پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به زودی کار خود را آغاز می‌کنند!

منبع: تکراتو

6

1402/1/26

19:12


پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به‌زودی کار خود را آغاز خواهند کرد. اداره پلیس نیویورک برای اداره هرچه بهتر شهر، از انواع ربات استفاده خواهد کرد.

پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به زودی کار خود را آغاز می‌کنند!

پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به‌زودی کار خود را آغاز خواهند کرد. اداره پلیس نیویورک برای اداره هرچه بهتر شهر، از انواع ربات استفاده خواهد کرد.

پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به‌زودی برای انجام مأموریت‌های ویژه بکار گرفته می‌شود. اداره پلیس نیویورک اعلام کرده است که علاوه‌بر استفاده از ربات پلیس دیجی‌داگ، از یک ربات دیگر به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات در سطح شهر نیز استفاده خواهد کرد. یکی از قابلیت‌های ربات دیجی‌داگ این است که قادر است در مقاصدی که پلیس امکان حضور ندارد، برای خدمت حضور یابد. نکته دیگر این است که این ربات را می‌توان از راه دور کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: توسعه نوعی حسگر مغزی جدید برای کنترل ذهنی ربات‌ها

پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به‌زودی وارد مأموریت‌ها خواهند شد

اداره‌ی پلیس نیویورک در بیانیه‌ای می‌گوید مجدداً ربات چهارپای دیجی‌داگ (Digidog) را به خدمت می‌گیرد. مقامات و ساکنان نیویورک چند سال قبل به‌هنگام تولید دیجی‌داگ به‌شدت علیه این ربات سگ‌نما موضع گرفتند. اریک آدامز، شهردار نیویورک، می‌گوید استفاده از دیجی‌داگ در این شهر می‌تواند باعث «حفظ جان‌ها» شود.

دیجی‌داگ که با نام اسپات (Spot) نیز شناخته می‌شود، ربات چهارپای ساخت شرکت بوستون داینامیکس است که می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد. دیجی‌داگ در محیط‌هایی فعالیت می‌کند که حضور در آنجا ممکن است برای انسان خطرآفرین باشد. به‌لطف دیجی‌داگ می‌توان تفتیش ناحیه‌های خطرناک و نظارت بر سایت‌های تولیدی را بدون نیاز به نیروهای انسانی انجام داد.

پرسنل رباتیک پلیس نیویورک به‌زودی وارد مأموریت‌ها خواهند شد

ربات اسپات در دوران همه‌گیری ویروس کرونا برای بررسی علائم اولیه‌ی بیماران استفاده شد

اداره‌ی پلیس نیویورک در سال ۲۰۲۰ از دیجی‌داگ برای شناسایی فردی مسلح که در داخل یک ساختمان سنگر گرفته بود استفاده کرد. سپس در سال ۲۰۲۱ از این ربات در جریان عملیات حمله به یک خانه برای بررسی محیط داخل استفاده شد. پس از افزایش انتقادات، پلیس نیویورک سریعاً قراردادی را که با بوستون داینامیکس امضا کرده بود لغو کرد.

گروه STOP که مخالف جدی استفاده از سیستم‌های نظارتی در سطح دولتی است موضع انتقادی علیه اقدام شهردار نیویورک اتخاذ کرده است. این گروه می‌گوید نیویورک نیازمند ایمنی واقعی است نه رباتی چهارپا.

مقامات رسمی نیویورک می‌گویند:

پلیس این شهر با پرداخت مجموعاً ۷۵۰٬۰۰۰ دلار دو سگ رباتیک به خدمت می‌گیرد و صرفاً در شرایطی نظیر تهدید به بمب‌گذاری که برای جان مردم خطرآفرین هستند سراغ استفاده از سگ‌های رباتیک می‌رود.

شهردار نیویورک می‌گوید: «به عقیده‌ من، فناوری اینجا است؛ ما نمی‌توانیم از آن ترس داشته باشیم.» او در ادامه‌ سخنانش می‌گوید استفاده از سگ‌های رباتیک در اداره‌ی پلیس نیویورک به نفع این شهر است.

منتقدان طرح جدید ضمن اشاره به بودجه‌ی سنگین ربات‌های سگ‌نما نگران استفاده از دیجی‌داگ برای نقض حریم خصوصی هستند چون این ربات به دوربین مجهز است. دیجی‌داگ تاکنون مسلح نشده و انجام این کار باعث نقض قوانین خدمت‌دهی بوستون داینامیکس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرسنل رباتیک پلیس نیویورک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو