آیا کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانیان مناسب است؟

منبع: پلازا

4

1402/2/14

17:19


آیا کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانیان مناسب است؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای بزرگ سرمایه است که افراد در سراسر کشورهای جهان می‌توانند در این بازار سرمایه گذاری کنند. با وجود سود خوبی که از این بازار به دست می‌آید خطر از دست رفتن سرمایه همواره در کمین سرمایه‌گذاران این بازار است. افرادی که دانش و اطلاعات کافی در مورد این بازار و روش‌های سرمایه گذاری ندارند بیشتر از سایر افراد در خطر ازدست‌دادن سرمایه هستند. کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال یکی از راحت‌ترین و بهترین راه‌های کسب سود از این بازار است. کپی‌تریدینگ روشی است که افراد می‌توانند به کمک آن از تجربه و نحوه سرمایه گذاری افراد باتجربه در بازار ارزهای دیجیتالی تقلید کنند. بسیاری از پلتفرم‌های رایج و معتبر که از رمزارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند از کپی‌تریدینگ استفاده می‌کنند. این روش از چند سال گذشته بسیار محبوب شده است و توانسته است جایگاه خوبی در بین تریدرها داشته باشد. با این روش افراد مبتدی نیز می‌توانند مانند سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در این بازار فعالیت کنند و خطر از دست رفتن سرمایه آن‌ها به‌شدت کاهش یابد. در ادامه این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانیان مناسب است یا نه؟ پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

What is cryptocurrency copy trading? Is it worth it?

کپی‌تریدینگ چیست؟

اصطلاح کپی‌تریدینگ در بازارهای سرمایه به معنی تقلید و استفاده از تجربه و روش‌های سرمایه گذاری افراد ماهر در بازارهای مالی است. افرادی که به تازگی وارد بازار کریپتوکارنسی شده اند تجربه و مهارت کافی برای انجام یک معامله پرسود را ندارند. به همین دلیل استفاده از تجربه افراد ماهر در این بازار می‌تواند به این افراد کمک زیادی کند. به کمک کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال ریسک از دست رفتن سرمایه برای افراد تازه‌وارد در این بازار به‌شدت کاهش می‌یابد. در واقع می‌توانیم بگوییم که کپی‌تریدینگ نقشه راهی برای تریدرهای تازه‌وارد در بازار ارزهای دیجیتال است. برای استفاده از این روش کافی است که فرد به تاریخچه معاملات تریدرهای یک پلتفرم مراجعه کند. با بررسی تاریخچه معاملات در یک پلتفرم فرد می‌تواند از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای تقلید کند. به‌عنوان‌مثال اگر یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای 200 تا BNB خریداری کند تریدر تازه‌وارد نیز می‌تواند به تقلید از او 200  تا BNB خریداری کند. کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال راحت‌ترین راه برای موفقیت در بازارهای مالی است. امروزه بیشتر بروکرها و شرکت‌های کارگذاری که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند از کپی‌تریدینگ برای جذب کاربران استفاده می‌کنند. برای مطالعه بیشتر حتما مقاله کپی تریدینگ چیست را مطالعه کنید.

 

معرفی کپی‌تریدینگ در بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای سرمایه گذاری بزرگ در سراسر دنیا است که به دلیل سود خوبی که از آن به دست می‌آید در چند سال اخیر طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است. بازار کریپتوکارنسی یک بازار غیر متمرکز است و به همین دلیل شرکت‌های کارگزاری زیادی دارد. این کارگزاری‌ها به صورت آنلاین به تریدرها خدمات مالی متنوع ارائه می‌دهند. بیشتر پلتفرم‌های معتبر که از رمزارزها پشتیبانی می‌کنند معمولاً طرف‌دار کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال هستند. کپی‌تریدینگ مزایای بسیار زیادی برای پلتفرم‌ها و تریدرها دارد؛ زیرا جذب سرمایه‌گذار با ارائه خدمات کپی‌تریدینگ برای پلتفرم‌ها راحت‌تر انجام می‌شود. به کمک کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال تریدرهای تازه‌وارد در این بازار می‌توانند با تقلید و استفاده از تجربه سرمایه‌گذاران دیگر معاملات پرسودی را انجام دهند. با استفاده از این روش ریسک از دست رفتن سرمایه تریدرها به‌شدت کاهش می‌یابد. به همین دلیل یکی از مزیت‌های جذاب پلتفرم‌های معتبر که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند ارائه خدمات کپی‌تریدینگ به سرمایه‌گذاران است.

Does copy trading make sense for novice crypto investors? | Mint

نکات طلایی برای کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال

درست است که کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال یک روش بسیار عالی برای انجام معاملات پرسود است؛ اما باید هنگام انتخاب یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای برای تقلیدکردن به نکات مهمی توجه کنید. توجه به معیارهای که در ادامه بیان خواهیم کرد به شما کمک می‌کند از بین تریدرهای که در این بازار فعالیت می‌کنند بهترین فرد را انتخاب کنید. تقلید از یک تریدر حرفه تأثیر بسیار زیادی بر روی معاملات و میزان سود به‌دست‌آمده از بازار فارکس دارد. نکات مهمی که باید در کپی‌تریدینگ به آن توجه شود عبارت است از:

سابقه حساب کاربری تریدر

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود سابقه حساب کاربری تریدر مورد نظر است. هرچقدر این فرد سابقه طولانی‌تری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد مهارت بهتری در سرمایه گذاری خواهد داشت. در واقع افرادی که به مدت طولانی در بازار فارکس فعالیت می‌کنند با پیچ‌وخم این بازار بهتر آشنا هستند و به همین دلیل می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند و معاملات پرسودی را انجام دهند. سعی کنید برای کپی‌تریدینگ سرمایه گذاری را انتخاب کنید که سابقه طولانی در بازار داشته باشد.

تعداد افرادی که از سرمایه‌گذار تقلید می‌کنند

دومین نکته‌ای که در انتخاب سرمایه‌گذار باید به آن توجه شود تعداد افرادی است که آن تریدر را برای تقلیدکردن انتخاب کرده‌اند. مسلماً تریدرهای که سابقه درخشانی دارند و در بازار فارکس موفق‌تر هستند افراد بیشتری معاملات خود را از آن‌ها کپی می‌کنند.

میزان سود و ضرر حساب تریدر

یکی دیگر از نکات مهمی که در کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال باید به آن توجه شود میزان سود و ضرر حساب سرمایه‌گذاران است. اگر میزان ضرر حساب فردی که برای تقلید انتخاب کرده‌اید در مدت‌زمان فعالیت او در بازار پایین باشد نشانه این است که معاملاتی که او انجام می‌دهد ریسک پایین‌تری دارند. همچنین نشان دهنده این است که بیشتر معاملات او موفق آمیز بوده است. به همین دلیل انجام معامله با تقلیدکردن از او ریسک پایین‌تری به همراه دارد.

موجودی حساب تریدر

اگر استراتژی تریدر مورد نظر شما موفق آمیز باشد خودش نیز از آن استفاده می‌کند و در سبد خودش سرمایه گذاری می‌کند. به همین دلیل توجه به موجودی حساب تریدر در کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال بسیار مهم است. توجه داشته باشید که به‌تمامی این نکات باید به صورت هم‌زمان توجه شود. برای انتخاب یک تریدر حرفه‌ای سعی کنید تمامی موارد گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید بهترین سرمایه‌گذار را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال

 بهترین اپلیکیشن‌های کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانیان

با توجه به این که کپی‌تریدینگ امروزه بسیار مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد پلتفرم‌های زیادی برای جلب توجه تریدرها از این روش پشتیبانی می‌کنند. با این وجود هر پلتفرمی برای سرمایه گذاری مناسب نیست. به همین دلیل افرادی که قصد دارند از کپی‌تریدینگ استفاده کنند باید ابتدا از معتبر بودن پلتفرم یا همان بروکر مورد نظر خود مطمئن شوند. انتخاب یک پلتفرم مطمئن همواره یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های است که یک فرد برای ورد به بازار فارکس با آن مواجه می‌شود؛ زیرا شرکت‌های کارگزاری بسیار زیادی وجود دارد که در این بازار فعالیت می‌کنند. از جمله اپلیکیشن‌های مناسب کپی‌تریدینگ برای ایرانیان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • پلتفرم تریدینگ Dealerify
  •  آواترید AvaTrade
  • پلتفرم ZuluTrade
  •  پلتفرم Coinmatics
  • اتورو Etoro

 

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کپی‌تریدینگ ارز دیجیتال بهترین روش برای انجام معاملات پرسود توسط افراد تازه‌وارد در بازار فارکس است. بیشتر پلتفرم‌های معتبر که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند از کپی‌تریدینگ پشتیبانی می‌کنند. در این روش افراد می‌توانند با تقلیدکردن از روش‌های سرمایه گذاری افراد حرفه‌ای در بازار فارکس معاملات پرسودی را انجام دهند. در واقع در این روش افراد تازه‌وارد از تجربه و مهارت افراد حرفه‌ای بازار فارکس استفاده می‌کنند. برای انجام کپی‌تریدینگ باید به نکات مهمی توجه شود تا ریسک انجام معاملات کاهش یابد. بدون توجه به این نکات ممکن است استفاده از روش کپی‌تریدینگ نمی‌تواند مؤثر باشد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو