از یک شرکت سئو چه انتظاراتی داشته باشیم؟

4

1402/1/25

18:31


شرکت سئو حرفه ای

فرقی نمی‌کند یک مغازه فروش لوازم آرایشی داشته باشید یا فروشگاه انواع لباس های مردانه و زنانه؛ در هر صورت، اگر شما با سئو بیگانه باشید، سرنوشتی جز عقب ماندن از رقبایتان ندارید. با سئو شما می‌توانید بر رقبایتان پیروز شوید و چیزی جز یک شرکت سئو قابل اعتماد، نمی‌تواند شما را در این موضوع برتری ببخشد اما چه انتظاراتی باید از بهترین شرکت سئو داشته باشید و اساسا چگونه باید تشخیص بدهید که یک شرکت سئو قابل اعتماد است یا خیر؟

بهترین سئوکار یا بهترین شرکت سئو؟

بهتر است ابتدا تکلیف این پرسش مشخص شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده کسب و کار خود بگیرید. احتمالا اگر مشورت کرده باشید، عده ای یک سئوکار خوب را به شما پیشنهاد داده اند و افرادی نیز شرکت سئو را بهترین انتخاب می‌دانند. برای این پرسش، یک جواب ساده به شما می‌دهیم، اگر می‌خواهید با خیال آسوده بهترین در کسب و کار خودتان باشید، به سراغ یک شرکت سئو قابل اعتماد بروید اما اگر تنها هدفتان، دیده شدن نامتان و حضور در چند پله بالای گوگل است، می‌توانید به یک سئوکار (البته یک سئوکار حرفه ای)، اعتماد کنید.

نحوه تشخیص شرکت سئو حرفه ای

بهترین شرکت سئو

حال بهتر است برگردیم به سوال اصلی؛ چگونه باید به یک شرکت سئو اعتماد کنید؟ در اینجا ما چند روش برای تشخیص اینکه شرکت سئو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد، بیان می‌کنیم و پس از آن، خودتان باید دست به کار شوید و “بهترین” را تشخیص بدهید.

۱. داشتن نمونه کار قوی

شاید هیچ چیز به اندازه نمونه کار قوی، در این لیست مهم نیست. دلیل آن هم واضح است، اگر یک شرکت سئو دارای نمونه کارهای قابل اعتماد و قوی باشد، به این معنی است که آن شرکت توانسته است تمام فاکتورهای ارزشمند از جمله بستن قرارداد دقیق، اصول سئو داخلی، خارجی و تکنیکال و به دست آوردن اعتماد مشتریان را با موفقیت پشت سر بگذارد. شرکت ایران وب لایف با داشتن این ویژگی ها، توانسته است مهمترین پروژه های سئو و دیجیتال مارکتینگ ایران را در دست بگیرد و در آن ها سربلند باشد.

۲. داشتن جایگاه در بین کلمات سئو

فاکتور مهم دیگری که می‌تواند به شما کمک کند، بالا بودن رتبه خود کلمات یک شرکت سئو است. در واقع اگر کسی در سئو شرکت خودش خوب عمل نکرده باشد، بعید است بتواند برای شما هم کاری کند! بنابراین بهتر است خودتان با یک سرچ ساده شرکت های حرفه ای در این زمینه را پیدا کنید. البته باید مراقب شرکت هایی که با استفاده از روش های نامطمئن، مانند سئو کلاه سیاه، به رتبه هایی رسیده اند نیز باشید.

وظایف شرکت سئو در قبال شما چیست؟

یکی دیگر از سوال های بنیادین این حوزه، این است که از یک شرکت سئو چه انتظاراتی باید داشته باشید؟ در واقع شما باید بدانید یک شرکت سئو خوب، باید چه تعهداتی نسبت به شما و کسب و کارتان داشته باشد تا بتوانید با خیال آسوده به آن اعتماد کنید.

