چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ + نکات کلیدی

منبع: پلازا

3

1401/11/15

18:32


چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ + نکات کلیدی

آیا به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید؟ اگرچه بیت کوین(Bitcoin) احتمالاً شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال است، اما امروزه هزاران ارز دیجیتال وجود دارد. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از خرید مستقیم در بهترین صرافی ارز دیجیتال تا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های رمزنگاری(ETF) و شرکت‌ها. برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال، می‌توانید با استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال سرمایه گذاری خود را انجام دهید و آن را در بهترین کیف پول ارز دیجیتال خود ذخیره کنید.

در حالی که نظرات متفاوتی در مورد چشم‌انداز آینده بیت‌کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد، دارایی‌های ارز دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و تقاضای گسترده‌ای از سوی سرمایه‌گذاران در سراسر جهان به دست آورده‌اند.

با افزایش مداوم تقاضا و کاربرد بخش‌های مختلف در دنیای ارزهای دیجیتال مانند قراردادهای هوشمند، برنامه‌های مالی غیرمتمرکز و NFT، ارز دیجیتال دیگر در حاشیه امور مالی قرار ندارد. از آنجایی که کسب‌وکارهای بیشتری ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین را که عملکرد آن را تسهیل می‌کند می‌پذیرند، ممکن است ناگزیر مجبور شوید پویایی دنیای کریپتو را یاد گرفته و حتی سرمایه‌گذاری در آن را در نظر بگیرید.

اصول سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، هزاران ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که ارزش‌های بنیادی متفاوتی دارند. سرمایه‌گذاران باید بدانند که یک ارز دیجیتال می‌تواند یک روز روند صعودی و روز دیگر روند نزولی داشته باشد. به همین دلیل یک استراتژی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و آگاهی از نحوه مدیریت ریسک بسیار مهم است.

سرمایه‌گذاران مبتدی رمزارز ممکن است بخواهند عناصری مانند کارمزد تراکنش، انواع ارزهای دیجیتال موجود در یک پلتفرم، منابع آموزشی موجود و سایر ویژگی‌هایی را که ممکن است با علایق و اهداف آنها همسو باشد، در نظر بگیرند.

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار مهم است بهترین صرافی ارز دیجیتال و  همچنین بهترین کیف پول ارز دیجیتال را به خوبی بشناسید. صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد. Coinbase، eToro و Gemini در میان دیگران، پلتفرم‌های آسان، در دسترس و امن را برای مالکیت و انجام معاملات با ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند.

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی

اگر می‌خواهید به طور مستقیم سرمایه گذاری خود را روی ارزهای دیجیتال انجام دهید، می‌توانید از صرافی ارزهای دیجیتال استفاده کنید و در این راستا انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد. در نتیجه اول باید انتخاب کنید که از کدام صرافی ارز دیجیتال می‌خواهید استفاده کنید. بهترین انتخاب شما یک صرافی معتبر و شناخته شده با تنوع زیادی از رمزارزها است.

پس از آن باید یک حساب کاربری در صرافی مورد نظر ایجاد کنید. برای تکمیل مراحل ثبت نام باید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و هویت خود را تأیید کنید.

سپس لازم است حساب خود را با پول فیات تامین کنید. قبل از اینکه بتوانید هر ارز دیجیتالی را بخرید، باید حساب صرافی خود را با ارز دیگری مانند دلار آمریکا تامین کنید. در مرحله بعد برای نوع ارز دیجیتالی که می‌خواهید خریداری کنید تصمیم بگیرید. برای تصمیم گیری در مورد گزینه‌های خود تحقیق کنید.

پس از آن برای ارز دیجیتال انتخابی خود سفارش خرید بدهید. برای ارسال و تکمیل سفارش خرید یک یا چند ارز دیجیتال، مراحل مورد نیاز صرافی را دنبال کنید. در نهایت ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول دیجیتال که می‌تواند بهترین کیف پول ارز دیجیتال انتخابی شما باشد ذخیره کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال یک تکنولوژی نرم افزاری یا سخت افزاری است که کاربران را قادر می‌سازد تا ارزهای دیجیتال را ذخیره کنند.

هنگام خرید ارز دیجیتال، هیچ ارز ملموس و هیچ پول کاغذی برای قرار دادن در یک کیف پول فیزیکی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت. ارز دیجیتال بر بستر شبکه بلاک چین(Blockchain) فعالیت می‌کند و هیچ مدل فیزیکی از آن وجود ندارد که کاربر آن را لمس کند. با این حال، برای اینکه کاربر میزان دارایی ارزهای دیجیتال خود را، دقیقاً مانند حساب بانکی باید اطلاعاتی در مورد این نوع ارز داشته باشد.

کیف پول ارز دیجیتال راهی را برای کاربران فراهم می‌کند تا موجودی حساب خود را بررسی و مشاهده کنند. بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیف پولی است که کاربران را قادر می‌سازد تا در رویکردی شبیه به نحوه انجام تراکنش‌های یک حساب بانکی سنتی، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنند. برای بسیاری از کاربران، کیف پول ارز دیجیتال مکانیزم اصلی برای مدیریت موجودی ارزهای دیجیتال است.

کیف پول‌ های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

با یک کیف پول فیزیکی، افراد می‌توانند ارز فیات یا کارت‌های بانکی و اعتباری را نگه دارند که امکان دسترسی به وجوه را فراهم می‌کند. یک کیف پول ارز دیجیتال در واقع دارای اعتبارنامه‌های ممتاز مورد نیاز به شکل کلیدهای خصوصی برای دسترسی به بلاک چین برای یک ارز دیجیتال معین است.

با یک بانک سنتی، کاربران حساب‌های بانکی را با شماره حساب دریافت می‌کنند. با یک کیف پول ارز دیجیتال، کلید عمومی همان مفهوم اولیه شماره حساب بانکی را ارائه می‌دهد. داشتن یک شماره حساب بانکی یا یک کلید عمومی برای انجام یک مجموعه کامل از تراکنش‌ها با یک حساب کافی نیست.

بلاک چین با یک زیرساخت به خصوص برای ارز دیجیتال کار می‌کند، که در آن یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی وجود دارد که قرار است تنها توسط کاربرانی که دارایی یا ارز دیجیتال را در اختیار دارند، شناخته شوند. برای دسترسی و انتقال ارز دیجیتال به هر دو کلید عمومی و خصوصی نیاز است. همانطور که از یک شماره شناسایی شخصی خصوصی برای دسترسی به حساب بانکی با کارت بانکی استفاده می‌شود، برای دسترسی به دارایی در بلاک چین نیز به یک کلید خصوصی نیاز خواهد بود.

کیف پول‌های ارز دیجیتال، کلیدهای خصوصی و اطلاعات کاربران را در جایی که کلیدهای عمومی در بلاک چین قرار دارند، نگه می‌دارند. با ترکیبی از هر دو کلید عمومی و خصوصی، یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند عملیاتی ایمن را برای اعتبارسنجی موجودی و ارسال یا دریافت تراکنش‌های ارز دیجیتال فعال کند.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

از نظر عملکردی دو نوع اصلی کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد: کیف پول آنلاین(Hot Wallet) و کیف پول آفلاین(Cold Wallet). کیف پول‌های آنلاین معمولا همیشه به اینترنت متصل هستند، در حالی که کیف پول‌های آفلاین معمولاً فقط در صورت نیاز به اینترنت متصل می‌شوند.

انواع کیف پول‌های آنلاین و آفلاین به شرح زیر هستند:

  • کیف پول‌های تحت وب: شاید رایج‌ترین و پرکاربردترین شکل کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول‌های تحت وب باشند. با یک کیف پول تحت وب و آنلاین، یک سرویس آنلاین مانند صرافی ارز دیجیتال، کلیدهای عمومی و خصوصی کاربر را نگه می‌دارد. کاربران با ورود به سرویس آنلاین به کیف پول دسترسی پیدا می‌کنند.
  • کیف پول‌های دسکتاپ: با یک کیف پول دسکتاپ، کلیدهای خصوصی و عمومی در یک برنامه کاربردی در سیستم دسکتاپ کاربر ذخیره می‌شوند.
  • کیف پول موبایل: در این کیف پول‌ها یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند برای ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی کاربر برای دسترسی و استفاده از ارز دیجیتال استفاده شود.

نحوه انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال و بهترین صرافی ارز دیجیتال

اغلب، اولین انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال و بهترین صرافی ارز دیجیتال برای کاربران جدید می‌تواند کمی گیج کننده و سخت باشد. نکات زیر را برای انتخاب بهترین کیف پول و صرافی ارز دیجیتال باید در نظر بگیرید:

کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری

برای افرادی که نگران احتمال هک شدن یک سرویس آنلاین، دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه هستند، کیف پول سخت افزاری انتخاب معقولی است. چالش کیف پول سخت افزاری این است که همیشه در دسترس نیست یا به راحتی با خدمات آنلاین قابل دسترسی نخواهد بود و استفاده از آن را کمی دشوارتر می‌کند.

امنیت

برای کیف پول‌های آنلاین و صرافی‌ها، امنیت در اولویت قرار دارد. کاربر باید کیف پول یا صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب کند که دارای قابلیت‌های احراز هویت قوی، از جمله احراز هویت چند عاملی باشد.

یکپارچه سازی و دسترسی

فراتر از پشتیبانی خاص از ارزهای دیجیتال، کاربران همچنین باید بررسی کنند که آیا کیف پول یا صرافی مورد نظر مورد نظر یکپارچه سازی و پشتیبانی آسان برای فناوری انتخابی را فراهم می‌کند یا خیر.

چگونه در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

سخن پایانی

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روشی جدید و هیجان انگیز برای کسب درآمد است. اما کارشناسان می‌گویند اولین و مهمترین گام این است که در مورد این ارزهای دیجیتال نوظهور و فناوری‌هایی که استفاده می‌کنند آموزش ببینید تا بتوانید خطرات و مزایای آن را درک کنید. برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اولین قدم‌ها انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال و انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. پس از آن می‌توانید کسب درآمد از این دنیای بی انتها را شروع کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو