قیمت و ارزش مبلمان

منبع: فوت و فن

5

1402/1/22

13:29


قیمت و ارزش مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که سبب می شود مبل ارزان تر و یا گران تر شود.

قیمت و ارزش مبلمان

قیمت و ارزش مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که سبب می شود مبل ارزان تر و یا گران تر شود. این فاکتور های مهم از متریال گرفته تا رنگ ، پارچه ، منبت کاری و… می تواند قیمت مبلمان را تغییر دهد. لذا لازم است قبل از خرید اطلاعاتی در مورد این فاکتور ها داشته باشید این امر باعث می شود که انتخاب بهتری انجام دهید.

برای خرید مبل هنگامی که بحث هزینه مطرح می شود باید مطابق با هزینه ای که مد نظرتان است پیش بروید مثلا مبل های راحتی قیمت مناسب تری نسب به مبل های کلاسیک و سلطنتی دارند. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

عوامل مهم در تعیین قیمت مبل

عوامل متعددی در تعیین قیمت مبل تاثیر گذار است که قبل از خرید باید اطلاعاتی در مورد آن ها داشته باشید تا متناسب با هزینه خود انتخاب مناسبی داشته باشید. همان طور که می دانید مبلمان به طور کلی به سه سبک سلطنتی ، کلاسیک و راحتی تقسیم می شود. مبل های راحتی به دلیل اینکه از پارچه بیشتری تشکیل می شوند مسلما قیمت مناسب تری نسب به مبلمان کلاسیک و سلطنتی دارند. مبل های کلاسیک دارای منبت کاری کمتری نسبت به مبل های سلطنتی دارند و چوب کمتری نیز در ساخت آن نسبت به سبک سلطنتی استفاده می شود به همین دلایل قیمت آن کمتر از مبلمان استیل می باشد. اما مبلمان سلطنتی و یا همان استیل چوب بیشتری در ساختش بکار گرفته

می شود و دارای منبت کاری بیشتری نیز می باشد. منبت کاری اجرا شده روی مبل های سلطنتی با دستگاه و دست انجام می شود که قیمت و ارزش مبل های سلطنتی کار دست بیشتر از دستگاهی نیز می باشد.

تاثیر رنگ و پارچه در تعیین قیمت مبل

انتخاب رنگ و طرح پارچه از گزینه های سختی می باشد که باید متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شود.

از جمله مواردی که بروی قیمت مبلمان تاثیر گذار است ورق طلا و یا ورق نقره می باشد. ورق طلا مرحله بسیار زمان بر و حساسی است که جدا از رنگ پاشی بروی مبلمان زده می شود. معمولا پارچه های ایرانی و چینی بروی مبلمان زده می شود اما پارچه ترک به دلیل اختلاف قیمت زیادی که دارد سبب تغییر قیمت مبلمان می شود. کسانی که علاقه به پارچه های ترک و خارجی دارند باید هزینه بیشتری برای خرید مبل پرداخت کنند. همان طور که مشخص شد ورق طلا و پارچه های ترک از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت مبلمان تاثیر گذار هستند.

تاثیر مدل و طرح مبل در تعیین قیمت

همان طور که گفته شد مبل ها به سه سبک سلطنتی ، کلاسیک و راحتی تقسیم می شوند که قیمت های آن ها با توجه به طرح و متریالش متغییر می باشد. مبل های راحتی به دلیل اینکه از پارچه بیشتری تشکیل می شوند و زمان ساخت کمتری نسبت به مبل های دیگر در بر می گیرد قیمت مناسب و معقولی دارد. اما مبل های کلاسیک و سلطنتی طراحی پیچیده تری دارند و به چوب بیشتری برای ساخت نیاز می باشد. چوب های که برای ساخت مبل های کلاسیک و سلطنتی استفاده می شود بسیار پر هزینه هستند. ساخت مبل های سلطنتی پر هزینه هستند و به همین دلایل گران قیمت می باشند. معمولا هر چه طرح و مدل مبلمان کلاسیک و سلطنتی پرکار تر و پر منبت تر باشد چوب بیشتری می خواهد و همین دلایل سبب هزینه بیشتر آن ها خواهد شد. جدا از بحث قیمتی به یاد داشته باشید که مدلی را انتخاب نماید که متناسب با سبک دکوراسیون منزلتان باشد و هارمونی مطلوبی را ایجاد نماید.

چکیده مطالب

همان طور که در متن های بالا گفته شد عوامل مختلفی در قیمت مبلمان تاثیر گذار هستند. این مواد اولیه و متریال مصرفی که در ساخت مبل بکار می رود متناسب با هر نوع سبک متغییر است از همین رو هر مدلی که پرکار تر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت. برای خرید مبل حتما به این فاکتور های مهم توجه داشته باشید. اگر قبل از خرید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید بهتر و راحت تر می توانید برای خریدتان تصمیم گیری کنید. به شما عزیزان برای خرید مبل با کیفیت و کم هزینه پیشنهاد می دهیم از بازار مبل ملایر دیدن نماید. این شهر در راستای تولید مبلمان با کمترین قیمت ، طرح و مدل های متنوعی را تولید می کند. قبل از خرید به این فاکتور های مهم رجوع کنید و با مشاوره گرفتن از کارشناسان فروش بهترین مبل را خریداری نماید. امیدواریم مطالب ارائه شده در راستای قیمت مبلمان برای شما عزیزان مفید بوده باشد و بهترین انتخاب را برای دکوراسیون خود رقم بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو