قرص دیلی فرش چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد

قرص دیلی فرش چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد


منبع: مدیسه

8

1402/1/22

13:52


ما نمی‌توانیم تمام ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدنمان را با خوردن غذاهای مختلف تامین کنیم. بنابراین نیاز به مصرفی

قرص دیلی فرش چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد

ما نمی‌توانیم تمام ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدنمان را با خوردن غذاهای مختلف تامین کنیم. بنابراین نیاز به مصرفی برخی از قرص‌ها همچون قرص دیلی فرش داریم. این قرص یکی از بهترین قرص‌هایی بوده که به سلامتی بدن کمک کرده، سیستم ایمنی آن را تقویت، حافظه و یادگیری ما را بهبود داده و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را برای ما تامین می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید که با این قرص بیش‌تر آشنا شویم و کاربردها و عوارض آن را مرور کنیم.

قرص دیلی فرش چیست؟

قرص دیلی فرش

بدن ما به مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز داشته که عدم وجود آنان در بدن می‌تواند سبب بروز مشکلات و بیماری‌های مختلفی شود. قرص دیلی فرش یکی از مکمل‌های عالی برای تامین این مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده که به تولید انرژی در بدن و کاهش خستگی آن کمک می‌کند. وجود 23 نوع ویتامین و املاح معدنی در این قرص سبب شده که به یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها در بین افراد تبدیل شود.

این محصول در کشور ایران و توسط شرکت نوژن فارمد کاسپین ساخته شده و تحت لیسانس شرکت Vitsky انگلستان است. داخل هر بسته این محصول 50 عدد کپسول وجود دارد.

فواید قرص مولتی ویتامین دیلی فرش

بدن انسان‌ها به مواد معدنی مختلفی نیاز دارد. برخی از این مواد معدنی مورد نیاز بدن شامل کلسیم، کلرید، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و گوگرد است. قرص دیلی فرش به تامین این مواد در بدن انسان می‌پردازد. تامین ماده معدنی همچون کلسیم سبب می‌شود بدن ما برای انقباض عضلات و انتقال پیام‌های عصبی کلسیم مورد نیاز خود را از طریق این قرص به دست آورد.

همچنین یکی دیگر از فواید این قرص کمک به سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی آن است. ما با مصرف این قرص و تقویت سیستم ایمنی بدنمان می‌توانیم از ورود بیش‌تر میکروب‌ها به بدن جلوگیری کرده و در مواردی آسیب ناشی از این میکروب‌ها را به حداقل برسانیم.

برای افرادی که در طول روز انرژی خود را از دست می‌دهند، کپسول دیلی فرش می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این کپسول سطح انرژی بدن را افزایش داده و کارکرد سیستم قلبی را نیز بهبود می‌دهد. همچنین یکی از مهم‌ترین فواید این قرص که مورد توجه افرادی بسیاری قرار گرفته است، جلوگیری از ریزش مو و تسریع رشد ناخن‌هاست. ریزش مو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در سنین مختلف بوده و پیدا کردن مکملی که این ریزش را کاهش دهد، کاری دشوار است.

قرص دیلی فرش برای چیست؟

قرص دیلی فرش

اگر به دنبال مکملی موثر برای حفظ سلامتی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت حافظه و یادگیری، تامین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، تولید انرژی و کاهش خستگی خود هستید، این قرص برای شما انتخابی عالی خواهد بود. ویتامین‌ها و سایر مواد موجود در این قرص به سلامتی شما کمک بسیاری کرده و بدنتان را تقویت می‌کند.

مواد تشکیل دهنده قرص دیلی فرش

همان‌طور که گفته شد در این قرص 23 نوع ویتامین، مواد معدنی و جینسینگ کره‌ای وجود دارد. هر یک از این ویتامین‌ها و سایر مواد دارای خواص مختلفی هستند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ویتامین A

ویتامین A

ویتامین A که به نام رتینول نیز شناخته می‌شود، چندین ویژگی بسیار مهم دارد. این ویژگی‌ها شامل بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها، کمک به بینایی در نور کم، حفظ سلامت پوست و … می‌شود.

ویتامین D

ویتامین D

ویتامین D، جزو ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین‌های K, A, D, E) بوده و به بدن در جذب و حفظ کلسیم و فسفر مورد نیاز کمک می‌کند. این دو ماده برای ساخت استخوان‌ها بسیار مهم هستند. همچنین یکی از ویژگی‌های بسیار مهم ویتامین D آن است که رشد سلول‌های سرطانی را کاهش داده، به کنترل عفونت‌ها و کاهش التهاب کمک می‌کند.

مطالب مرتبط :  تقویت سیستم ایمنی با مواد غذایی سرشار از ویتامین د

 

ویتامین C

ویتامین  C

این ویتامین دیلی فرش، آنتی اکسیدانی بوده که به محافظت از سلول‌های ما در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد در بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها و سایر نقش دارند.

ویتامین K

ویتامین K

ویتامین K یکی دیگر از ویتامین‌های مهم محلول در چربی بوده که به ساخت پروتئین‌های مختلف برای لخته شدن خون و ساخت استخوان‌ها کمک می‌کند. به طور کلی ما این ویتامین را به خاطر خواص لخته کنندگی آن می‌شناسیم. در صورت نبود این ویتامین، خون لخته نخواهد شد.  همچنین مصرف این ویتامین به حفظ و تقویت استخوان‌ها در افراد مسن کمک می‌کند.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B

یکی دیگر از ویتامین‌های موجود در قرص دیلی فرش، ویتامین‌های گروه B هستند. این ویتامین‌ها شامل 8 ویتامین محلول در آب بوده که در بدن ذخیره نمی‌شوند و به همین سبب باید به طور منظم در رژیم غذایی ما وجود داشته باشند. ویتامین‌های گروه ب شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B7)، فولات یا اسید فولیک (B9) و سیانوکوبالامین (B12) است.

جینسینگ

جینسینگ یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این قرص بوده که ریشه گیاهان خاصی است. این ماده دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده و می‌تواند به تنظیم سطح قند خون بدن کمک کند. از سایر ویژگی‌های جینسینگ می‌توانیم به تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت عملکرد مغز، کاهش خستگی و بهبود اختلال نعوظ اشاره کنیم.

عوارض قرص دیلی فرش

مطالب کاربردی :  فواید ویتامین e برای مردها و زن‌ها چیست؟

 

تاکنون عوارض خاصی از مصرف این قرص گزارش نشده است. اما در مصرف قرص باید به چند نکته توجه کنید. به عنوان نکته اول باید به شما بگوییم که اگر دارای بیماری‌های کلیوی یا قلبی و عروقی هستید، قبل از مصرف سر خود این قرص با پزشک متخصص صحبت کنید. همچنین اگر در دوران بارداری یا شیردهی خود به سر می‌برید نیز باید با پزشک خود گفتگو کرده و تحت نظر او این قرص را مصرف کنید. در صورت حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده قرص دیلی فرش از مصرف آن خودداری کنید. این قرص با سایر قرص‌هایی که دارای آنتی اسیدها، لوودوپا، لووتیروکسین، سیپروفلوکساسین، و تتراسایکلین هستند، تداخل دارویی داشته و نباید همزمان مورد استفاده قرار گیرد.

طریقه مصرف و بهترین زمان مصرف

برای مصرف این قرص همانند سایر قرص‌ها قواعد مشخصی وجود داشته که باید مور توجه قرار گیرد. بهترین زمان صرف قرص همراه با غذا بوده و بزرگسالان باید روزی 1 عدد از این قرص را مصرف کنند. مصرف بیش‌ از حد مکمل‌های دارای آهن در کودکان زیر 6 سال سبب مسمومیت می‌شود. بنابراین برای مصرف آن، حتما باید با پزشک مخصوص مشورت شود.

 

منبع : indiamart

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو