مناره جدید کلیسای نوتردام تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد

منبع: همگردی

8

1402/2/10

15:06


ایسنا/ براساس اخبار و گزارشهای منتشر شده، مناره جدید کلیسای نوتردام تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد.

چهار سال از زمانی که آتش سوزی مهیب کلیسای تاریخی نوتردام را ویران کرد، گذشته است و حالا مقام های ناظر بر بازسازی این بنا اعلام کرده اند که مناره جدید این کلیسا که یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری پاریس شناخته می شود تا پایان سال 2023 ساخته خواهد شد.

پس از این آتش سوزی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه وعده داد که نوتردام تا سال 2024 بازسازی و به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد. اخیرا نیز وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرد که با توجه به روند کنونی بازسازی کلیسای نوتردام، این کلیسا در سال 2024 به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد.

یکی از مهمترین نکات پرچالش درباره بازسازی این کلیسا، مناره آن بود. برخی طراحی های مدرن تر برای این مناره را ترجیح می دادند و برخی دیگر معتقد بودند این مناره باید مشابه طراحی قبلی آن ساخته شود. در نهایت تصمیم بر آن شد که این مناره همچون سابق بازسازی شود و برای ساخت آن از چوب بلوط و روکش سرب استفاده خواهد شد.

در ماه جاری میلادی، کارگران روند نصب پایه 80 تنی این مناره را آغاز کردند. به گفته مقامات، کارهایی همچون پاکسازی و تعمیر فضای داخلی کلیسا طبق برنامه پیش رفته و در نتیجه این مکان می تواند تا دسامبر سال 2024 میلادی بازگشایی شود.

مناره جدید کلیسای نوتردام تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو