انشا در مورد شخصیت با مقدمه و بدنه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

4

1402/8/14

23:36


انشا در مورد شخصیت: شخصیت هر انسان ذاتی است و چنانچه تحت تاثیر محیط و شرایط قرار گیرد گاهی رنگ عوض می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا در مورد شخصیت

انشا در مورد شخصیت

مقدمه: هر بار که کسی در سخن گفتن از کلمات درست و سخت استفاده می کرد، می گفتند با شخصیت است و دارای کمال، اما بهتر است بدانیم شخصیت دارای جنبه های مختلفی است که در هر فرد به گونه ای جلوه گر می شود.

بدنه: می گویند فردی که وارد جمعی می شود، چنانچه لب به سخن نگشوده باشد، لباس، پوشش، شیوه راه رفتن و نشستنش نشان دهنده شخصیت اوست، ولی اگر لب به سخن گشاید همه چیز تغییر کرده و سخنش او را بر ملا خواهد کرد. شخصیت مجموعه ای از افکار، احساسات، باورها، دیدگاه های هر فرد است که جلوه گر می گردد.

اگر بخواهیم شخصیت فردی را مورد مطالعه قرار دهیم باید در دو محور فعالیت بیشتری داشته باشیم. حوزه تفاوت های فردی، علایق، سلیقه و بخش دوم میزان تعامل با مردم و معاشرت اجتماعی است  و مهم تر اینکه این دو حوزه چگونه در کنار هم جمع می گردند و شالوده شخصیت فرد را تشکیل می دهند.

فرد اگر در موقعیت های مختلفی مانند همسالان، اجتماع، محیط، دوستان قرار گیرد ممکن است شخصیت اصلی او رنگ باخته و تغییر اساسی در افکارش رخ دهد. اما در مورد بعضی از ویژگی های ثابت انسان ها ما نمی توانیم اظهار نظر کرده و یا شخصیت فرد را زیر سوال ببریم.

رنگ پوست، چشم، هیکل، قیافه و حتی شیوه راه رفتن افراد اموری ارثی و ژنتیکی است که ربطی به شخصیت نداشته و هر فرد در داشتن آنها نقشی نداشته و نباید در مورد هیچ کدام مورد سوال و جواب قرار گیرد. ما نمی توانیم در مورد باورها، نگرش، امیال، آرزوها و احساسات مردم تصمیم گیری کرده و یا حتی اظهار نظر کنیم، ولی اگر در یک جامعه فردی حق دیگران را نادیده گرفت، به جامعه آسیب رساند و یا دیگران را مورد آزار و شکنجه قرار داد می توانیم به مقابله برخیزیم.

نتیجه گیری : شخصیت انسان ها را قضاوت نکنیم و انتظار نداشته باشیم که همه انسانها دقیقا مثل هم رفتار کنند، ما فقط می توانیم شخصیت خودمان را رشد دهیم.

انشا درباره شخصیت

مقدمه: شخصیت هر انسان را خانواده، محیط و باورها و احساسات درونی اش شکل می دهد که اغلب در سنین کودکی شکل می گیرد.

بدنه: پدر و مادر، محیط، اطرافیان و گروه هم سالان نقش مهمی در شکل گیری آن دارند. اگر شالوده تربیت کودک بر اساس اصول درست و بر مبنای شناخت باشد، حتما تربیتی درست، اصولی و بر مبانی صحیح شکل می گیرد. در جامعه افراد زیادی را می بینم که دچار بزه کاری، ناهنجاری، کج خلقی و رفتارهای نادرست می گردند که ناشی از نداشتن یک الگوی صحیح می باشد.

اگر پدر و مادر خودشان رفتار، عملکرد، گفتار و رفتار صحیح داشته باشند همواره کودک هم با نگریستن به پدر و مادر الگو برداری کرده و راه صحیح زندگی را پیدا می کند. شخصیت هر انسانی متعلق به خودش بوده و تا زمانی که رفتار، اعمال و کردارش مزاحمتی برای جامعه به همراه نداشته باشد، ما حق نداریم اظهار نظر کنیم اما اگر جنبه هایی از شخصیت و کردارش برای جامعه مضر باشد باید برای بهتر شدن آن کاری کنیم.

باورها، گرایش، تمایلات، خلق و خوی و رفتار انسان است که شخصیت را شکل می دهد. ما انسانها حق نداریم در مورد پوشش، رفتار، رنگ پوست، چشم، شکل و قیافه، قد، پدر و مادر، شغل، ازدواج، تحصیلات و در یک کلام در خصوص تمامی جنبه های شخصیت دیگران اظهار نظر کرده و یا قضاوت کنیم، ما در جایگاه سنجش دیگران نیستیم و هر فرد باید بتواند خودش را کنترل کند تا هیچ وقت در مورد مردم قضاوت نکند.

شخصیت هر فرد وقتی در شرایط مختلف قرار می گیرد ممکن است دچار تزلزل و یا بحران قرار گیرد، افرادی که دارای باورهای عمیق باشند و زندگی و آینده شأن مهم باشد، دست به کارهای غیر معقول نمی زنند. قوی و محکم هستند و توانایی نه گفتن را در خود تقویت کرده اند.

تحت تاثیر وسوسه های گروه هم سالان و یا موقعیت های خطر قرار نمی گیرند. این افراد هیچ وقت دچار یاس و ناامیدی نمی شوند و در هر حال با تلاش و کمک از خداوند مشکلات را پشت سر می گذارند و می دانند که خدای مهربان همواره در کنار بندگان بوده و او بهترین محافظ است.

نتیجه گیری: شخصیت انسانها هر گونه که باشد ما حق اظهار نظر نداریم، فقط باید بدانیم که باید برای فرزندان و اطرافیان خودمان نمونه های خوب و کامل اخلاق و رفتار باشیم.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد سایه
و
انشا در مورد ژیمناستیک
و
انشا در مورد زنگ انشای طنز

☑️ به پایان انشا درباره شخصیت رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو