14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس


منبع: تالاب

3

1402/2/12

12:21


طبیعت های‌ بکر : از یک جزیره یونانی کمتر شناخته شده تا یک شهر ساحلی انگلیسی مملو از فرهنگ، این ها نادیده گرفته ترین مقاصد جهان هستند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از طبیعت های‌ کمتر دیده شده سراسر دنیا را منتشر کرده ایم.   طبیعت های بکر سراسر […]

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

طبیعت های‌ بکر : از یک جزیره یونانی کمتر شناخته شده تا یک شهر ساحلی انگلیسی مملو از فرهنگ، این ها نادیده گرفته ترین مقاصد جهان هستند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از طبیعت های‌ کمتر دیده شده سراسر دنیا را منتشر کرده ایم.

 

طبیعت های بکر سراسر دنیا

آیا میخواهید سال 2023 را بـه سالی تبدیل کنید کـه بـه جایی جدید سفر می کنید؟ خوب، ما چند پیشنهاد بسیار دیدنی برای شـما داریم. ما از شبکه جهانی سفر نویسان و ویراستاران خود خواستیم تا بـه ما بگویند کـه بـه نظر انها نادیده گرفته ترین مقصد سفر در جهان چیست.

 

فهرست حاصل همه ی چیز را از جزایر کوچک و شهر های ساحلی گرفته تا دریاچه‌های‌ عظیم و کل کشورها را در بر می گیرد و باعث میشود عده اي از خدمات مسافرتی جدی ارائه شود.

 

دقیقاً چه چیزی باعث می شود یک مقصد دستکم گرفته شود؟ آیا ما در مورد مکان هایي صحبت می‌کنیم کـه بـه طور منظم در فهرست های‌ برتر سفر ظاهر نمیشوند؟ مکان هایي کـه سهم خودرا از گردشگری ندارند؟ مکان‌هایي کـه جواهرات مخفی قانونی، مسیرهای خارج از گردشگر هستند، یا جای گزین‌های‌ عالی «یا ساکت» برای مکان‌های‌ محبوب در همان منطقه هستند؟

 

مقاصد موجود دراین فهرست حداقل در یکی از این دسته بندی ها قرار می‌گیرند. از همسایه نادیده گرفته شده بالی گرفته تا منطقه دست نخورده زیبایی طبیعی در زیمبابوه، این مکان‌ها کم ارزش‌ترین مکان‌های‌ جهان برای سفر امسال هستند.

 

بیشتر بخوانید: آیا جرات عبور از خطرناک ترین پل های جهان را دارید؟ + عکس

 

1. مغولستان

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

طبیعت های بکر برای سفر

مغولستان کـه بـه‌خاطر گرزهای سنتی «یورت‌ها»؛ مردم صحرانشین صمیمی و گله‌های‌ اسب‌های‌ وحشی کـه در استپ‌های‌ دست‌نخورده قدم می زنند، مشهور اسـت، برای باور کردن، باید تجربه داشته باشد. با یک فرودگاه بین‌ المللی جدید و تورهای محلی مقرون‌بـه‌صرفه، این کشور بـه ظاهر دور از معرض‌تر از ان چیزی اسـت کـه انتظار دارید.

 

برای آشنایی کامل با کشور، چند روزی را در پایتخت، اولان‌باتور بگذرانید – کـه بـه طرز شگفت‌انگیزی خوشه‌اي اسـت و بـه اسانی قابل کاوش اسـت – سپس از محدوده‌های‌ عالی و هوای کوهستانی تازه پارک ملی گورکی ترلج دیدن کنید. شب را زیر ستارگان در خانه خود بمانید و تعجب نکنید اگر گله داران عشایری بـه استقبال شـما آمدند.

 

2. دریاچه باکالار، مکزیک

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

شهر های توریستی تولوم و کانکون تمایل دارند تا بر گفت‌وگو درباره شبه جزیره یوکاتان کشور مکزیک مسلط شوند، در حالی کـه دریاچه باکالار – کـه بـه دلیل فراموشی، طاووس و آب های‌ فیروزه اي ان بـه تالاب هفت رنگ نیز مشهور اسـت – اغلب نادیده گرفته می شود. این باعث می شود کـه سرعت تغییر خوبی داشته باشید، جایی کـه شـما می توانید تمام زیبایی‌هایي را کـه این گوشه کشور مکزیک ارائه میکند بـه دور از تأثیرگذاران و بهار شکنان تجربه کنید.

 

با کایاک بـه سواحل ماسه‌اي سفید بروید، در حوضچه‌ها استراحت کنید و پرندگان مهاجر را مشاهده کنید، شنا کنید ودر انبوهی از هتل‌های‌ بوم‌گردی جدید، از جمله بوکا د آگوا، رویایی، کـه در منطقه حفاظت‌شده طبیعی خود قرار دارد، بـه پایین بنشینید.

 

3. کوئنکا، اکوادور

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

برای یک شهر نسبتا کوچک «اگر چه سومین شهر بزرگ اکوادور»؛ کوئنکا در زمینه فرهنگ بسیار خوب اسـت. این یک زیبایی معماری اسـت کـه مرکز تاریخی ان درسال 1999 بـه عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. این مکان خانه تعداد زیادی از صنعت گران و هنرمندان اسـت کـه آثار خودرا در جشنواره سالانه هنر شهر، Bienal de Cuenca، بـه نمایش می گذارند.

 

این مرکز صنایع دستی سنتی اسـت – اینجاست کـه کلاه مشهور پانامایی «کـه در واقع Montecristi نامیده می شود» ساخته می شود و مسافران میتوانند از کارگاه‌ها بازدید کنند تا روند پیچیده کلاه‌سازی را بـه‌طور کامل ببینند. کوئنکا کـه غالباً بـه نفع شهر های در معرض‌تر اکوادور مانند کیتو یا گالاپاگوس قابل تیک‌ت‌کن در فهرست سطلی نادیده گرفته میشود، نمایشگاهی زیباست کـه ارزش سفر بـه بالای کوه‌های‌ آند را دارد.

 

4. سربرنیک، بوسنی و هرزگوین

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

مسلما دستکم گرفته شده ترین مقصد اروپا، بوسنی و هرزگوین، مملو از شهر های جذاب اسـت، و سربرنیک «87 مایلی شمال سارایوو» بـه همان اندازه جذاب اسـت. «شهر سلطان» بهترین قلعه قرون وسطایی بوسنی را در خود جای داده اسـت، یک بنای شگفت انگیز قرن دوازدهمی مشرف بـه دره، مملو از اسطوره ها و افسانه ها.

 

قله Majevica مناظر باورنکردنی را ارائه می‌دهد، در حالی کـه دریاچه اینگرام کـه نسبتاً اخیراً کشف شده اسـت، عاشقانه اسـت. غذا های لذیذ، کافه‌های‌ پر جنب و جوش و مساجد زیبا را اضافه کنید و عزیزی خواهید داشت کـه منتظر کشف شدن اسـت.

 

5. کابو روخو، پورتوریکو

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

طبیعت های بکر برای سفر

کابو روخو، یک شهر ساحلی رنگارنگ در ساحل جنوب غربی پورتوریکو، خانه همه ی ماسه‌های‌ سفید و دریاهای فیروزه‌اي اسـت کـه از یک سفر در دریای کارائیب انتظار دارید. سه ساعت با اتومبیل از سن خوان فاصله دارد و حال و هوای آرامی دارد کـه سال‌های‌ نوری دور از شلوغی پایتخت اسـت.

 

سواحل زیادی برای انتخاب وجوددارد، مانند Combate Beach، با ذخیره‌گاه طبیعی کـه ساحل را از شهر جدا می کند، Buyé، ساحلی غیرعادی کـه میتوانید با اسب‌های‌ محلی بـه اشتراک بگذارید، و Boquerón، یک دهکده ساحلی سرزنده با رستوران ها و بارها بـه‌غیر از استراحتگاه‌های‌ بزرگ، میتوانید مسافرخانه‌های‌ کوچک خانوادگی و اقامتگاه‌های‌ اجاره‌اي مانند استراحتگاه ساحلی Combate Beach یا اقامتگاه لوکس Cuatro Casitas را پیدا کنید.

 

روز خودرا با نوشیدن یک موهیتو میوه شور با منظره غروب خورشید کـه سواحل غربی پورتوریکو بـه ان مشهور اسـت بـه اتمام برسانید.

 

6. گیپسلند، استرالیا

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

Gippsland در گوشه شرقی ویکتوریا «حدود 4.5 ساعت رانندگی از ملبورن» واقع شده اسـت، سرزمین عجایب فراوانی اسـت کـه شامل جاده های‌ آلپ، آبراهه های‌ مارپیچ، زمین های‌ کشاورزی حاصلخیز و مناطق متروکه از سواحل شنی سفید اسـت. بهبودی گیپسلند کـه در اثر آتش‌سوزی‌های‌ تابستانی 2019 ویران شد «کـه شهرها را برای هفته‌ها منزوی کرد، جمعیت حیات‌وحش محلی از بین رفت و بیش از 400 هزار هکتار زمین سوخت» و سپس تحت‌تاثیر بیشتر تحت تأثیر همه ی‌گیری جهانی قرار گرفت، بهبودی گیپسلند کند و پیوسته بوده اسـت.

 

اما باوجود جاذبه‌های‌ طبیعی فراوان، دهکده‌های‌ بی‌نظیر و غذاها و نوشیدنی‌هایي کـه بـه سرعت در حال رشد هستند و همه ی چیز در مورد حمایت از محصولات محلی اسـت «بـه غذا های دریایی، پنیرها، گوشت‌های‌ آزاد، شراب‌های‌ با آب و هوای خنک و میوه‌های‌ ارگانیک فکر کنید»؛ واقعاً هرگز زمان بهتری برای بازدید از این جواهر ویکتوریایی نبوده اسـت.

 

7. پلیموث، انگلستان

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

اگر شهر پلیموث دوون کوچک تر بود، بـه عنوان جواهری از یک مقصد سفر یک روزه درنظر گرفته می شد. اگر بزرگ تر بود، نمی توان ان را نادیده گرفت. شاید بـه دلیل اندازه متوسط ان؛ زیر رادار لغزیده اسـت، و اگر از ما بپرسید این بسیار ناعادلانه اسـت. مثل هنر؟ The Box یک گالری درخشان اسـت کـه بـه تازگی افتتاح شده اسـت و هنرمندان محلی را تجلیل می کند.

 

مثل معماری؟ تالار بازار کـه بـه تازگی ساخته شده اسـت، کـه «گنبد هنری همهجانبه» خودرا نیز دارد، خیره خواهید شد. مثل شنا؟ تعداد کمی از استخرها دیدنی تر از Tinside Lido هستند. مثل جین؟ قدیمی‌ترین کارخانه تقطیر انگلستان، اسمک بنگ در مرکز شهر تاریخی اسـت. اتاقی را در Bistrot Pierre B&B، در حیاط بازسازی‌شده رویال ویلیام، رزرو کنید، و تقریبا آخر هفته‌اي عالی را در صف قرار خواهید داد.

 

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی و عجیب کشور چین که باید به آنجا بروید

 

8. برلینگتون، ورمونت

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

طبیعت های بکر برای سفر

جذابیت برلینگتون بـه عنوان یک شهر دانشگاهی ساحلی ایجاد شده اسـت، اما با پنج سرآشپز و غذاخوری ورمونتی کـه اخیراً بـه عنوان نیمه نهایی جوایز جیمز ریش 2023 انتخاب شده اند، بـه یکی از مقاصد غیر قابل چشم پوشی غذا و نوشیدنی کشور تبدیل شده اسـت.

 

از شیرینی‌آشپز آماندا وایلدرموت در «جاده عسل» تحت تأثیر مدیترانه شرقی، تا کلم‌های‌ تند بروکسل با پیروانی کـه بـه لطف منوی مزرعه بـه میز سرآشپز «موجو هنسی دیویس» در روز اول ماه می – بـه‌علاوه مجموعه‌اي چرخشی از آبجوهای دست‌ساز. آبجوسازی آزمایشی کوچک Foam Brewers – صحنه رستوران و بار برلینگتون شلوغ اسـت.

 

9. تورکو، فنلاند

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

رقابت طولانی مدتی بین شهر های فنلاند تورکو و هلسینکی وجوددارد و درست اسـت. تورکو، دومین شهر و پایتخت تاریخی کشور «لقبی کـه درسال 1812 واگذار کرد» بـه اندازه هلسینکی تماشایی اسـت.

 

تورکو کـه بـه دلیل جذابیت‌های‌ کنار آب در رودخانه آئورا و فرهنگ کافه‌ها و غذاخوری‌های‌ پر رونق، لقب «پاریس فنلاند» دارد، همچنین قدیمی‌ترین شهر فنلاند «مملو از جاذبه‌های‌ قرون وسطایی مانند قلعه و کلیسای جامع ان» و مرکزی برای نوآوری‌های‌ سبز اسـت. نکته ما: با یک قایق برقی بـه یک تور مزه محصولات محلی بروید و بـه سبک هاله بـه سمت پایین بروید.

 

10. کارپاتوس، یونان

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

در حالی کـه گردشگران برای تماشای غروب خورشید در سانتورینی شلوغ یا پشت بـه پشت برنزی در سواحل مملو از میکونوس هجوم می‌آورند، یونانی‌های‌ آگاه با قایق چهار ساعته از رودس بـه جزیره کوچک دودکانی کارپاتوس می روند. همین کار را انجام دهید و متوجه خواهید شد کـه در رشته‌اي از سواحل تقریبا متروک کـه در بین آب‌های‌ بکر قرار گرفته‌اند و فوک‌های‌ راهب مدیترانه‌اي در ان‌ها حضور دارند، سرد می شوید.

 

غذای محلی را در میخانه‌های‌ Olympos، دهکده‌اي کوهستانی کـه در زمان احساس میکنید یخ زده اسـت، بچشید، جایی کـه زنان هنوز لباس‌های‌ سنتی رنگارنگ میپوشند و الاغ‌ها تنها ترافیک هستند.

 

11. لومبوک، اندونزی

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

با توجه بـه این کـه سواحل در بالی همسایه چقدر شلوغ می‌شوند، شگفت آور اسـت کـه افراد بیشتری بـه این سفر کوتاه بـه جزیره لومبوک نمی‌روند. سواحل شن سفید جنوب بیشتر شاهد گاومیش های‌ کند حرکت هستند تا ترافیک، در حالی کـه اینستاگرامرها نژاد کمیاب در شالیزارهای پلکانی شرق هستند. در شمال، کوه باشکوه رینجانی «دومین بلندترین آتشفشان فعال اندونزی» صعودهای سخت و مناظر حماسی را ارائه می‌دهد.

 

برای غیر کوهنوردان، جنگل های‌ بارانی سرسبز و آبشارهای رعد و برق صدا می کنند. و با بهبودی جزیره از ضربه مضاعف یک زمين لرزه بزرگ و بیماری همه ی گیر، هرگز زمانی نبوده اسـت کـه بازدید شـما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

12. سائوتومه و پرنسیپ

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

طبیعت های بکر برای سفر

در خلیج گینه در غرب آفریقا، جزایر آتشفشانی سائوتومه و پرنسیپ باهم دومین کشور کوچک آفریقا را تشکیل میدهند و یکی از زیبایی‌های‌ ناشناخته سفر آفریقا باقیمانده‌اند. یک ذخیره‌گاه زیست‌کره اعلام‌شده یونسکو، در این جا جنگل‌های‌ بارانی سرسبز در آب‌های‌ زلال گرمسیری فرو می روند و انبوهی از ماجراجویی‌های‌ مبتنی بر طبیعت را ارائه میدهند.

 

مناظر فرهنگی غنی نیز برای کشف وجوددارد، از تاریخ جزیره بـه عنوان بزرگ ترین تولیدکننده کاکائو در جهان تا اقامت شبانه جذاب در روکاهای مزارع سنتی. درسال 2024؛ منتظر بازگشایی اقامتگاه بوم بوم در نوک شمالی پرنسیپ، پناهگاه گرمسیری کـه در جنگل و ساحل قرار دارد، باشید.

 

13. بری، ایرلند

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

ورود راه‌آهن درسال 1854 بود کـه باعث شد بری، درست دوازده مایلی جنوب دوبلین، آن قدر محبوب شود کـه بـه برایتون ایرلند مشهور شد. پس از سالها افول، ساحل ویکتوریایی ان بـه طول مایل، اکنون مملو از کافه‌ها و رستوران‌ها اسـت. از بندر در امتداد پلاناد تا ارتفاع 800 فوتی Bray Head قدم بزنید، کـه ارزش یک ساعت صعود را دارد تا مناظر پانوراما از قله صخره‌اي ان را ببینید. در باتلر و باری در ساحل، قبل از یک مؤسسه محلی کتاب گینس در آس در بندر هاربر، سوخت‌گیری کنید.

 

14. ارتفاعات شرقی، زیمبابوه

14 تا از طبیعت های بکر برای سفر در سراسر دنیا + عکس

در حالی کـه بیشتر مسافران زیمبابوه برای دیدن آبشار باشکوه ویکتوریا یا پارک ملی مشهور Hwange بـه این کشور سفر می کنند، مرز شرقی کشور مکانی با زیبایی بـه همان اندازه شگفت‌انگیز اسـت کـه نسبتاً ناشناخته باقیمانده اسـت. ارتفاعات شرقی زیمبابوه شامل سه رشته تپه بوومبا، نیانگا و چیمانیمانی اسـت.

 

این آبشار موتارازی، مرتفع‌ترین آبشار زیمبابوه اسـت، جایی کـه میتوانید با زیپ لاین حرکت کنید و از آسمان‌گردی سرگیجه‌آور لذت ببرید. کوه نیانگانی، بلندترین قله منطقه و جام مقدس برای کوهنوردان؛ و بیشتر بـه سمت جنوب، کوه های‌ آرام و غبار آلود بوومبا. با تپه‌های‌ شیب‌دار، بادهای خنک و رانندگی‌های‌ دیدنی، این پاسخ زیمبابوه بـه لنگرگاه‌های‌ اسکاتلند اسـت.

 

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

 

در پایان

از گشت و گذار در غار یخی در ایسلند گرفته تا شترسواری در صحرا در مراکش، این تجربه های‌ تعطیلات بهاری چیزی جز معمولی اسـت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو