سگ رباتیک جدید چینی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی حرف می‌زند! [+ویدیو]

منبع: تکراتو

6

1402/5/4

13:32


سگ رباتیک جدید چینی‌ها می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی حرف بزند. این سگ رباتیک در دو نسخه و با ویژگی‌های مختلف به فروش می‌رسد.

سگ رباتیک جدید چینی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی حرف می‌زند! [+ویدیو]

سگ رباتیک جدید چینی‌ها می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی حرف بزند. این سگ رباتیک در دو نسخه و با ویژگی‌های مختلف به فروش می‌رسد.

سگ رباتیک جدید چینی‌ها حالا می‌تواند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی با شما صحبت کند. این سگ رباتیک که Go2 نام دارد، در دو نسخه ساخته و به فروش می‌رسد که یک نسخه معمولی و دیگر نسخه پرو است که قطعاً نسخه پرو از ویژگی بهتری بهره می‌برد. سگ رباتیک شرکت چینی Unitree در نسخه معمولی با قیمت 1600 دلار به فروش می‌رسد و قیمت نسخه پرو آن 2800 دلار است.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: پیشرفته ترین ربات انسان نما نقاشی می‌کشد

سگ رباتیک جدید چینی‌ها قابلیت تکلم دارد

شرکت چینی Unitree پیش‌سفارش نسل دوم سگ ربات خود را آغاز کرده است. Go2 می‌تواند در حین دویدن شما را دنبال کند، برخی حرکات ژیمناستیک را انجام دهد و حتی از طریق یک سیستم مجهز به مدل زبان بزرگ GPT که کدنویسی می‌کند، با شما صحبت کند.

از نظر آمار و ارقام اولیه، این سگ ربات کوچک حدود 15 کیلوگرم وزن دارد، قد آن حدود 40 سانتی‌متر است و حدود 70 سانتی‌متر طول (فاصله بین پوزه تا دم) دارد. بدنه آلومینیومی/پلاستیکی آن که از استحکام بالایی برخوردار است، در مواقع موردنیاز می‌تواند بیش از نیمی از وزن خود را حمل کند و با یک‌بار شارژ کامل تا 2 ساعت کار می‌کند.

سرعت سگ ربات Go2

مدل پایه این سگ ربات که با قیمت 1600 دلار فروخته می‌شود می‌تواند با سرعت 9 کیلومتر در ساعت بدود و نسخه 2800 دلاری پرو سرعتی برابر با 12.6 کیلومتر در ساعت دارد. بنابراین این ربات به‌راحتی می‌تواند مالک خود را در هنگام دویدن همراهی کند.

مدل جدید همچنین دارای LiDAR با زاویه دید فوق‌العاده عریض و همچنین دوربین‌های HD است که با کمک آن‌ها می‌تواند محیط اطراف خود را نقشه‌برداری کند. وجود این فناوری است که باعث می‌شود این ربات بتواند در کنار شما راه برود و با سطوح دشوار مانند پله‌ها و صخره‌ها سازگاری داشته باشد.

توانایی‌های حرکتی این ربات نیز به‌لطف موتورهایی که 30 درصد نسبت به مدل قبلی نیروی چرخشی بیشتری دارند، بهبود زیادی پیدا کرده است. با وجود این ویژگی، Go2 می‌تواند بپرد، روی دو پای خود برقصد و برای انجام کارهایی مانند ایستادن روی دو پای جلویی خود و پایین‌رفتن از پله‌ها تعادل فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی این سگ ربات به مدل پرو آن مربوط می‌شود که دارای سیستم مکالمه مجهز به GPT است، بنابراین می‌تواند مانند یک دستیار با شما صحبت کند. علاوه‌براین، می‌تواند با بررسی مقصد شما، بهترین راه ممکن برای رسیدن به آن را پیدا کند.

بااین‌حال، قیمت‌گذاری این دستگاه شاید کمی نامنصفانه باشد. برای خرید یک Go2 Pro با کنترلر باید 3050 دلار هزینه کنید و تمام مدل‌ها شامل یک هزینه حمل‌و‌نقل 400 دلاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سگ رباتیک جدید چینی‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو