۵ عادت عجیب یک پادشاه دیوانه

منبع: دلتا پیام

8

1402/2/13

12:03


عادات عجیب پادشاهان به‌دلیل قدرت بی‌حد و مرز آن‌ها در طول تاریخ امری تکرار شونده بوده است. یکی از این پادشاهان با عادات عجیب و غریب، کالیگولای جنایتکار است.

۵ عادت عجیب یک پادشاه دیوانه

عادات عجیب پادشاهان به‌دلیل قدرت بی‌حد و مرز آن‌ها در طول تاریخ امری تکرار شونده بوده است. یکی از این پادشاهان با عادات عجیب و غریب، کالیگولای جنایتکار است.

کالیگولا(گایوس یولیوس سزار کالیگولا اگوستوس ژرمانیکوس) یکی از سرکوبگران و بدنام‌ترین امپراتوران رومی بود که در قرن اول میلادی حکمرانی می‌کرد. او در سال ۳۷ میلادی به عنوان امپراتور رومی به قدرت رسید و به زودی با رفتارهای خشونت‌آمیز و نامتعارف خود، شهرت جهانی پیدا کرد. کالیگولا در طول حکومت خود، با رفتارهای نامتعارف و خشونت‌آمیز خود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

عادات عجیب پادشاهان

کالیگولا و عادات دیوانه‌وارش

او در طول سلطنت خود فجایع بسیاری به بار آورد و شهروندان  خود را  وای می‌داشت تا خواسته‌های عجیب او را برآورده کنند. کالیگولا به سرکوب هرگونه اعتراض و نظر مخالف می‌پرداخت تا جایی‌که دستور قتل تمام سناتورهای خود را صادر کرد. کالیگولا به‌دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز و نامتعارف خود، در سال ۴۱ میلادی توسط گروهی از سناتورهای رومی به قتل رسید. اما شهرت نامطلوب او همچنان در ذهن مردم در سراسر جهان باقی است. در ادامه یک مورد از عادات عجیب پادشاهان دیوانه در تمام تاریخ را بررسی خواهیم کرد: عادات عجیب کالیگولا.

۱.حمام در سکه‌های طلا و  نوشیدن مروارید

علاقه به جواهرات گرانبها از عادات عجیب پادشاهان در تمامی تاریخ بوده است اما کالیگولا به طلا عشق می‌ورزید. او قطعات طلا و جواهر گرانبها  را در جایی شبیه به وان حمام می‌ریخت و  پای برهنه روی آن‌ها راه می‌رفت و بعد ساعت‌ها در آن‌ها غوطه‌ور می‌شد. او همچنین مرواریدهای طبیعی را در سرکه حل می‌کرد و می‌نوشید.

عادات عجیب پادشاهان

۲. ساخت معبد و مناسکی برای پرستیده شدن

او یک معبد با شکوه با مصالحی گرانبها ساخت و پیکره‌ای درست به ابعاد اندام خود  از جنس سنگ و طلا در این معبد قرار داد تا مردم روزانه برای پرستش او به این معبد بروند. این مجسمه هر روز همان لباس‌هایی را می‌پوشید که کالیگولا می‌پوشید و ثروتمندترین شهروندان رم تقاضای خدمت در این معبد را داشتند که افتخاری بزرگ محسوب می‌شد.

۳. انتخاب نام ژوپیتر برای خود

این پادشاه که از نام مستعار کالیگولا متنفر بود،ترجیح می‌داد او را به‌نام‌های خدایان روم باستان و به‌ویژه ژوپیتر (خدای صاعقه) بخوانند. به گفته مورخ رومی، سناتورها و حتی در اسناد از او به‌عنوان ژوپیتر یاد می‌کردند. او همچنین دستور داد مجسمه بزرگ زئوس را در المپیا (که معادل یونانی مشتری بود) از یونان بیاورند تا سر آن را با مجسمه خود جایگزین کند. جدا از آن چیزهای عجیب و غریب، او از پوشیدن لباس الهه ژوپیتر، از جمله ریش طلایی و علامت صاعقه در دستش لذت می‌برد.

۴. گفت‌و‌گو با خدایان

او به حرف زدن با خدایان علاقه‌مند بود و هر شب با الهه ماه صحبت می‌کرد . بعضی مواقع در وقت بی‌خوابی با الهه اقیانوس شروع به سخن می‌کرد.

کالیگولا  یک‌بار از یکی از رعایای خود پرسید که آیا می‌تواند الهه ماه را کنار او ببیند یا خیر. پس از آن‌که مرد پاسخ داد که فقط خدایان (خدای ماه و کالیگولا ) می‌توانند همدیگر را ببینند، به یکی از سوگلی‌های او تبدیل شد.

۵. پوشیدن لباس‌های عجیب

کالیگولا دوست داشت لباس‌هایش را خودش انتخاب کند. لباس‌هایی ابریشمی و تزئین‌شده با جواهرات. او به لباس خدایان مختلف در می‌آمد و مانند مشتری، باکوس، آپولون، نپتون یا هرکول در کاخ خود رژه می‌رفت، البته با تمام ویژگی‌ها و کلاه‌‌گیس‌هایی شبیه به خدایانی که مد نظرش بود. مثلا پوست شیر به تن می‌کرد و گرزی در دست می‌گرفت تا شبیه هرکول به‌نظر آید. وقتی این لباس‌ها را نمی‌پوشید، ترجیح می‌داد ابریشم به تن کند. اغلب با شنل‌های گران‌قیمت تزئین شده با سنگ ظاهر می‌شد و گاهی لباس‌های زنانه می‌پوشید. او گنجینه‌ای عظیم از جواهرات، دستبندها و انگشترها و انواع پاپوش‌ها، از جمله کفش‌های زنانه داشت.

پیشنهاد مطالعه: عکاسی از مرده‌ها، رسمی که ترس به دل می‌اندازد را بخوانید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو