رئیس بلیزارد به شکایت‌های مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در ساخت Diablo 4 واکنش نشان داد

منبع: گیمفا

4

1402/2/18

21:48


طبق گفته‌های رئیس شرکت، بلیزارد (Blizzard) از هوش مصنوعی برای ساخت Diablo 4 استفاده کرده است اما نه آن‌طور که دیگران فکر می‌کنند.

رئیس بلیزارد به شکایت‌های مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در ساخت Diablo 4 واکنش نشان داد

طبق گفته‌های رئیس شرکت، بلیزارد (Blizzard) از هوش مصنوعی برای ساخت Diablo 4 استفاده کرده است اما نه آن‌طور که دیگران فکر می‌کنند.

مدت‌ها قبل بود که شرکت بلیزارد پتنتی درباره «تولید تصویر ساختار یافته بازی ۲ بعدی بر اساس یادگیری ماشین» یا به زبان ساده‌تر، هوش مصنوعی که می‌تواند تصاویر دو بعدی برای بازی‌های ویدیویی خلق کند، ثبت کرد. پس از این اتفاق، جنجال‌ها بالا گرفت و بسیاری از افراد این ایده را مطرح کردند که بلیزارد تمام تصاویر بازی Diablo 4 را با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرده است. نکته جالب اینجا بود که حتی کارمندان سابق بلیزارد نیز از این موضوع شکایت داشتند و به‌تازگی مایک ایبارا (Mike Ybarra)، رئیس این شرکت طی بیانیه‌ای اقدام به شفاف‌سازی مسائل موردِبحث نموده است.

وی در پاسخ به صحبت‌های (Eric Covington)، طراح بازی که به مدت تقریباً ۱۰ در بلیزارد مشغول بود و به جنجال‌های فوق‌الذکر دامن زده است، نوشت :

بلیزارد همیشه تلاش می‌کند تا کیفیت خود را در حد نام شرکت، حفظ کند. شما تلاش می‌کنید مزایای اخیر هوش مصنوعی (تولید تصاویر) را به چیزی کاملاً نامربوط، ربط دهید. رویکرد ما در بلیزارد این است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در مواردی که باعث اضافه کاری می‌شوند استفاده کنیم و به تیم‌های بااستعدادمان اجازه دهیم تا زمان بیشتری را روی وظایف و فکرهای خلاقانه‌ای که در بالاترین سطح کیفی قرار دارند، بگذرانند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که صرف‌نظر از صحبت‌های رئیس شرکت، آیا واقعاً بلیزارد از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر هنری بازی‌های خود استفاده می‌کند؟ برندن سیول (Brendan Sewell)، مدیر طراحی بازی Heartstone، شفاف‌سازی می‌کند که نحوه کار هوش مصنوعی مورد بحث در پتنت، با آن چیزی که افراد درباره‌اش بحث می‌کنند تفاوت دارد. درواقع پتنت تنها برای ساخت بافت‌ها و طرح کلیِ تصاویر از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، نه برای خلق خود آن‌ها. وی توضیح می‌دهد:

این هوش مصنوعی برای خلق تصاویر هنری نیست. اخلاقی یا غیراخلاقی بودن استفاده از چنین قابلیتی، دقیقاً مانند استفاده کردن یا نکردن از فیلترهای فوتوشاپ است. این ابزاری است که باعث می‌شود برای ساخت تکسچرهای مختلف، در گذاشتن ِزمان اضافی، صرفه‌جویی کنید.

اما نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا استفاده از هوش مصنوعی برای انجام اموراتی که میلیون‌ها انسان از طریق آن‌ها کسب درآمد می‌کنند، لازم و اخلاقی است؟ با گیمفا در میان بگذارید.

منبع: PlayStationLifeStyle

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو