طرز تهیه املت پیتزایی سریع و ساده برای صبحانه

منبع: آکا

4

1402/1/22

13:32


املت پیتزایی نوعی املت خوشمزه و مقوی است که از ترکیب نان تست با گوجه فرنگی، تخم مرغ، پنیر پیتزا و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. طرز تهیه املت پیتزایی سریع و ساده ب

طرز تهیه املت پیتزایی

آکاایران: املت یکی از غذاهایی است که خوردنش در تمام وعده ها لذت بخش است و طرفداران زیادی دارد اما خوردن املت در وعده ی صبحانهبه عنوان یک غذای کامل و خوشمزه همیشه طرفداران زیادی داشته است. املتی که در این پست قرار است به نحوه ی درست کردنش بپردازیم در واقع یکجور پیتزا است که شبیه املت است و شما خیلی راحت میتوانید انرا در ماهیتابه و روی شعله ی گاز درست کنید. ان وقت است که با یک تیر دو نشان زده اید هم املت و هم پیتزا. بهتر از این نمیشود مگرنه؟

طرز تهیه املت پیتزایی یک صبحانه مجلسی و خوشمزه طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی  طرز تهیه املت حرفه ای  طرز تهیه املت با پنیر پیتزا و سوسیس  طرز تهیه املت با پنیر پیتزا و کالباس  طرز تهیه املت مخصوص  آموزش درست کردن املت پیتزایی  طرز تهیه املت با چیپس

مواد لازم برای املت پیتزایی
گوجه فرنگی ۲۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون برای تنوری کردن گوجه ها
ریحان و پیازچه به مقدار لازم
نان تست ۳ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار کافی
پولبیبر دلخواه
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

طرز تهیه املت پیتزایی

مرحله اول

برای درست کردن املت پیتزایی در ابتدا گوجه ها را تمیز می شوییم و خشک می کنیم سپس به همراه سیر و نمک و فلفل و روغن زیتون در ظرف ریخته و داخل دمای ۲۰۰ درجه فر یا ماکروفر می گذاریم.

مرحله دوم

برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا گوجه ها تنوری شوند و بپزند سپس از فر خارج کرده و می گذاریم سرد شوند بعد از خنک شدن داخل میکسر به همراه ریحان و پیازچه می ریزیم.

مرحله سوم

گوجه ها را با غذاساز حسابی میکس می کنیم در این مرحله چند نان تست را روی هم قرار دهید و به شکل مکعب های کوچک برش دهید سپس تخم مرغ را به آن اضافه نمایید.

مرحله چهارم

نمک و فلفل سیاه را به همراه آویشن روی نان ها می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه نان ها به تخم مرغ و ادویه ها آغشته شوند سپس تابه را روی حرارت می گذاریم و روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

نان ها را در تابه می ریزیم و سطحش را صاف می کنیم سپس از سس گوجه ای که درست کرده بودیم روی آن می ریزیم و در انتها پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم.

مرحله ششم

اجازه دهید تا با حرارت متوسط تخم مرغ ها بپزد و پنیر آب شود باید زیر نان تست ها هم حسابی برشته و ترد شود در انتها هم روی املت پیتزایی پولبیبر می پاشیم و املت ما آماده است.

طرز تهیه املت پیتزایی یک صبحانه مجلسی و خوشمزه طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی  طرز تهیه املت حرفه ای  طرز تهیه املت با پنیر پیتزا و سوسیس  طرز تهیه املت با پنیر پیتزا و کالباس  طرز تهیه املت مخصوص  آموزش درست کردن املت پیتزایی  طرز تهیه املت با چیپس hlgj

 

مرحله هفتم

املت را داخل ظرف سرو بکشید و با زیتون و برگ ریحان تزیین کنید و خانواده را با یک صبحانه خاص و متفاوت غافلگیر نمایید و با خوردن این غذای خوشمزه یک صبح عالی را شروع کنید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو