ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسما توسط مدیران خودرو معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات]

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسما توسط مدیران خودرو معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات]


منبع: تکراتو

4

1402/2/17

18:32


ام وی ام X22 پرو دنده‌ای به‌عنوان جدیدترین کراس‌اوور مدیران خودرو توسط این شرکت معرفی شد. اما X22 جدید چه مشخصاتی دارد؟

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسما توسط مدیران خودرو معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات]

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای به‌عنوان جدیدترین کراس‌اوور مدیران خودرو توسط این شرکت معرفی شد. اما X22 جدید چه مشخصاتی دارد؟

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای توسط شرکت مدیران خودرو به‌عنوان جدیدترین کراس‌اوور این شرکت معرفی شد. این خودرو جذاب که امید بسیار زیادی نیز به موفقیت آن وجود دارد، جدیدترین خودرو از نسل خودروهای سری X22 ام وی ام است که با هدف جبران شکست دو نسخه پیش وارد بازار خواهد شد.

کراس‌اوور جدید مدیران خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری به‌همراه گیربکس دنده‌ای بهره می‌برد که شاید در دوران مدرن امروزی که همه شرکت‌های خودروساز به گیربکس‌های اتوماتیک روی آورده‌اند، اتفاقی جالب به نظر نرسد. به هرحال X22 پرو دنده‌ای تا چندی دیگر وارد بازار کشور خواهد شد و باید دید چه قیمتی برای آن در نظر گرفته شده است. حال بهتر است با مشخصات این خودرو بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسماً معرفی شد

سگمنت خودروهای کامپکت و شهری به علت ازدحام این روزهای کلان شهرها، کمبود فضای پارک و همچنین قیمت نسبتاً مناسب و… به یکی از محبوب‌ترین رده‌های خودرویی مبدل گشته است. به همین دلیل، شرکت مدیران خودرو بر آن شد نسخه دنده‌ای از کراس‌اوور کامپکت خود، X22 پرو، را روانه بازار کند و با این کار سهم بیشتری از این سگمنت پرتقاضا به دست بیاورد.

با گذشت قریب به 5 سال از معرفی و عرضه نسخه اولیه X22 پرو، حدود 2 سال پیش بود که شرکت مدیران خودرو نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با پسوند پرو به ایران آورد؛ نسخه‌ای که علیرغم طراحی ظاهری و داخلی بسیار زیبا، بسیاری به دلیل بهره‌گیری آن از پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر، از خرید این خودرو صرف نظر می‌کردند. حال مدیران خودرو قصد دارد نسخه جدیدی از  MVM X22 Pro را با پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس دنده‌ای روانه بازار کنند.

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسماً معرفی شد

طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی MVM X22 Pro دنده‌ای

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای از نظر ظاهری کاملاً با X22 پرو اتوماتیک یکسان است. جلوپنجره جدید محصولات تیگو، موسوم به طرح کهکشانی، در نمای جلوی X22 پرو دنده‌ای و اتوماتیک به چشم می‌خورد (مشابه آن چه در تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو به کار رفته است) و ظاهر این خودرو را به محصولات رده بالاتر کمپانی چری نزدیک کرده است. چراغ‌های اصلی نیز، مشابه با شیوه این روزهای خودروسازان، به دو طرف سپر منتقل شده‌اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند و چهره‌ای نسبتاً تهاجمی و جذاب به این خودرو بخشیده‌اند.

در نمای عقب هم چراغ‌ها به وسیله یک نوار مشکی به یکدیگر وصل شده و سپر دقیقاً مانند نسخه اتومات دارای یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ در بخش میانی است که اگزوزهای فیک خودرو را هم در بر می‌گیرد. رینگ‌های به کاررفته در X22 پرو دنده‌ای 16 اینچی آلومینیومی دورنگ است.

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسماً معرفی شد

ام وی ام X22 پرو دنده دستی دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهینه‌سازی شده با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب ‌خار و بیشینه گشتاور ۱۴۳ نیوتن ‌تر است. گیربکس این مدل هم از نوع ۵ سرعته دستی است که نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌فرستد. اگر بخواهیم تغییرات فنی ام‌‌ وی‌ ام X22 پرو دنده دستی را با‌ ام‌‌ وی‌ ام X22 دنده دستی مقایسه کنیم باید گفت که ام‌‌ وی‌ ام X22 پرو دنده دستی در بخش قوای محرکه ۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. سیستم تعلیق به کاررفته در X22 پرو دنده‌ای در محور جلو از نوع مک‌ فرسون و در محور عقب از نوع تیر پیچشی است.

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای رسماً معرفی شد

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی ام‌‌ وی‌ ام X22 پرو دنده‌ای دارای مواردی همچون دو کیسه هوا، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم ترمز ضد قفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری و کشش، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سرپایینی، سنسور کنترل فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور، دی لایت، تریم چرم دورنگ، مانیتور ۹ اینچی، میرور لینک، فرمان برقی، تنظیم دستی صندلی راننده در شش جهت، تنظیم دستی صندلی شاگرد در چهار جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف برقی دو حالته، آینه‌های کناری برقی به همراه گرم‌کن و تاشوندگی خودکار و … است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ام وی ام X22 پرو دنده‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو