دو دانشمند ایرانی ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان را واقعی کردند! [+فیلم]

منبع: تکراتو

4

1402/4/9

19:32


ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان توسط دو دانشمند ایرانی در دنیای واقعی ساخته شده‌اند. این ربات‌ها می‌توانند هم در کف زمین و هم در آسمان به حرکت درآیند.

دو دانشمند ایرانی ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان را واقعی کردند! [+فیلم]

ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان توسط دو دانشمند ایرانی در دنیای واقعی ساخته شده‌اند. این ربات‌ها می‌توانند هم در کف زمین و هم در آسمان به حرکت درآیند.

شاید شما هم فیلم تبدیل‌شوندگان را دیده‌اید. همان فیلمی که ربات‌های طراحی شده در آن می‌توانند تغییر حالت دهند و از ربات به اتومبیل و غیره تبدیل شوند. حال دو دانشمند ایرانی موفق شده‌اند تا نمونه‌ای مانند ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان را ساخته و در معرض دید قرار دهند. این ربات‌ها قادرند تا در زمین و در آسمان حرکت کنند. در ادامه ویدئوی منتسب به این ربات‌‌های زیبا را ببینید.

بیشتر بخوانید: استفاده آمریکا از ربات‌های شناور برای مقابله با تهدیدات ایران در خلیج فارس

ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان را در دنیای واقعی ببینید

دو دانشمند ایرانی، رباتی به نام M4 تولید کرده‌اند که همچون ربات‌های فیلم تبدیل‌شوندگان تغییر شکل می‌دهد.

کل‌تک (مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا) ربات جدیدی تولید کرده است که می‌تواند برای رانندگی، پرواز و قدم زدن تغییر شکل دهد. این دانشگاه در بیانیه‌ای مطبوعاتی، ربات M4 را با فیلم تبدیل‌شوندگان مقایسه کرده است.

بر اساس گزارش ورج، ربات جدید کل‌تک به قطعات الکترونیکی، موتور و یک کامپیوتر کوچک مجهز است. این کامپیوتر تصمیم می‌گیرد که M4 به‌هنگام طی کردن مسیرهای مختلف، باید وارد چه حالتی شود.

ربات M4 به چرخ‌های بزرگی مجهز است که می‌تواند در عرض چند ثانیه آن‌ها را به سمت بالا ببرد تا به پهپاد تبدیل شود. در شرایطی خاص، ربات می‌تواند روی دوتا از چرخ‌هایش بایستد و شروع به حرکت کند.

ربات M4 توسط مرتضی قریب (معروف‌به مری قریب)، استاد هوانوردی و مهندسی الهام‌گرفته از محیط زیست در کل‌تک، طراحی شده است. قریب برای ساخت این ربات با علیرضا رمضانی، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه نورث‌ایسترن، همکاری کرد. این دو برای ساخت ربات موردبحث از حیواناتی نظیر مرغ‌های دریایی و شیرماهی الهام گرفتند. ربات M4 از کامپیوتر مینیاتوری Jetson Nano انویدیا استفاده می‌کند.

بر اساس گفته‌ کل‌تک، M4 می‌تواند به «هشت نوع متفاوت از حرکت» دست پیدا کند. این ربات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و بررسی شرایط محیط، به‌صورت خودکار تغییر شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ به واقعیت تبدیل‌ کردن ربات‌های فیلم تبدیل شوندگان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو