لامین یامال؛ پدیده ۱۵ ساله باشگاه بارسلونا که به جوان ترین بازیکن تیمش تبدیل شد + ویدیو

لامین یامال؛ پدیده ۱۵ ساله باشگاه بارسلونا که به جوان ترین بازیکن تیمش تبدیل شد + ویدیو


منبع: روزیاتو

3

1402/2/13

14:02


لامین یامال؛ پدیده ۱۵ ساله باشگاه بارسلونا که به جوان ترین بازیکن تیمش تبدیل شد + ویدیو

لامین یامال؛ پدیده ۱۵ ساله باشگاه بارسلونا که به جوان ترین بازیکن تیمش تبدیل شد + ویدیو

لامین یامال (Lamine Yamal) بازیکن نوجوان تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا از فرصت غیرمنتظره ای که برایش پیش آمده بود، برای تاریخ سازی نهایت استفاده را برد. ستاره ۱۵ ساله لاماسیا به محض ورودش به زمین در پیروزی ۴ بر صفر خانگی برابر رئال بتیس مورد تشویق تماشاگران وفادار نیوکمپ قرار گرفت. لامین یامال از روی نیکمت بلند شد و به زمین آمد تا به جوان ترین بازیکنی تبدیل شود که در قرن بیست و یکم برای بارسلونا وارد زمین می شود، در حالی که ژاوی در گوش او گفت که هیچ فشاری روی او نخواهد بود. اما یامال می خواست در اولین بازی خود برای تیم اول بارسلونا نبوغ خود را به رخ بکشد و روی سیلوا دروازه بان رئال بتیس را وادار به واکنش کرد، وقتی بعد از اشتباه یکی از مدافعان تیم مقابل، به سمت توپ هجوم برد و با به رخ کشیدن سرعت قابل توجه خود، ضربه ای به سمت دروازه حریف زد که توسط دروازه بان مهار شد.

او حتی می توانست یک پاس گل عالی نیز در این مسابه بدهد، اگر هم تیمی اش موفق به گل کردن فرصتی می شد که یامال در اختیارش قرار داده بود. صحبت های ژاوی پس از پایان مسابقه، انعکاس دهنده چیزی بود که طرفداران بارسلونا در نیوکمپ شاهدش بودند: «به او گفتم هر کاری دوست دارد بکند و او هم همین کار را کرد».

لامین یامال بازیکن 15 ساله تیم باسلونا

با ۱۵ سال سن، تصور کنید که ستاره آینده بارسلونا می توانست در اولین دقایق حضورش در میدان برای تیم اصلی بارسلونا گلزنی کند اما دروازه بان رئال بتیس با سیوی زیبا مانع این تاریخ سازی شد. ژاوی در ادامه صحبت هایش در مورد لامین یامال گفت: «او با اعتماد به نفس بازی کرد و نشان داد که چه بازیکنی است. او ترس ندارد و مملو از استعداد است. بعضی از پاس هایش در انتهای زمین  واقعاً خوب بود».

اما لامین یامال کیست؟

لامین یامال بازیکن 15 ساله تیم باسلونا

لامین یامال از پدری مراکشی و مادری گینه ای متولد شده و در منطقه حاشیه ای ماتارو در شهر بارسلون بزرگ شده است. او توسط استعدادیابان لاماسیا در سن تنها ۵ سالگی کشف شد. او در همین سن پایین چنان بااستعداد است که اکنون برای سه رده سنی در باشگاه بارسلونا بازی می کند. این وینگر توانسته پله های ترقی را در تیم های پایه طی کرده و تنها در سن ۱۳ سالگی به تیم زیر ۱۶ سال باشگاه پیوست. او به راحتی در لیگ جوانان برای تیم بارسلونا بازی کرده و باشگاه نیز به خوبی از استعدادی که این بازیکن دارد آگاه است. سال گذشته  بود که یامال یک رده سنی را به طور کامل نادیده گرفت تا برای تیم زیر ۱۹ سال باشگاه بازی کند، جایی که بار دیگر به شکوفا شدن ادامه داد.

لامین یامال بازیکن 15 ساله تیم باسلونا

اسکار لوپز، مربی یامال در تیم جوانان باشگاه می گوید: «او همیشه سوال می پرسد، او پیش نیازهای بسیار خوبی برای رشد کردن دارد. باید با او آرام رفتار کنید و عجله نداشته باشید».  ژاوی اکنون او را در تمرینات تیم اصلی بارسلونا شرکت می دهد و استعدادی که در نسل های بعدی تیم وجود دارد را در برنامه تمرینی او تزریق می کند. اگر چه مقایسه یک بازیکن در دنیای فوتبال و هیاهو در مورد استعداد او موضوع خطرناکی است، اما بسیاری به همین زودی او را با لیونل مسی مقایسه می کنند. هر دو به عنوان وینگر کارشنا را شروع کردند و با پای چپ خود کارهای خارق العاده ای می کنند.

لامین یامال بازیکن 15 ساله تیم باسلونا

 ژاوی نیز ابایی از تشبیه کردن این دو ندارد و گفته است: «او بازیکن مشابهی است زیرا استعداد ذاتی در یک سوم پایانی زمین را دارد که پیدا کردن آن دشوار است. لامین شبیه یک بازیکن ۱۵ ساله نیست، او بسیار بالغ است. او آماده بازی است و خوب تمرین می کند. او می تواند بر این عصر باشگاه، به عنوان بخشی از این تیم، تاثیرگذار باشد». چنین صحبت هایی از بازیکنی که سال ها با لیونل مسی بازی کرده، تاییدی بر استعداد خاص لامین یامال است. انتظار داریم که در هفته ها و ماه های پیش رو بیشتر از لامین یامال به عنوان ستاره و پدیده جدید باشگاه بارسلونا بشنویم.

گل تماشایی سه فصل پیش لامین یامال در تیم نوجوانان بارسلونا را ببینید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو