چکار کنیم پنیر پیتزا کش‌دار شود؟

منبع: نمکستان

3

1402/1/23

20:05


با رعایت چند نکته پنیر پیتزایی کش‌دار‌تر داشته باشید.

پنیر یکی از محصولات لبنی است که در همه جا زیاد استفاده می‌شود. حتما همه‌ی شما دوست دارید پیتزایی کش‌دار درست کنیم و مثل یک سرآشپز حرفه‌ای هنر خود را نشان دهید، چون یکی از دلایل لذت بخش بودن خوردن پیتزا کش‌دار بودن آن است که کودکان هم از طرفداران اصلی آن محسوب می‌شوند و البته مزه فوق العاده پنیرپیتزا در پیدا کردن این همه طرفدار بی علت نیست.
برای کش دار شدن بیشتر پنیر پیتزا چه کار باید کرد؟


بیشتربخوانید

  • پوست سیب زمینی را دور نریزید

بیرون آوردن پنیر پیتزا از یخچال
پنیر پیتزا را از فریزر بیرون بیاورید تا یخ آن باز شود و به دمای محیط برسد. با این کار پیتزا پس از پخت بهتر کش می‌آید.

– استفاده از مقدار زیاد پنیر پیتزا
پنیر پیتزا را روی سس بریزید. حجم این پنیر باید زیاد باشد تا کش‌دار شود. تا اندازه‌ای که ۹۰ درصد مقدار پنیر باید زیر مواد باشد و ۱۰ درصد دیگر روی مواد. می‌توانید از ترکیب پنیر گودا هم استفاده کنید.

– دما و هنگام قرار دادن پیتزا داخل فر
برای پخت پیتزا به طور دقیق نمیتوان گفت پیتزا در چه دما و چه مدت زمانی آماده می‌شود، چون نوع فر کاملا در این کار اثر گذار است و بنابراین چنانچه پیتزای شما خوب در نیاید می‌توانید با کم و زیاد کردن دمای فر و مدت زمان آن نقطه‌ی ذوب آن را با توجه به نوع فر خود به دست آورید و از آن به بعد دمای خود را روی همان تنظیم کنید، اما اغلب پنیر در فر ریلی استاندارد در دمای ۲۷۰ درجه و زمان ۷ دقیقه پخته می‌شود.

نکته مهم
حتما قبل از قرار دادن پیتزا داخل فر، فر به طور کامل داغ باشد در غیر اینصورت امکان دارد خمیر خشک شود، ولی پنیر هنوز باز نشده باشد.

اندازه‌ی رشته‌های پنیر پیتزا چقدر باشد؟
رشته‌های پنیر پیتزا به دو نوع ریز و درشت در بازار وجود دارد، ولی شما موقع استفاده از پنیر را به طور کامل نرم کرده و روی پیتزا بریزید این کار سبب می‌شود پنیر بهتر و به طور یکنواخت باز می‌شود.

منبع: بیتوته 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو