به آسمان رفت. یک دقیقه بعد هم رافائل سیلوا با ضربه سر، دروازه تراکتور را تهدید کرد اما اخباری آن را دفع کرد تا استقلال با وجود چند موقعیت خطرناک، دست خالی به رختکن برود. در نیمه دوم و در دقایق ۶۹ و ۷۱ مهدی مهدی پور از استقلال و گوستاوو از تراکتور تلاش کردند با شوت از راه دور شانس خود برای گلزنی را امتحان کنند اما توپ آنها راهی برای ورود به دروازه پیدا نکرد.

صفا هادی بازیکن عراقی تراکتور در دقیقه ۷۷ با ضربه سری خطرناک دروازه حریف را تهدید کرد اما توپ او هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۹ شوت خطرناک مطهری به بازیکن حریف خورد. کادر فنی استقلال به ضربه پنالتی اعتقاد داشت اما داور خلاف آنها فکر می کرد.

سرانجام در دقیقه ۹۳ محمد آقاجانپور به محوطه جریمه نفوذ کرد و با پاس به رضا اسدی، این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار داد تا تراکتور به نخستین گل بازی برسد.

در دقیقه ۹۶ مطهری یک موقعیت فوق العاده دیگر به دست آورد اما از فاصله بسیار نزدیک به دروازه، توپ را با ضربه سر به تیرک کوبید تا بازهم در گلزنی ناکام بماند.

کوین یامگا در دقیقه ۱۱۰ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید. داور درحالی تکل هادی محمدی روی مهدی قایدی را پنالتی تشخیص داد که به نظر می رسید این خطا خارج از محوطه جریمه رخ داده بود.

چند دقیقه بعد دوباره قایدی در محوطه جریمه تراکتور سرنگون شد و کوپال ناظمی دوباره یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. یامگا دوباره پشت توپ قرار گرفت اما کمک داور بازی، با اعلام اینکه محمدرضا اخباری پیش از زدن ضربه از خط جلو آمده رای به تکرار پنالتی داد. بازیکنان تراکتور به شدن به تصمیم او اعتراض کردند و حتی هادی محمدی هم با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد. یامگا پنالتی دوم را گل کرد اما این بار هم داور رای به تکرار پنالتی داد. سرانجام یامگا پنالتی سوم را به گل تبدیل کرد و این غائله به پایان رسید.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در این بازی تیمش را با ترکیب سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی(دقیقه ۹۰ محمد محبی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی پور (دقیقه ۱۰۵ محمدحسین زواری)، پیمان بابایی(دقیقه ۷۴ مهدی قائدی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (دقیقه ۱۰۵ آرمان رمضانی) روانه میدان کرد.

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، محمد آقاجان پور، پوریا آریاکیا (دقیقه ۸۳ ابوالفضل رزاق پور)، صفا هادی (دقیقه ۱۰۱ کاوه رضایی)، گوستاوو (دقیقه ۱۰۱ مهدی کیانی)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (دقیقه ۱۰۱ سیدمحمد حسینی)، محمدرضا عباسی (۸۳ مهدی هاشم نژاد) و رضا اسدی هم ۱۱ بازیکنی بودند که پاکو خمس سرمربی تراکتور برای این بازی درنظر گرفته بود.

قضاوت این بازی برعهده کوپال ناظمی قرار داشت. او در این مسابقه به صفا هادی و کاوه رضایی از تراکتور و مهدی مهدی پور، سعید مهری و صالح حردانی بازیکنان و روی ماتا مربی استقلال کارت زرد نشان داد. هادی محمدی هم از تراکتور کارت قرمز گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو