طرز تهیه پنکیک کشمشی

طرز تهیه پنکیک کشمشی , دستور پخت پنکیک کشمشی

پنکیک کشمشی یک عصرانه و میان وعده خوشمزه و مقوی است که بافت نرم و لطیفی دارد و خیلی راحت و با مواد در دسترس آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک کشمشی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آردتقریبا ۲ و نیم لیوان
شیریک لیوان
شکر۱۰ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایعنصف استکان
زعفرانبه مقدار لازم
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق چایخوری
کشمشیک استکان

طرز تهیه پنکیک کشمشی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک کشمشی ابتدا تخم‌مرغ‌ها را به همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا روی آن‌ها حباب تشکیل شده و رنگ تخم‌مرغ‌‌ها روشن شود، حجم مخلوط تقریبا دو برابر می‌شود.

نکته: تخم‌مرغ‌ها را نیم ساعت قبل به دمای محیط برسانید.

مرحله دوم

بعد شکر را اضافه کنید و دوباره به مدت ۴ دقیقه با همزن برقی بزنید تا رنگ مخلوط کرمی شود و بافت آن یکدست و خامه‌ای شکل شود حالا وانیل را هم بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم

مقداری زعفران را در کمی آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد بعد به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و بوی آن کاملا به خورد مواد رود و مخلوط زرد خوشرنگ شود.

مرحله چهارم

حالا شیر را که از قبل به دمای محیط رسانده‌اید و نیم ساعت بیرون از یخچال قرار داده اید به ترکیب اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب با همه مواد مخلوط شود.

نکته: اگر شیر در دسترس نبود می‌توانید از آب استفاده کنید.

مرحله پنجم

بعد روغن مایع را هم اضافه کنید و دوباره کمی هم‌ بزنید، بعد از اضافه کردن شیر و روغن نیازی نیست خیلی هم بزنید، فقط به اندازه‌ای که مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

حالا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود بعد بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و دوباره الک کنید تا با هم ترکیب شوند، هرچه بیشتر آرد را الک کنید بافت شیرینی بهتر می‌شود.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن دستی در یک جهت هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و آرد گلوله نشود.

مرحله هشتم

بعد از این‌که بافت مواد کاملا صاف و یکدست شد، کشمش‌ها را ابتدا تمیز کنید و به مقدار دلخواه و با توجه به سلیقه و ذائقه خودتان به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید.

نکته: بهتر است کشمش‌ها را ابتدا با آرد مخلوط و بعد الک کنید و سپس به مایع پنکیک اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا در یک تابه نسوز مقداری روغن بریزید و کامل چرب کنید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد با یک ملاقه کوچک از مایع در داخل تابه بریزید.

نکته: برای سرعت کار از یک تابه بزرگ استفاده کنید و چند پنکیک را با فاصله کنار هم درست کنید.

مرحله دهم

کمی صبر کنید بعد با قاشق لبه پنکیک را برگردانید اگر طلایی شده بود، آن‌ را کامل برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد و طلایی رنگ شود. بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله یازدهم

در آخر پنکیک‌های کشمشی را در یک ظرف مناسب بچنید و روی آن را عسل و یا شکلات صبحانه بریزید و با خرده‌های گردو تزئین کنید و همراه با چای سرو کنید.