طرز تهیه پنکیک رولی

طرز تهیه پنکیک رولی , دستور پخت پنکیک رولی

پنکیک یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. پنکیک معمولی، به صورت دایره های مسطح تهیه می شود و از مواد دلخواه بین و روی آن اضافه می شود. اما در دستور زیر، پنکیک ها به صورت رول دو رنگ با استفاده از پودر کاکائو تهیه می شود. این پنکیک ها را می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. همچنین می توان با تزیین و فیلینگ خامه به عنوان دسر بعد از غذا در مهمانی ها تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک رولی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک رولی
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایعنصف فنجان
آرد۴ پیمانه
پکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
وانیلمقداری
آب۱ پیمانه
شکر۴ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری
عسل رقیق شدهبه مقدار لازم
پودر نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک رولی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه صبحانه به صورت رولی در ابتدای کار یک کاسه مناسب بر می داریم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با هم درون کاسه می ریزیم. سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. یک پیمانه آب را هم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و خوب ورز می دهیم. پس از آن به یک قسمت از خمیر پودر کاکائو اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سطح کار را آرد پاشی می کنیم. سپس خمیر ها را جدا گانه با وردنه باز و نازک می کنیم. سپس روی هم قرار می دهیم و رول می کنیم. با استفاده از چاقو اره ای آن را برش می دهیم.یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

سپس رول ها را درون تابه سرخ می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا رول ها مغز پخت شود. وقتی رول ها به طور کامل پخته و سرخ شد، روی آن را با عسل رقیق شده می مالیم. سپس به دلخواه روی آن را با پودر نارگیل تزیین می کنیم.