۱. بستن قرارداد حرفه ای و کامل

یک شرکت سئو متعهد و حرفه ای، در اولین قدم باید یک قرارداد کامل پیش روی شما بگذارد. در این مقاله چندین بار به قرارداد سئو، به عنوان یکی از مهمترین فاکتور های شرکت های سئو اشاره کردیم؛ چرا که دیده شده است افرادی بدون توجه به این موضوع، شروع به همکاری با یک شرکت سئو می‌کنند و پس از مدتی، نه تنها پیشرفتی نکرده اند بلکه دچار ضررهای هنگفت نیز شده اند. فراموش نکنید در یک قرارداد حرفه ای، همه چیز مشخص شده است. در اینجا، باید به نکته مهمی نیز اشاره کنیم که توجه به آن بسیار ضروری است:

“هرگز فریب وعده رتبه یک گوگل را نخورید؛ هیچ ضمانتی در این باره وجود ندارد”

۲. ارائه گزارش هفتگی و ماهیانه

از جمله وظایف شرکت سئو نسبت به شما، ارائه گزارش کامل کارهایی است که برای سایت می‌کنند. این کارها باید هر ماه، سر موقع برای شما ارسال شود و اگر حتی برای یک بار این اتفاق نیفتاد، بهتر است هرچه زودتر قرارداد سئو خود را فسخ کنید؛ چرا که شرکتی که تعهد ندارد، یعنی تخصص ندارد. همچنین گزارش های ارسال شده برای شما، باید شامل کارهای مهمی که برای شما انجام شده است باشد. اگر مشاهده کردید کارهای بی ارزشی را برای شما لیست کرده اند و آن را با آب و تاب پررنگ جلوه داده اند، بهتر است به صداقت آن ها شک کنید. هرچند همانطور که گفتیم؛ گزارش باید کامل باشد اما نباید بیش از حد روی مسائل کوچک مانور بدهند.

۳. وعده های عجیب ممنوع!

در مورد وعده رتبه یک گوگل اشاراتی کردیم. باید توجه داشته باشید حتی بهترین سئوکاران جهان نیز، نمی‌توانند به شما قول رتبه یک گوگل را بدهند چون همه چیز در این باره بستگی به گوگل دارد. البته نگران نباشید؛ شرکت سئو حرفه ای قطعا از روش های اصولی استفاده می‎کند و تمام تلاشش این است که شما را بر قله گوگل بنشاند. از دیگر وعده های عجیبی که دیده شده، این است که شرکتی ادعا کرده، می‌تواند در عرض دو یا سه ماه، کلمات شما را به رتبه های برتر گوگل برساند. در این مورد با قاطعیت می‌گوییم همچین چیزی امکان ندارد، مگر اینکه بخواهند جملاتی طولانی را برای شما دارای رتبه برتر کنند که در این صورت اصلا نیازی حتی به بدترین شرکت های سئو نیز ندارید، چه برسد به همکاری با بهترین شرکت سئو.

وظایف شما نسبت به شرکت سئو

درباره انتظاراتی که باید از بهترین شرکت سئو داشته باشید، مطالبی بیان کردیم. حال در مورد وظایف شما نسبت به شرکت سئو مطالبی بیان می‌کنیم. از وظایفی که شما دارید این است که پرداخت هزینه به موقع داشته باشید، چرا که بسیاری از افراد وظایف مالی خود را انجام نمی‌دهند و این باعث می‌شود سئوکاران نسبت به آن ها بدبین شوند. از دیگر وظایف شما، این است که همیشه در دسترس باشید تا اگر شرکت سئو با شما تماس گرفت، بتوانند مساله پیش آمده را با شما در میان بگذارند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انتظاراتی که باید از شرکت سئو داشته باشید آشنا کنیم. بهترین شرکت های سئو قطعا این انتظارات را از قبل می‌دانند و به شما اطمینان می‌دهند تا با خیالی آسوده بتوانید با آن ها همکاری کنید. شرکت ایران وب لایف با بیش از ۷ سال تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ، انتخابی مورد اعتماد و مطمئن برای بسیاری از صاحبان کسب و کار است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو