انشا در مورد ذهن خلاق ❤️ با مقدمه و بدنه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

4

1401/11/14

09:04


انشا در مورد ذهن خلاق: احتیاج انسان را خلاق می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا همراه ما باشید.

انشا پیشنهادی : انشا در مورد ضرب المثل وقت طلاست

انشا در مورد ذهن خلاق

انشا در مورد ذهن خلاق

مقدمه: خداوند به همه انسانها استعداد، توانایی، دست و پا و چشم عطا کرده تا از آن به خوبی و در راه درست استفاده کنند. پس خود انسان باید راه استفاده را پیدا نماید.

بدنه: انسان وقتی در شرایط سخت و بحرانی قرار می گیرد و نیاز به و وسیله و یا چیزی داشته باشد ممکن است دست به کاری بزند و خودش نیازش را بر طرف کند. ساخت تمامی ابزارهایی که در دست انسان هاست از این نمونه ها بوده و انسانهای مخترع و توانمند از ذهن خلاق خود استفاده درست کرده اند.

ذهن انسان از طبیعت الهام گرفته و در ساخت نیازهای خود از طبیعت بهره برداری کرده است. ساخت هواپیما از ملخ، انواع لوازم صنعتی و ضروری که در زندگی امروزی کاربرد دارند همه  از فکری خلاق سرچشمه گرفته که به مشاهده دقیق به روی پدیده های خداوند نگاه کرده و پس از گرفتن ایده به کار و تلاش مداوم پرداخته است.

ذهن خلاق نه منتظر کسی می ماند و نه از کسی و سخنی ناامید می شود. هر سخنی برایش نکته دارد و همواره در پی کشف و یافتن گمشده خود است. ذهن خلاق دیگران را مقصر نمی کند و همواره در پی یافتن مطالب جدید است. هر مشکلی که پیش می آید را فرصت دانسته و برای دستیابی به اهداف خودش هر کاری را انجام داده و موانع را از پیش روی برمی دارد.

ذهن خلاق از هر نگاهی درسی می گیرد و از هر حرکتی مهره جدید و جای جدید می سازد. امروزه همه مردم برای رفع مشکلات و آموختن به سراغ اینترنت می روند ولی افکار مثبت و خلاق خودشان راهی پیدا می کنند و به دانسته های دیگران روی نمی آورند.

نتیجه گیری: خلاقیت ذهن ممکن است از کودکی آغاز گردد، هیچ وقت از سوالات و پرسش های کودکان تعجب نکنید و تا جایی که می توانید پاسخ درست و منطقی بدهید و از دادن جواب های نامشخص و دور کننده خود داری کنید.

انشا درباره ذهن خلاق

مقدمه: خداوند راه های کشف و تجربه را برای انسان در طبیعت قرار داده تا تلاش کند و پس از دست یافتن به جواب خودش به عظمت این خالق بی بدیل پی ببرد و روی به خودشناسی و خدا شناسی آورد.

بدنه: خلاقیت اکتسابی نیست و ذاتی است اما وقتی در محیط و شرایط خوب و مناسب قرار گیرد ممکن است رشد کرده و به درجه های خوب و اعلایی برسد تا جایی که می تواند با یک ذره جهان را به هم بریزد و بر عکس جهان را آباد کند.

خلاقیت مثبت موجب پیشرفت بشریت شده و در مقابل اگر به سمت منفی راه کج کند نسل بشریت را باد می دهد و شاید هم جهانی را به سوی تباهی بکشاند. خلق ژن های جدید و دستکاری موجودات ممکن است ضررهای زیادی بر پیکر انسانیت وارد نماید پس بهتر است در هر خلق و ابتکاری مصالح جهان و انسانیت در نظر گرفته شود و همواره موجب رشد و تعالی و تکامل انسان گردد.

ذهن خلاق یک دینای بزرگی است که ممکن است هر لحظه اتفاق جدیدی در آن رخ دهد و مردم جهان را با چالش جدید و حوادث عجیب رو به رو سازد چرا که خلاقیت ممکن هر لحظه به رویدادی جدید دست یابد و این ماجرا کل جهان را درگیر کند.

احتیاج و مضیقه منجر به کشف و خلاقیت می گردد و چه بسیار انسان هایی که بر اثر نیاز دست به کارهایی زدند که جهان از خلقشان متحیر ماند. احتیاج پدر اختراع است. پس اگر ذهنتان درگیر موضوعی می گردد مردد نشوید و راه درست را انتخاب کنید و از کسانی که می شناسید مشورت بگیرید و برای هدفتان تلاش کنید.

ذره دره ممکن است ذهن پیش رود ولی به راهی خوب و درست خواهد رسید اگر که بازیچه دست خود خواهی نگردد و در هر موضوعی خدا را در نظر بگیرد و بداند که در هر کاری نتیجه به خود فرد باز می گردد. خلاقیت را نادیده نگیرید و هر جرقه را خوب و دقیق پی گیری کنید شاید خدا این جرقه را ایجاد کرده تا انسان به راه درست در آید.

خلاقیت مانند یک جرقه قبل از بارش باران است که اگر به خوبی هدایت گردد جهان را سرسبز و شاداب می کند. چه خلاقیت هایی که منجر به کشف های دارویی شد و یا چه بسیار خلاقیت هایی که دست انسان را گرفت.

نتیجه گیری: ذهن انسان خلاق در برخورد با وقایع و حوادث به دنبال راه حل های جدید گشته و برای دست یابی به هدف خود یک لحظه از پای نمی نشیند. پس یک بال خلاقیت تلاش است و بال دیگرش تلاش و تلاش و تلاش.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد ظروف آشپزخانه
و
انشا در مورد روستا و زیبایی هایش
و
انشا در مورد ذره بین

☑️ به پایان انشا درباره ذهن خلاق رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو