پخش تصاویر دوربین مخفی از زنان بی حجاب در صدا و سیما + ویدئو

منبع: روزیاتو

3

1402/2/23

14:31


پخش تصاویر دوربین مخفی از زنان بی حجاب در صدا و سیما + ویدئو

پخش تصاویر دوربین مخفی از زنان بی حجاب در صدا و سیما + ویدئو

در یکی از قسمت های اخیر برنامه تلویزیونی سلام تهران ِ شبکه پنج سیما تصاویری از زنان بی حجاب در متروی تهران پخش شد که با دوربین به صورت مخفیانه ضبط شده بود. طی ماه های گذشته بارها تصاویری از حضور زنان بی حجاب در سطح شهر از تلویزیون پخش شده است، موضوعی که با توجه به سختگیری های صدا و سیما در خصوص پوشش زنان در شبکه های اجتماعی بحث برانگیز شده است.

متروی تهران در هفته های گذشته یکی از سوژه های اصلی اخبار مرتبط با بی حجابی بوده است، از درگیری فیزیکی مسافران بر سر کشف حجاب تا حضور نیروهای «تذکر لسانی» در ایستگاه ها و ممانعت از ورود زنان بی حجاب به مترو.

فروردین ماه امسال شرکت متروی تهران در خبری اعلام کرد «در راستای مطالبات عموم مردم شریف ایران در موضوع حجاب، “طرح تذکر لسانی، وظیفه همگانی” در ایستگاه‌های مترو تهران و حومه اجرا می‌شود».

به دنبال انتشار خبر درگیری فیزیکی با یک زن آمر به معروف در متروی تهران، اوایل اردیبهشت ماه امسال جمعی از زنان مدافع قوانین حوزه ی حجاب و عفاف مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند. این زنان دستنوشته هایی در دست داشتند که بر روی آن ها شعارهایی در حمایت از حجاب و عفاف نوشته شده بود از جمله: «هدف دشمنان نابود کردن استقلال، هویت و آزادگی زن مسلمان است.»

پس از این تجمع، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر برای شنیدن حرف های این زنان در میان آن ها حاضر شد. ویدئوی منتشر شده از این دیدار نشان می داد یکی از این زنان به نادعلی گفته بود: «اگر نیرو ندارید ما حاضریم در مترو حاضر شویم و رایگان برای گسترش حجاب تبلیغ کنیم.»

دو هفته قبل نیز علیرضا زاکانی، شهردار تهران برای ارائه ی توضیح درخصوص اقدامات شهرداری پیرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با حوزه عفاف و حجاب در شورای شهر تهران حضور یافت.

زاکانی در این رابطه گفت: از ۵ ماه گذشته کار ایجابی در رابطه با مساله حجاب‌ را در ایستگاه‌های مترو آغاز کردیم و مطابق قوانین کشور در این رابطه پیش می رویم، مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو