سفارش طراحی سایت و نکات قابل توجه

منبع: فوت و فن

7

1402/2/24

17:37


حقیقت این است که یک فکر اقتصادی و خلاق، امروز می‌تواند تحولی را رقم بزند که احتمالا نتیجه اصلی آن را سال‌ها بعد خواهید دید. با چنین سرعتی که از پیشرفت اینترنت می‌بینیم، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور، بخش اعظم زندگی ما را تحت پوشش کامل خود قرار می‌دهد و شیوه سنتی انجام کارها کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شوند

سفارش طراحی سایت و نکات قابل توجه

روزگاری بود که برای انجام دادن کوچک‌ترین کارها باید از خانه خارج می‌شدید و با سختی و مشقتی که آن روزها معمولی و عادی به نظر می‌‎رسید، زندگی را پیش می‌بردید. با اینکه مدت زمان زیادی از آن سال‌ها نمی‌گذرد، پیشرفت علم و تکنولوژی به قدری سریع است که به نظر می‌رسد چندین قرن از آن روزهایمان فاصله گرفته‌ایم. حالا هرجا که باشید می‌توانید به واسطه اینترنت و چند کلیک ساده، کارهایتان را به چشم برهم زدنی انجام دهید. اغلب چیزهایی که بر زندگی روزمره ما تأثیر زیادی گذاشته‌اند را می‌توان مرهون ابداع اینترنت و گسترش آن دانست. برای مثال این روزها بسیاری از ما کارهای ساده‌ای مثل سفارش غذا را نیز از طریق اینترنت و وب‌سایت‌ها انجام می‌دهیم. بنابراین پیوند میان زندگی و اینترنت ناگسستنی به نظر می‌رسد. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا به یکی از دغدغه‌های رایج طیف گسترده‌ای از افراد، یعنی سفارش طراحی سایت بپردازیم. برای مرور نکاتی کاربردی، همراه ما بمانید.

چرا اغلب افراد به فکر سفارش طراحی سایت هستند؟

حقیقت این است که یک فکر اقتصادی و خلاق، امروز می‌تواند تحولی را رقم بزند که احتمالا نتیجه اصلی آن را سال‌ها بعد خواهید دید. با چنین سرعتی که از پیشرفت اینترنت می‌بینیم، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور، بخش اعظم زندگی ما را تحت پوشش کامل خود قرار می‌دهد و شیوه سنتی انجام کارها کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شوند. به همین دلیل دیگر افراد برای کسب اطلاعات به کتابخانه‌ها نخواهند رفت و خریدهای خود را با مراجعه به بازار انجام نخواهند داد. چند مورد از مهم‌ترین مزایای این سیستم نسبت به روش‌های سنتی به شرح زیر است:

  • کسب‌وکارهای مجازی که به واسطه سفارش طراحی سایت آغاز می‎‌شوند، نیازی به فعالیت‌های سخت و سنگین خارج از خانه ندارند. شما به عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید کارتان را در خانه هم پیش ببرید.
  • دسترسی 24 ساعته به خدمات یا محصولات شما در سایت سبب افزایش مخاطبین شده و می‌تواند کسب‌وکارتان را رونق ببخشد.
  • کسب‌وکارهای اینترنتی مرزهای جغرافیایی را از بین برده‌اند؛ پس جامعه مخاطبین شما به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.
  • با این روش‌ها شما امکان ارزیابی عملکرد خودتان را بر اساس رفتار مخاطبین‌تان خواهید داشت. نظرات و برخورد آن‌ها کیفیت کار شما را نشان می‌دهد.
  • در روش‌های اینترنتی شما می‌توانید راحت‌تر از قبل مخاطبین خود را مدیریت کنید. ابزارهایی که برای این کار در دستان شما قرار دارند، متعدد هستند.

این موارد تنها گوشه‌ای از مزایای سفارش طراحی سایت و داشتن یک سایت اختصاصی است. قطعا مزایای بسیاری را می‌توان نام برد که شرح آن‌ها در این فرصت کوتاه میسر نیست. حال اگر بخواهید برای سفارش سایت اقدام کنید، چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشید؟

سفارش طراحی سایت

نکات مهم پیش از سفارش طراحی سایت

حقیقت امر این است که به هر میزان که تقاضا برای یک موضوع افزایش می‌یابد، ارائه‌دهندگان نیز بیشتر و بیشتر می‌شوند. تا جایی که انتخاب برای شما سخت خواهد شد. حال با توجه به اینکه طراحی سایت فرایندی هزینه‌بر و زمان‌بر بوده و ارتباط مستقیم با کسب‌وکار شما دارد، مهم‌ترین نکاتی که برای سفارش طراحی سایت باید به آن‌ها توجه کنید را در ادامه بیان کرده‌ایم.

تهیه لیست نیازمندی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در ابتدای راه باید به آن توجه داشته باشید و به هیچ عنوان از آن به سادگی عبور نکنید، تهیه لیست نیازمندی‌هاست. همیشه بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که شما درک درستی از نیازها و انتظاراتتان داشته باشید و آن‌ها را به طور واضح و شفاف مشخص کنید. بنابراین بهتر است فهرستی از نیازها و انتظاراتتان درباره سایت تهیه کنید و آن را با طراح در میان بگذارید. البته بهتر است در این مسیر از نظر کارشناسان نیز بهره‌مند شوید و تنها به سلیقه شخصی‌تان اکتفا نکنید.

اعتبار شرکت مد نظر و نمونه کارهای آن

پس از آنکه نیازها و انتظارتتان از طراحی سایت را مشخص کردید، می‌توانید یک شرکت معتبر را برای سفارش طراحی سایت انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بررسی کامل و همه جانبه شرکت مورد نظر نباید به هیچ عنوان فراموش شود؛ چرا که در بازار شلوغ و پرجمعیت طراحی سایت، ممکن است مشکلاتی ایجاد شوند که به شما ضرر می‌رسانند. بررسی مجوزها و مرور نمونه‌کارها حداقل کاری است که باید انجام دهید.

نوع قرارداد و نحوه پشتیبانی

زمانی که دیدگاه کلی خود را به همراه انتظارات و نیازها برای شرکت طراحی سایت شرح می‌دهید، طبیعتا باید پاسخی نیز دریافت کنید. شرکت‌ها اغلب پروپوزالی آماده می‌کنند که به سوال‌های شما درباره چگونگی پیش‌برد کارها پاسخ می‌دهند. جزئیات انجام کار در این پروپوزال قید می‌شود؛ بنابراین حتما به طور کامل و با دقت آن را مطالعه کنید. در صورتی که چنین چیزی به شما ارائه نشد، حتما سوالاتتان را با فرد یا شرکت مربوطه در میان بگذارید و همه چیز را از ابتدا مشخص کنید.

مشخص کردن بودجه و نحوه پرداخت

عموما یکی از مهم‌ترین نکات در سفارش طراحی سایت، مسئله بودجه و هزینه‌هاست. طبیعی است که به هر میزان مبلغ بیشتری را هزینه کنید، نتیجه بهتری خواهید داشت. با این حال بهتر است وضعیت هزینه‌ها را بررسی کنید و پس از انتخاب طراح، درباره بودجه و نحوه پرداخت گفتمان کنید. معمولا درصدی از هزینه ابتدای کار پرداخت می‌شود و مابقی در مراحل مختلف پرداخت خواهند شد. با این حال روال کار مجموعه‌ها با هم متفاوت خواهد بود.

شیوه پیاده‌سازی و زبان برنامه‎‌نویسی

اطلاعات پایه و اساسی درباره طراحی سایت وجود دارند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند به شما کمک شایانی بکند. برای مثال باید بدانید که برخی از سایت‌ها به صورت اختصاصی کدنویسی می‌شوند و در نهایت، سایتی کاملا منحصربه‌فرد خواهید داشت. از سوی دیگر، برخی از سایت‌ها با استفاده از سامانه‌های مدیریت محتوایی نظیر وردپرس ساخته می‌شوند که وقت و هزینه کمتری داشته و طبیعتا امکانات کمتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. شناخت امکاناتی که در سفارش سایت با آن‌ها مواجه هستید به شما کمک خواهد کرد که در تخمین هزینه‌ها و موارد این چنینی بهتر عمل کنید. توجه داشته باشید که زبان برنامه‌نویسی و مواردی از این دست، به نوع وب‌سایتی که به آن نیاز دارید نیز بستگی دارد.

طراحی سایت چند فروشندگی

طراحی سایت فروشگاهی و مارکت پلیس

 طراحی سایت فروشگاه‌های اینترنتی و طراحی سایت چند فروشندگی یا همان مارکت پلیس ها نیازمند توجه بیشتری هستند؛ چرا که تعامل میان کاربر و سایت در آن‌ها نسبت به سایر سایت‌ها بیشتر است. حال تصور کنید که می‌خواهید یک مارکت پلیس موفق را راه‌اندازی کنید و به دنبال بهترین منبع برای سفارش سایت هستید. مارکت پلیس وب‌سایتی است که دسترسی کاربر به محصولات متعدد از فروشندگان گوناگون را فراهم می‌کند. برای مثال آمازون یک مارکت پلیس موفق جهانی است که فروشندگانی از سرتاسر دنیا محصولات خود را در این وب‌سایت به فروش می‌رسانند. می‌توانید تصور کنید که این وب‌سایت‌ها تا چه اندازه باید پویا و حرفه‌ای طراحی شوند.

نخستین مسئله‌ای که در طراحی مارکت پلیس‌ها و حتی فروشگاه‌های اینترنتی مطرح است، توانایی آن‌ها در پاسخگویی به نیاز بالا به تعامل با کاربر است. وقتی که روزانه هزاران نفر به وب‌سایت مراجعه کنند و قصد خرید از آن‌ها را داشته باشند، باید به صورت پایه و اصولی این امکان برای آن‌ها فراهم باشد. از سوی دیگر تجربه کاربری موضوع بسیار مهمی است که به هیچ عنوان نباید فراموش شود. کاربر زمانی خرید از پلتفرم شما را انتخاب می‌کند که حس خوبی از آن گرفته باشد. طراحی زیبا و منحصربه‌فرد، جزئیات کاربردی، پاسخ دادن به نیاز کاربر، در دسترس بودن المان‌ها و مواردی از این دست، از جمله چیزهایی هستند که نباید از آن‌ها غافل شد. اگر قصد ساخت اپلیکیشنی را دارید نیز باید بدانید که تمام موارد فوق در سفارش طراحی اپلیکیشن نیز صادق‌اند و لازم است مورد توجه قرار گیرند.

پیشنهادی مطمئن برای سفارش طراحی سایت

همانطور که پیش‌تر گفته شد، بازار داغ و پرجمعیت طراحان سایت سبب شده تا انتخاب بهترین مورد از میان آن‌ها، کار دشواری باشد.  افزایش گزینه‌ها می‌تواند انتخاب را برای کسانی که اطلاع زیادی از این حوزه ندارند، سخت کند. به همین دلیل پیشنهاد خود را برای سفارش طراحی سایت به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها کمک بگیرید.

مجموعه رایانیتا یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین‌های حوزه طراحی سایت و اپلیکیشن و خدمات دیجیتال مارکتینگ است که به مدت بیش از 8 سال از آغاز فعالیت آن در این حیطه می‌گذرد. سابقه درخشان این مجموعه سبب شده تا بسیاری از پلتفرم‌ها، خدمات کسب‌وکار الکترونیک را به این مجموعه بسپارند تا نتیجه‌ای درخور و حرفه‌ای دریافت کنند. رایانیتا در مجموعه رقابت‌های تخصصی فن‌آورد موفق به کسب مقام برتر شده و این، مهر تاییدی بر کیفیت کار این مجموعه است. رایانیتا ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. مواردی که در ادامه بیان می‌‌شوند، وجه تمایز رایانیتا با سایرین است.

  • ضمانت بازگشت وجه
  • مشاوره رایگان در طول کار
  • سرعت و نظم و تعهد تحویل به موقع
  • طراحی منحصربه‌فرد
  • بهره‌مندی از تیم حرفه‌ای و مجرب
  • شفافیت در تمام مراحل کار
  • سابقه درخشان با نمونه کارهای قابل بررسی

سخن پایانی ‌

اگر قصد سفارش طراحی سایت برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی، مارکت پلیس، اتوماسیون اداری و هرچیز دیگر در این حوزه را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت رایانیتا، علاوه بر بررسی کیفیت کار، تعرفه‌ها را نیز بررسی کنید و در نهایت، تصمیم بگیرید. همکاری با این مجموعه می‌تواند شروع مسیر موفقیت در کسب‌وکارتان باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو